als je total niet kan schroeven en solderen is dat een goede optie maar voor eur 400 zou ik er wel een cursusje solderen tegen aan gooien![]()
als je total niet kan schroeven en solderen is dat een goede optie maar voor eur 400 zou ik er wel een cursusje solderen tegen aan gooien![]()
life sucks and then you die
400 euro is denk ik wel iets geflatteerd. Volgens mij was Joost iets van 750 euro aan materiaal kwijt voor z'n zelfbouw Tele. Dat scheelt dus 200 euro met een Kauffmann en daar zit dan wel een koffer bij. Maargoed, het is ook niet altijd een geldkwestie. Want dan moet je gewoon een gebruikte Fender kopen, die levert altijd nog wat op. Joost wilde gewoon graag een keer een eigen gitaar in elkaar schroeven en volgens mij geldt dat voor heel veel mensen die het zelf doen. Ik hoor overigens in de categorie mensen die niet snapt dat er anderen zijn die dingen waar je gereedschap voor nodig hebt leuk kunnen vinden dus de kans dat ik het ooit zelf ga doen is sowieso nul ;-)
Ik was al met al €735,- aan onderdelen kwijt. Dat had gerust minder kunnen zijn, maar alle onderdelen zijn hetzij Fender of licenced by Fender en de electronica is 100% u.s.a. Als je één kwaliteitsstapje omlaag gaat, kan je zo rond de €600,- nog steeds een prima Tele in elkaar schroeven. Voor een lager bedrag moet je echt concessies gaan doen in kwaliteit. Zet je een stapje omhoog, bv met een body en hals van Allparts usa, dan kom je onder de €900,- niet weg.
ja hoor, all parts nekken kun je al kopen voor Eur 110 bij de string en als je wat beter zoekt voor eur 75 tis een kwesti van rondshoppen
als je wat verder kijkt, bij rockinger bijvoorbeeld kun je zeker lager uit komen (er zijn wat bekende assembleerders in nl die dat doen, de onderdelen zijn minimaal net zo goed als Allparts)
http://www.rockinger.com/index.php?list=WG041
http://www.rockinger.com/index.php?list=WG042
http://www.rockinger.com/index.php?list=WG031
Het klopt dat je goedkoper uit kunt, als ik ben geweest, maar ik twijfel of je daarmee dezelfde kwaliteit haalt. Ik heb een paar halsen bekeken bij de String en vond die niet super. Op MP worden ook Chinese Allparts halsen voor €95,- aangeboden, maar die vond ik echt minder. Hiernaast lijken die Rockingersets mij niet 100% usa qua electronica en zijn bovendien zonder pu's. In mijn geval heb ik daar ook €130,- voor uitgegeven. Maar Fred heeft zeker gelijk dat je met zo'n set van €400,- , plus €100,- voor de pu's, hele aardige Tele's kan samenstellen.
voor een seafoam double bound groene tele met all parts nek kom ik uit op eur 528 totaal (rockinger Body, kluson Hardware, rockinger pickups)
de string heeft meestal tig nekken liggen en dan is het en kwestie van uitproberen en kijken wat er ligt, dus geen 100 % garantie dat je favoriete nek er net tussen ligt. Maar tot nu toe heb er 9 van de 10 keer een hele goede nek gehaald
All parts heeft ook goedkoper aziatisch spul (met name de bodies) en daar moet je inderdaad wat verder van afblijven maar de electronica van rockinger bijvoorbeeld is top en zou ik zo in een top tele durven gooien
We zijn het eens Fred!![]()
Favorieten/bladwijzers