Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BorisA Bekijk bericht
    Heb je al contact opgenomen met de verkoper?
    Mogelijk is deze te goeder trouw en is die wel bereid de koop te annuleren omwille van dit verborgen gebrek.
    (het is niet alsof je er ondertussen andere, goedkope pickups kan ingezet hebben)

Gaan prullen met andere pickups is echt wel een noodoplossing. Je gaat net de unieke mogelijkheden van de 513 verliezen.

Wel balen zeg!
    Vorige eigenaar benaderd. Helaas niet meegaand en handen wassend in onschuld. Ik weet het niet. Vox Humana zei dat de vorige verkoper beslist iets gemerkt moet hebben...

Standaard

Stap 1: PRS Europe benaderd voor coulance. Ik verwacht er niet veel van.
    Stap 2: originele nieuwe pickups laten plaatsen door het officiele repaircenter van PRS.
    Stap 3: mocht dat niet gaan lukken, Orpheo om hulp vragen. Is dat een originele 513 waar je mee knutselt?
    Stap 3 alternatief: Vox Humana alternatieve elementen laten plaatsen. Middelste singlecoil laten zitten, deze is het minst microfonisch en gebruik je niet voor oversturing...

Maar echt: nooit meer 2ehands. Dan maar meer betalen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Vorige eigenaar benaderd. Helaas niet meegaand en handen wassend in onschuld. Ik weet het niet. Vox Humana zei dat de vorige verkoper beslist iets gemerkt moet hebben...
    Weet je iets van de achtergrond van de verkoper? Ik bedoel, als die altijd clean op de volumes speelde waar jij die gitaar op getest hebt, vind ik het niet fair van vox Humana om dit te zeggen.

Ik hoop dat prs iets kan een gaat betekenen.
    Je hals tordering issue bij de Luke is moeilijk, omdat dit makkelijk naderhand door allerlei redenen kan ontstaan, maar zo'n pickup raakt niet zomaar microfonisch zou je verwachten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Weet je iets van de achtergrond van de verkoper? Ik bedoel, als die altijd clean op de volumes speelde waar jij die gitaar op getest hebt, vind ik het niet fair van vox Humana om dit te zeggen.

Ik hoop dat prs iets kan een gaat betekenen.
    Je hals tordering issue bij de Luke is moeilijk, omdat dit makkelijk naderhand door allerlei redenen kan ontstaan, maar zo'n pickup raakt niet zomaar microfonisch zou je verwachten.
    Dat zou inderdaad kunnen....maar een klopje op het element klonk al door alsof er iemand op de versterker stond te bonken.
    De tordering van de Luke is ook een raar verhaal geweest. Ikzelf heb het niet kunnen waarnemen, net zoals sommige anderen. Weer anderen zeiden heel licht...enz. Bleef vaag.

Ik hoop dat PRS iets kan doen, al is het de originele pickups vervangen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Warranty? kan je shaken. Ze geven duidelijk aan dat het alleen bij de eerste eigenaar is.

https://www.prsguitars.com/csc/warranty.html

THIS WARRANTY IS EXTENDED TO THE ORIGINAL RETAIL PURCHASER ONLY AND MAY NOT BE TRANSFERRED OR ASSIGNED TO SUBSEQUENT OWNERS.

en

THIS WARRANTY DOES NOT COVER:
    • Any instrument on which the serial number has been removed or altered.
    • Any instrument not purchased from an authorized dealer, or upon which unauthorized repair or service work has been carried out.
    • Any instrument which has not been registered at the factory within one month of purchase, or whose warranty card has been altered or includes false or incomplete information.
    • Any instrument that has been damaged due to an accident, negligence or misuse.
    • Shipping damage of any kind.
    • Normal "wear and tear", including but not limited to any discoloration, fading or damage to the original finish, or worn frets, strings, tuners, hardware and plating.
    • Any subjective issues such as "tone".
    • Any instrument that has been subjected to extremes of humidity and temperature.
    • Any factory installed electronics and hardware after two years from the original date of purchase.
    • Gold plating.
    Waarbij het gaat om nummer 2 (tis een tweedehands particulier (geloof ik?), dus geen authorized dealer), nummer 7 (zij kunnen zeggen dat feedback/microphonics te maken hebben met tone). Nummer 9 kan een issue zijn als de gitaar al wat ouder is.

Met andere woorden: PRS' hulp? zou er niet op rekenen. Totaal niet.

Verder: ik zou kijken naar het kostenplaatje. Nieuwe pickups laten installeren is geen garantie dat het probleem weg is. Deze pickups worden en masse gemaakt (zelfs al maken ze er maar 400 sets van per jaar, dan nog is dat redelijk massaal) en dat wordt en masse gepot.

Nieuwe pups laten installeren in 't algemeen is een heel goede optie maar zorg er dan goed voor dat ze singlecoils kiezen met 3 aders: signaal, aarde EN de coiltap, waarbij bij een pup de coiltap op 80% en bij de ander op 50% zit.

Ik citeer slechts foto's van een ander topic, maar waxpotten is/blijft waxpotten. Nu ik zie dat die pups gewoon open zijn is waxpotten heel goed te doen.

Mocht je vervangende pickups willen, adviseer ik om een set op maat te laten maken ipv 'off the shelf' pups ivm noise cancelling en de coiltap-gradaties. Ik zou kijken naar bijvoorbeeld Four Seasons pickups, Jon Moore/ToneForDays of de customshop van SD: dit zijn lui die pups op maat maken, zodat je de gitaar serieus upgrade ipv zit te frobelen met aftermarket pickups.

Dat gezegd hebbende: ik gok op waxpotten.

Senior Member

Standaard

De tordering van de Luke is ook een raar verhaal geweest. Ikzelf heb het niet kunnen waarnemen, net zoals sommige anderen. Weer anderen zeiden heel licht...enz. Bleef vaag.
    Is dat die KOA die nu te koop staat bij RJV guitars?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dat zou inderdaad kunnen....maar een klopje op het element klonk al door alsof er iemand op de versterker stond te bonken.

Ik hoop dat PRS iets kan doen, al is het de originele pickups vervangen.

PRS kán zeker wel iets doen. De vraag is of ze het willen. Herinner je je nog mijn verhaaltje over warranty? Het is nooit een kwestie van kunnen maar een kwestie van willen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Is dat die KOA die nu te koop staat bij RJV guitars?
    Jep. Vraag is of er echt sprake is geweest van tordering. Uiteindelijk was het best een prima ding, maar niet my cup of tea. Gewone Luke vind ik lekkerder.

Standaard

@Orpheo,

Thanks voor de info.
    Ik reken ook zeker niet op enige hulp van PRS of wat dan ook. Vox Humana adviseerde wel om contact te zoeken omdat ze erg goede ervaringen hebben met de klantenservice van PRS. Ik blijf echter sceptisch bij klantenservices, garanties en dat soort zaken bij grote fabrikanten.

Wat echter wel nieuw is bij PRS is een speciaal technisch onderhoudscentrum waar je tweedehands gitaren kunt laten aanpassen of repareren op de oorspronkelijke manier. Daar hoop ik wat meer op. Dat is gewoon onderdeel van het bedrijf en alles tegen betaling. Heeft inderdaad niets meer met garantie te maken, hooguit met coulance.

Mocht dat om wat voor reden niet werken...tja, dan wordt t een alternatieve oplossing.
    Kun jij waxpotten?

Senior Member

Standaard

Jep. Vraag is of er echt sprake is geweest van tordering. Uiteindelijk was het best een prima ding, maar niet my cup of tea. Gewone Luke vind ik lekkerder.
    Tja, de enige die daarover kan oordelen ben jij. Maar ik vond het toen al een vreemd verhaal en het feit dat dat ding nu zonder enig commentaar te koop is "omdat het niet jouw kopje thee was" en "het maar de vraag is of er iets mis mee was" maakt het er niet beter op. Ik heb ook met de vorige eigenaar een paar keer contact gehad omdat ik wel interesse had maar ik loop er toch maar met een boogje omheen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten