Wat is het verschil tussen een Classic Player en Classic series?
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Wat is het verschil tussen een Classic Player en Classic series?
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Series is 1 niveautje eronder. De player heeft een 2 point bridge, Amerikaanse pickups en een gelakte hals. Sommige 60s players hebben ook een nitro lak maar deze niet.
De frets zijn jumbo frets waarbij die van de classic kleiner zijn. Beide super gitaartjes. Heb meteen even geboden op deze, hij woont om de hoek![]()
De classic series zijn zo dicht mogelijk bij de originele specs gebleven, dunne frets, 7.25 radius ect...
De classic players zijn voorzien van wat modernere "gemakken", twee punts tremolo, 12 of 9,5 inch radius, medium jumbo frets, en betere pickups.
Naar mijn mening zijn de classic players zwaar onderschatte gitaren, ik heb een usa deluxe en twee classic players en verkies de classic players boven mijn deluxe.
Laatst gewijzigd door deefke666; 5 mei 2016 om 10:00
Dank! Op de foto's van de MP ad is wel duidelijk een 2 punts tremolo te zien.
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Ja dat klopt, dat is een classic player 60's.
Er zitten normaal gezien cs69 pickups in, imho de beste fender pickups.
Als deze gitaar technisch in orde is dan is het echt een weg geef prijs in mijn ogen.
Kosten nieuw tussen de 900 en 1000 euro.
Het was inderdaad een CP60s, super conditie op 1 butsje na. Man had hem gekocht met de intentie te gaan spelen maar was er nooit van gekomen.
0 fretwear en door meerdere afzeggingen voor deze prijs. Morgen of zaterdag maar een nieuwe post, nu eerst bevrijdingspop!
Damn da's echt een super deal hoor.
Favorieten/bladwijzers