Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 75 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 750
    Senior Member

Standaard

een mooi project en ondanks de foutjes zeker goed gedaan! ik vraag me wel af hoe james trussart de kantjes dichtlast: op de eerste foto zie ik toch duidelijk een grotere radius? terwijl bij jou de kantjes maar net 'gebroken' zijn en je er al op sommige stukken doorzit.

nogmaals, nice!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    een mooi project en ondanks de foutjes zeker goed gedaan! ik vraag me wel af hoe james trussart de kantjes dichtlast: op de eerste foto zie ik toch duidelijk een grotere radius? terwijl bij jou de kantjes maar net 'gebroken' zijn en je er al op sommige stukken doorzit.

nogmaals, nice!
    Ik denk dat Trussart de zijkanten niet last, maar dat hij ze op één of andere manier in die vorm 'buigt'. Geen idee hoe ! Op mijn Rustkaster zijn de hoeken iets scherper dan op een 'echte' Telecaster, maar de feel is ongeveer hetzelfde. Ik wilde ook geen Trussart imiteren hoor ! Ik kan het achteraf niet bewijzen, maar ik had al het idee om een gitaarbody te lassen vóórdat ik ooit van Trussart had gehoord. Ik kwam hem natuurlijk al snel tegen toen ik wat research begon te doen.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 april 2016 om 10:02

Senior Member

Standaard

Bij mijn gitaar heb ik de randen 5 mm omgelegd ; de zijkant valt erachter; de verbinding ligt dus ook een aantal mm van de rand.
    Zou Trussart de twee volledige helften niet IN een mal stampen, vergelijkbaar met polyester vormstukken;
    dan moet enkel het middenrandje dichtgezet worden, wat onzichtbaar kan gebeuren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    Bij mijn gitaar heb ik de randen 5 mm omgelegd ; de zijkant valt erachter; de verbinding ligt dus ook een aantal mm van de rand.
    Zou Trussart de twee volledige helften niet IN een mal stampen, vergelijkbaar met polyester vormstukken;
    dan moet enkel het middenrandje dichtgezet worden, wat onzichtbaar kan gebeuren.
    Hoe 'leg je die randen om' ? Bedoel je dat je ze buigt ? Heb je daar een topic over ?
    En ik denk idd dat Trussart die randen in een mal perst.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 13 april 2016 om 14:55

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Hoe 'leg je die randen om' ? Bedoel je dat je ze buigt ? Heb je daar een topic over ?
    En ik denk idd dat Trussart die randen in een mal perst.
    - systeem plaatslager; plaat wordt eerst bolgezet - gebombeerd - en daarna worden de randen omhooggezet, omhooggeklopt eigenlijk, zoals een L .
    - de klankkast is van zink, 0.7, eerder een rurale uitvoering om het echt op een oude ketel te laten lijken.
    'k Heb er (nog) geen topic over geplaatst; 'k heb wel een paar onderwegfoto's.

Senior Member

Standaard

de klankkast is van zink, 0.7, eerder een rurale uitvoering om het echt op een oude ketel te laten lijken.
    'k Heb er (nog) geen topic over geplaatst; 'k heb wel een paar onderwegfoto's.
    Ik ben benieuwd !

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd !
    ok dan !

Senior Member

Standaard

ok dan !
    I showed mine, u show yours !
    :-)
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 april 2016 om 01:36

Senior Member

Standaard

Ok, dat was de laatste lasles. Alle gaten zitten nu waar ze horen, maar één lasnaad aan de zijkant ligt open. Straks een nieuw fotoverslag; nu drink ik eerst een paar Westmalle Tripels.
    Een paar foto's van Uw Weldmeister In Actie. Achter de frees en de kolomboor.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 april 2016 om 01:57

Senior Member

Standaard

Het gat voor de M4 blindklinkmoer voor de strap button aan de neck kant:

Het gat voor de output jack, met toch gewoon M3 getapte schroefdraad om de jack plate rechtstreeks in het staal vast te schroeven:

De 'kop' van de neck pocket zit er ook aan vast. Ik heb wel eens mooier gelast, maar met de haakse slijper en de powervijl komt dat wel goed.

Het staal van de scheve gaten voor de neck ferrules is bijgefreesd. Er komt nog een plaatje overheen met de gaten keurig uitgelijnd.

Wel jammer: door het inklemmen is één (te dunne) las open gegaan. Er zit dus hier en daar toch te weinig staal om de hoek fatsoenlijk rond te vijlen. Deze ga ik opnieuw lassen.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 april 2016 om 10:12

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten