Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 69 van 75 EersteEerste ... 19596768697071 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 681 t/m 690 van 750
    Senior Member

Standaard

Stukkie slide, omdat ik benieuwd was hoe dat klinkt. Wees niet te streng voor me; ik speel nooit slide

https://soundcloud.com/user275819228/get-it-on-slide

Senior Member

Standaard

Ik ben nu bezig met het afstellen van de gitaar. De actie is nu redelijk, maar wat me opvalt is het volgende:

De dikke E en A klinken mooi vol en vet; D, G, B en dunne E klinken minder, en dan vooral de D snaar. Alsof ze 'uit fase' staan, maar dat kan niet, want ik heb maar één element, en E en A klinken wél goed dus. De dunnere snaren klinken een beetje 'nasaal'. Ik heb zitten prutsen met de snaarhoogte en de hoogte van de pickup, maar er verandert niet veel in de klank. Als ik de pickup lager zet dan worden het volume en de klank van alle snaren minder. Waar kan de oorzaak/oplossing liggen ? Het topkammetje ? Iets anders ?
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 mei 2016 om 14:03

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Gewoon in de locale doe-het-zelf. Geen grote keten, maar altijd goed gesorteerd geweest in boutjes en moertjes. Ik kwam er langs en zag dat ze open waren, ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen omdat ik je bouw met interesse gevolgd heb.
    Pm je adres maar, dat komt wel goed.
    Hey zjanke, de schroeffies zijn binnen ! Bedankt man ! Als je in de buurt bent dan drinken we wat biertjes in De Kroon !

Dat staat stukken beter, en ik heb nog schroefjes extra om met de truuk van motorhan te proberen om een stuk van de koppen af te draaien om ze wat kleiner te maken, en dan zal ik ze nog te verzinken.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 mei 2016 om 14:32

Senior Member

Standaard

Dat iemand toch blij kan zijn met een paar schroefjes
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Dat iemand toch blij kan zijn met een paar schroefjes
    Dat ben ik. Ik ben een paar lekkere Westmalle Tripels blij ! Kom ze maar opdrinken !

Het waren de laatste details aan de afwerking van de Rustkaster. Nu nog het afstelverhaal ...

:-)
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 mei 2016 om 14:56

Senior Member

Standaard

Officieel Klaar, dus. De Rustkaster Rustburst, serienummer 16001 ! :-)

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 mei 2016 om 15:10

Senior Member

Standaard

Ik heb dit draadje met aandacht gevolgd. Je mag trots zijn op het resultaat !

Wat de "klankverschillen"tussen de snaren betreft : zitten de polepieces recht onder alle snaren ?

Senior Member

Standaard

Ik bedoel dus :stemt de afstand tussrn de pole pieces overeen met de afstand tussen de snaren. Misschien moet je toch nog een beetje spelen met de positionering van het element : heb je al geprobeerd 1 kant wat hoger te zetten ipv 2 kanten tegelijkertijd hoger of lager ?
    Iets beter kan ik niet verzinnen. Trouwens op de demo hoor ik die "problemen" niet . Klinkt zeer goed !

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Wat de "klankverschillen"tussen de snaren betreft : zitten de polepieces recht onder alle snaren ?
    Ik bedoel dus :stemt de afstand tussen de pole pieces overeen met de afstand tussen de snaren. Misschien moet je toch nog een beetje spelen met de positionering van het element : heb je al geprobeerd 1 kant wat hoger te zetten ipv 2 kanten tegelijkertijd hoger of lager ?
    Iets beter kan ik niet verzinnen. Trouwens op de demo hoor ik die "problemen" niet . Klinkt zeer goed !
    Nu je het zegt: het lijkt of het element 'te klein' is, of dat de snaren te ver uit elkaar of 'uit het lood' zitten (zie foto's). De dikke E hangt mooi boven de pole, maar vanaf daar 'lopen' de poles onder de snaren weg. Dat is raar, want de pickup hangt gewoon in de gaatjes in de brug, de snaren zijn 'string trough' en komen dus uit de voorgepositioneerde gaatjes in die brug, en de zadeltjes zitten ook in die zelfde brug. De hals zit recht. Kan het aan de maatvoering van de brug liggen ??? Je kan de zadeltjes niet in de breedte verschuiven, alleen van voor naar achter (intonatie) en hoogte (actie). Ik krijg één dezer dagen nog een andere 6-zadel brug; ik kan eens kijken of dat wat scheelt. Met deze brug zou ik niet weten hoe ik het element recht onder de snaren moet krijgen ...

Op de track hoor je het idd minder, maar daar speelde ik ook akkoordjes, en met wat distortion-effecten op een paar kanalen. Bij een riffje met enkele tonen en zonder distortion viel het 'wegduiken' van het geluid vanaf de D-snaar me ineens op. Ik zal morgen een soundfile maken om het te laten horen.

Kan het ook liggen aan het topkammetje ? Dat daarin sommige snaren 'gedempt' worden omdat ik iets niet goed heb gedaan ? Met de hoogte van de pickup heb ik al het nodige zitten proberen: aan één kant hoger of lager zetten, en kantelen.

EDIT: Akoestisch is het verschil tussen de snaren niet te horen.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 mei 2016 om 21:27

Senior Member

Standaard

Ziet er gewoon goed uit hoor. Niets meer aan doen.
    147-c Guitars

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten