Dat is inderdaad wat apart. Ik moet zeggen dat me dat nu ook wel aan het denken zet (ik had er nog niet eerder op gelet). Zou er later een American Standard hals op geschroeft zijn? Hmmmmm....., nee dat is het niet. Fender verkoopt niet zomaar nieuwe halzen voor instrumenten waar van origine een andere hals op lag. Ik 'kreeg' ooit, na een kapotte stelpen (een half jaar nadat de garantietermijn verstreken was), een nieuwe hals (€450,-) van Fender. Maar ik moest de oude hals dan wel inleveren, waarbij ik uit moest kijken dat ik niet vergat alle hardware er af te halen (anders was je dat spul gewoon echt kwijt!). Maarrrrr (en nu komt het) ik HAD er een hals op liggen met een rosewood toets en nu ik tóch een nieuwe hals kocht vond ik dat ik best een maple nekkie uit één stuk mocht kopen, want dat was destijds naar mijn mening het énige minpuntje van de gitaar, omdat ik altijd een zwarte telecaster wilde met een all maple neck. Ik had mijn tele echter verkregen door een waarlijk SCHITTERENDE diep zwarte Stratocaster met de mooist denkbare belly cut en arm rest (heeeel ruim en super sierlijk) en een geluid waar ik echt geen kant mee op kon, te ruilen tegen een fantastisch mooie Telecaster (particulier - van iemand die helemaal uit het verre noorden van het land was komen rijden). En ondanks de ontegenzeggelijke schoonheid van mijn eerste telecaster, voldeed het ding dus nét niet aan mijn wensen.
Lang verhaal kort: Fender gaf me GÉÉN all maple neck. Er moest en zou een rosewood neck op liggen en anders niks. Waar gebeurd verhaal!!!

Daarom twijfel ik aan mijn eerste gedachte mbt het ontbreken van de plug. Het zou kunnen mits er een tweede tele aan te pas is gekomen, maar dat lijkt me ook wel weer heel sterk. Dus nee, ik heb dit ook niet eerder gezienh.