ik heb uiteindelijk "de hals bij de hiel gepakt" in plaats van de koe bij de horens en de boel uit elkaar geschroefd en vond dit.
de lange schroef in de hiel van de hals is bedoelt dat deze door het gat in de pen gaat en hem zo vasthoud. daarna kun je met de moer op de stang de hals aandraaien zodat deze zo vast mogelijk tegen de buitenkant van de aluminium ring komt
echter is de uitsparing aan de kopse kant van de hals niet breed genoeg en komt het uiteinde van de toets op/tegen de bovenkant van de ring.
ik denk dat het misschien verstandig is die uitsparing (zie groene markering) richting de onderkant van de hiel iets te vergroten zodat de toets over de rand kan komen en zo de hiel volledig contact kan maken met de ring zonder dat de toets ergens wringt.
verder heb ik de toets schoongemaakt en behandelt met danish oil en ook de brug daarmee ingesmeerd.
Heb wel ergens gelezen dat het goed is om een kleine ronding aan de verste uiteinden van de brug te schuren voor het geval het vel teveel ingedrukt wordt.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers