Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 597 van 866 EersteEerste ... 97497547587595596597598599607647697 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.961 t/m 5.970 van 8652
    Senior Member

Standaard

Ik speel in drie qua stijl totaal verschillende bands en heb maar één bordje. Ik rommel per band wel met de setup. Tremolo erop, drivepedaal eraf, en vice versa. Works for me.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Vandaag iets gedaan wat ik nooit doe: klussen! Ofja, een grote klus was het niet maar goed. Ik heb een gator pedal tote (de kleine) en een harley benton power plant jr (met 5 uitgangen). De voeding paste niet onder het pedaalbord dus moest ik hem altijd bovenop de plank plaatsen. Dat kost natuurlijk ruimte voor pedalen. Toen ik een maand of twee terug wat bestelde van thomann kwam ik ook deze tegen: https://www.thomann.de/nl/adam_hall_..._gummifuss.htm
    Ik dacht die kan ik misschien wel een keer onder mijn pedalboard monteren om hem te verhogen, zodat de voeding er onder past.

Ik ben niet zo handig, dus ik heb het kluswerk een tijd laten liggen. Vandaag echter toch ff pa's werkplaats in gegaan om die voetjes onder mn board te zetten. Ik wist echter nog niet hoe ik de voeding moest monteren. Ik had velcro al geprobeerd maar daar is de voeding te zwaar voor. Omdat hij op de kop hangt laat het klitteband dan gewoon los. Na wat zoeken in de werkplaats kwam ik wat hoekvormige brackets tegen die perfect waren. Ik heb er 2 van gebruikt. Zie hier de onderzijde:
    [IMG][/IMG]

En de bovenzijde:

De volgorde:
    Dunlop Crybaby GCB95
    Korg Pitchblack tuner
    Boss NS-2
    Fulltone OCD
    Boss DS-2
    TC Electronic Spark Booster
    One Control True Bypass Looper
    Zoom MS-100bt (In de loop van de true bypass looper)

De OCD en de DS-2 worden via de korg pitchblack en de NS-2 gevoed, de zoom multistomp heeft een eigen losse adapter.

Ik gebruik niet echt veel modulatie en delay/reverb. De zoom is dus een fijne compacte oplossing voor al deze effecten, want er zit van alles in. Ik heb een aantal patches met bijvoorbeeld delay, phaser, en chorus achter elkaar in de ab-lijst gezet. Als ik nu op de switch van de Zoom Multistomp trap springt hij een patch verder. Met de true bypass looper kan ik de zoom dan in en uit de keten halen. Werkt goed! Ik gebruik nooit meer dan 1 delay of modulatie effect per nummer, dus ik hoef nooit te scrollen tijdens nummers.
    Laatst gewijzigd door Braml; 6 juni 2016 om 19:39

Senior Member

Standaard

Desaster Area maakt gohst converters en midi switchers om die Zoom MS helemaal te besturen staand, ook om presets in een keer tevoorschijn te halen. Zo handig maar schreeuwend duur. Echt jammer dat zoom daar zelf niets mee doet. Zou het echt een van de beste pedalen ever maken. Maar leuke plank zo. Hoe bevalt de Boss ds-2. Ik heb hem zo veel kansen gegeven maar krijg er niet uit wat sommige wel lukt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Desaster Area maakt gohst converters en midi switchers om die Zoom MS helemaal te besturen staand, ook om presets in een keer tevoorschijn te halen. Zo handig maar schreeuwend duur. Echt jammer dat zoom daar zelf niets mee doet. Zou het echt een van de beste pedalen ever maken.
    Tjah zoals ik hem gebruik heb ik zo'n kastje ook niet nodig moet ik zeggen. Een keer een delay bij dit nummer, phaser bij dat nummer, weer een ander nummer een chorus, en nog een keer een gekke patch met synthesizers voor wéér een ander nummer. Ik kan dus tussen nummers door scrollen, en hoef maar 4 (of soms misschien 5) patches door te scrollen om bij de juiste patch te komen. Ik vindt ook dat de sounds die eruit komen gewoon uitstekend klinken. Maar wel interessant om eens te zoeken op internet naar zo'n kastje, gewoon uit nieuwsgierigheid. (Oh god als dit maar geen GAS oplevert).

Maar leuke plank zo. Hoe bevalt de Boss ds-2. Ik heb hem zo veel kansen gegeven maar krijg er niet uit wat sommige wel lukt.
    Bedankt! Ik heb de DS-2 voor 25 euro op marktplaats gescoord 10 kilometer bij mij vandaan. Ik heb hem toen direct opgehaald, hij was ook nog splinternieuw. Vandaar geen twijfel mogelijk dat ik hem moest kopen, ik had ook nog geen echte distortion. Voor solo's vind ik hem niet echt mooi, maar voor zwaar rythm werk wel. Misschien dat ik ooit wel een andere distortion koop, maar deze ligt er nu, en hij doet het voorlopig prima, vooral voor 25 euro. Wat voor distortion vindt jij fijn dan?

Standaard

Bij deze ook mijn plankje:

Senior Member

Standaard

Er zit ook een pedaaltje van TC Electronic bij zag ik. Is dat wat?
    ALLES IS VERKOCHT!

Standaard

Nah, dit is mijn gitaarplankje. Ik ben eigenlijk een bassist (met een plankje met een stuk of 10 verschillende merken), maar voor gitaar vind ik dit plankje goed genoeg.

Die Röttweiler is trouwens verrassend goed!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Desaster Area maakt gohst converters en midi switchers om die Zoom MS helemaal te besturen staand, ook om presets in een keer tevoorschijn te halen. Zo handig maar schreeuwend duur. Echt jammer dat zoom daar zelf niets mee doet. Zou het echt een van de beste pedalen ever maken. Maar leuke plank zo. Hoe bevalt de Boss ds-2. Ik heb hem zo veel kansen gegeven maar krijg er niet uit wat sommige wel lukt.
    Of je slaat aan het modden en voor een paar tientjes is het gefixed:
    http://www.thegearpage.net/board/ind...-hack.1658653/

Ik heb er een arduino ingepropt en daarna was hij gewoon met 5 pin midi aan te sturen.
    Kan alleen om de een of andere reden niet zo meshen met dat ding. Iedereen is laaiend enthousiast maar vind de reverbs maar meh....
    ook met de bediening werd ik geen vriendjes. Maar ieder zijn ding en multifunctioneel issie als de pest!

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Nah, dit is mijn gitaarplankje. Ik ben eigenlijk een bassist ( met een plankje met een stuk of 10 verschillende merken ), maar voor gitaar vind ik dit plankje goed genoeg.

Die Röttweiler is trouwens verrassend goed !
    Ik zie dat je alleen TC electronics pedalen hebt . Zijn goede pedalen al vind ik ze soms iets te clean

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten