Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Tja, de enige die daarover kan oordelen ben jij. Maar ik vond het toen al een vreemd verhaal en het feit dat dat ding nu zonder enig commentaar te koop is "omdat het niet jouw kopje thee was" en "het maar de vraag is of er iets mis mee was" maakt het er niet beter op. Ik heb ook met de vorige eigenaar een paar keer contact gehad omdat ik wel interesse had maar ik loop er toch maar met een boogje omheen.
    Kan ik me voorstellen. Echter kan ik er niet over oordelen, ik zag het zelf niet. Of het is groter gemaakt dan het is, waar ik zelf aan heb meegewerkt. Grote kans dat een volgende eigenaar niets merkt.
    En dat het niet mijn kopje thee was...dat heb ik wel met meerdere gitaren gehad, dus zo bijzonder is dat niet

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik kan waxpotten...

Oh en mocht je spelen met het idee van 'dan maar gewone pups erin'

Check dit https://youtu.be/gWvIcqOFPa4

Gewone singlecoil pups, qua formaat, passen dus. Beetje graven en het internet heeft info

Standaard

Morgen nog even langs de gitaartechnicus bij mij om de hoek ( rij er toch langs voor het werk ) voor een second opinion. Had 'm voor het weekend al gebeld, belde terug. Kijken wat ie zegt.
    Daarnaast alvast mail gestuurd voor info naar Four Seasons Pickups voor als we aan de custombuild moeten gaan....ik weet niet of zij in staat zijn om 513 pickups na te maken, maar wellicht zit er wel een oplossing in.
    Of ik ga weer even op de koffie bij Orpheo en kijken of waxpotten zin heeft.

Afijn, oplossingen worden gezocht. Hopelijk gaat het lukken.

Standaard

Het is even geleden, maar toch maar een update...we zijn namelijk nog steeds bezig

Ruim een maand geleden contact gehad met het servicecenter van PRS in de UK. Ik kon tegen een gereduceerde prijs ( coulance, goodwill, whatever ) nieuwe elementen toegestuurd krijgen. Vrij prijzig, maar originele nieuwe electronica voelde voor mij het beste in zo'n dure gitaar. Het zou overigens direct een update van de oude electronica zijn, omdat er geen gebruik meer wordt gemaakt van een printplaat maar directe verbindingen met de switches ( ofzo ).

Afijn, het duurde weliswaar een maand om ze hier te krijgen ( vooraf ook aangegeven door mijn contactpersoon ), maar uiteindelijk waren ze binnen. Afspraken gemaakt met de installateur/winkel hier in NL die door PRS werd aangegeven, ofwel de officiële dealer.

Na mijn vakantie rijdt ik naar de winkel alwaar de nieuwe pickups naartoe zijn gezonden en geinstalleerd zouden zijn. Koude douche.
    Reparateur kon er niets mee vanwege de geupdate electronica. Hij had daar niet de instructies voor. Daarnaast leken de nieuwe pickups alles behalve nieuw, ofwel, diep bekrast en elders uit gesoldeerd.
    Boeltje mee naar huis en opnieuw contact met PRS.

Op dit moment is het servicecenter met de fabriek in onderhandeling over een nieuwe set pickups. Het schema is inmiddels gearriveerd bij de reparateur/importeur hier in NL, waardoor installatie nu geen probleem moet zijn. Laten we het hopen....

Afijn, we zijn er maar druk mee. Nog geen resultaat, maar hoop op een goede afloop.

Senior Member

Standaard

Jezus, wat een slecht verhaal.
    Wat mij betreft ben jij de grootste pechvogel qua gitaar aankopen van dit forum.
    Heb je die kromme luke nog? Hoe is dat afgelopen ?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Die luke is volgens mij verkocht (nadat ik nog wat tijd in de bespeelbaarheid gestoken heb by the way )

Maar goddamn wat slecht. Geen instructies!? Die staan gewoon op de site. Het schema staat gewoon online.... Goddamn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Jezus, wat een slecht verhaal.
    Wat mij betreft ben jij de grootste pechvogel qua gitaar aankopen van dit forum.
    Heb je die kromme luke nog? Hoe is dat afgelopen ?
    Ja, dat idee had ik ook al. Van huis uit het motto meegekregen "voor kwaliteit betaal je," maar dat gaat niet altijd op...

Overigens is de Luke verkocht. En zie mijn eerdere posts, er is door de eerste technicus aangegeven dat er "wat" torsie zat in de hals.
    Zelf zag ik het niet en anderen ook niet. Dus hoe het nu precies zat....het is niet de reden van verkoop geweest, maar ik kon niet wennen aan het ding. Speelde vele malen minder dan de basis Luke. Een ander heeft er misschien een andere mening over.

Senior Member

Standaard

Die Luke staat nu hier...

http://www.rjvguitars.com/product/17...erve-exclusive

Wat vond jij ervan Orpheo? Ik vind het echt een killer van een gitaar qua specs, maar dat verhaal.... Als ik het goed samenvat is er wat aan gecorrigeerd aan de neck wat uiteindelijk niet nodig bleek. Ik ben geneigd dat te interpreteren als dat er nu dus weer een correctie op een onterechte correctie heeft moeten plaatsvinden en dat klinkt als "er is aan gerommeld".

Standaard

Nou, doordat het een update was van de elektronica stond het juiste schema niet op de site, aldus de luthier in kwestie.
    ( Ik denk, bel dan verdomme gewoon even op en ze sturen het toe....)

Nu wel het juiste schema per mail ontvangen. Achteraf maar goed, want misschien krijg ik nu alsnog nieuwe pickups in plaats van dat de "nieuwe tweedehandse" geïnstalleerd zouden zijn. Die zijn echt niet nieuw....of tijdens de post beschadigd.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Ja, dat idee had ik ook al. Van huis uit het motto meegekregen "voor kwaliteit betaal je," maar dat gaat niet altijd op...

Overigens is de Luke verkocht. En zie mijn eerdere posts, er is door de eerste technicus aangegeven dat er "wat" torsie zat in de hals.
    Zelf zag ik het niet en anderen ook niet. Dus hoe het nu precies zat....het is niet de reden van verkoop geweest, maar ik kon niet wennen aan het ding. Speelde vele malen minder dan de basis Luke. Een ander heeft er misschien een andere mening over.
    Conservatief als ik ben vind ik van alle lukes die ik in m'n handen heb gehad mijn luke 2 uit 2003 het beste spelen, krassen en butsen maar dat ding speelt fijner dan de series daarna.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten