Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Standaard PRS513, probleem?

Dag allen,

Sinds kort een PRS 513 aangeschaft, particulier. Nu blijkt echter dat als ik met veel distortion speel de gitaar oncontroleerbaar gaat rondzingen. Extreem gevoelig voor feedback, ook met lagere gaininstellingen. Aan mijn versterker ligt t niet, bij mijn Luke had ik dit probleem niet. Ook bij zacht volume wil ie met een beetje gain al gaan zingen, ook met hand op de snaren. Wat kan het zijn? Alvast dank.....

Senior Member

Standaard

Microfonische pickups?
    Zag net via Google hier nog een topic over op harmony central, betreffende de 513.
    De elementen laten waxpotten zou kunnen helpen.
    Of je dat wilt is iets anders. Mijn ervaring met waxpotten is dat ze iets anders gaan klinken. Niet slechter overigens, maar anders.

O ja, gefeliciteerd met je aanschaf, mooie gitaar!

Standaard

Ik heb gegoogled over wat je zegt, en daar lijkt het inderdaad veel op.
    Niets doen is geen optie, want het is vreselijk....dus waxen lijkt inderdaad de enige optie. Of de boel compleet vervangen.

Senior Member

Standaard

Maar het vervangen...volgens mij zijn die elementen van de 513 niet echt standaard?

Senior Member

Standaard

Nee, ze zijn bepaald niet standaard. Ik zou beginnen met PRS een mailtje te sturen, ze hebben volgens mij een vrij goede klantenservice.

Wat betreft de elementen, waxpotten kan helpen maar ik kan me niet voorstellen dat PRS dat niet goed gedaan heeft. Moet wel zeggen dat ik afgelopen jaar een oude gitaar van iemand hier had met dezelfde symptomen en daarbij hielp het potten wel.

Schuimrubber oid onder de elementen wil ook nog wel helpen, dempt het meetrillen van het hele element.

Heb je nu nog een andere gitaar om mee te vergelijken? Anders zou het ook misschien een microfonische buis kunnen zijn.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Zitten die pups niet in een kunststof behuizing, vol met epoxy? Zo ja dan komt die was niet echt in die spoel. Besides, het loshalen van de pickups in een 513 is geen pretje. Daar binnen iz het een pittige wiring.

Senior Member

Standaard

Allereerst proficiat met de aankoop. Fantastische gitaren! (toch als ze het doen)

Heb je het rondzingen op alle standen? En dan bedoel ik vooral: stand 1-3-5. Als er ergens met 1 pickup (van de 5) iets aan de hand is dan vind je het zo, en dan kan ik het nog begrijpen. Dat er met allemaal iets scheelt lijkt me wel heel sterk en dan zou ik het probleem elders (dan de pickups) zoeken.

Sowieso heel voorzichtig mee omspringen. De pu's kan je niet zo maar vervangen door andere en alle internals zijn behoorlijk complex (heb ik van horen zeggen, ik heb de mijne nog niet open gehad ;-) ).

Dictator

Standaard

Bijzonder dat bij zo'n dure kwaliteitsgitaar je dit probleem ondervindt. Kansloos eigenlijk.

Ik zou 'm 's langs brengen bij een goede reparateur bij je in de buurt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Bijzonder dat bij zo'n dure kwaliteitsgitaar je dit probleem ondervindt. Kansloos eigenlijk.
    Eens, maar de boefjes van gibson kunnen er ook wat van, weet ik helaas

Standaard

Vanmorgen bij een profi-gitaarshop geweest, Vox Humana.
    Ergste nachtmerrie....pickups zijn allemaal extreem microfonisch. Inderdaad niet te waxen door hun structuur en vervangen is heel lastig, want uniek formaat etc. Hij had de versterker op standje hard en ieder klopje op het element overstuurde als een gek.
    Het is toch niet te geloven dit. Eerst een Musicman Luke Koa waar ik het nodige mee heb meegemaakt, nu een PRS. Gitaren van plusminus 5 mille...nooit, nooit meer een 2ehands gitaar. Misschien overreacting, maar hier heb ik geen zin meer in. Wat is dit voor kwaliteit?

Heb nu PRS gemaild, hopelijk is hun klantenservice beter dan die van MM.
    Ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van, aangezien het een 2ehands instrument is. Enige optie volgens Vox Humana is de twee humbuckers vervangen op een "creatieve" manier, twee andere humbuckers installeren en de ruimte een soort van verbloemen met een kapje eroverheen....
    Ik ben er een beetje klaar mee.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten