en terug on topic, mooie Tele Joost !
en terug on topic, mooie Tele Joost !
life sucks and then you die
Leuk draadje.
Ik leef mee met Mr Fingers. Ik heb veel ergere fouten gemaakt. Sommige waren zo lekker, die wil ik nog wel eens doen.
Ik bewonder Fred's lust tot avontuurlijk spelen en bouwen. Pet af.
En ik snap niet veel van waarom er zo'n calvinistische wind waait door gitaarland. Assemblage staat nog steeds in een kwade geur.
80% van alle Polo's (Das Polo) rijdt op Magneti Marelli motor management. Van FIAT dus. En rijdt daar gemiddeld 16 jaar lang op.
Niemand die daar een probleem mee schijnt te hebben. Maar als een amateur gitaarbouwer een beetje van Maggi en een beetje van zichzelf doet, dan wordt daar met enig wantrouwen naar gekeken.
Ik vind het helemaal geen onlogische keuze dat je je bouw activiteiten afstemt op wat je op dat moment handig lijkt. Volgens mij pak je het errug goed aan.
Heb alleen één vraag: als je niet van plan bent een ashtray te monteren, waarom kies je dan voor een ding, dat ashtray-voorbereid is.
Ik heb een bas met P90's en een ashtray. Die houd ik netjes in stand omdat ik dat bij het karakter van de bas vind passen. Maar scherpe metalen randen bij de brug (zonder ashtray dus) vind ik persoonlijk een beetje arelaxed.
Kun je vertellen hoe je daar over denkt. Geen kritiek dus, pure nieuwsgierigheid....
Vriendelijke groet, Gus
Ik ben ook een Telecaster aan het assembleren! Die van mij wordt Fluor geel. Het is zó lelijk... Past bij het decor en kleurstelling van de het cabaretprogramma waar ik volgend jaar mee ga toeren.
![]()
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Ashtraybrug: klinkt goed, ziet er goed uit, vintagecorrect en mijn rechterhand staat er op een prettige manier naar. Als je mijn ' 83 vintage reissue bekijkt, zie je een slijtplek van een paar centimeter (true relic) tussen de brug en de toggleswitch. Daar staat dus vaak mijn pink en dat voelt heel vertrouwd.
Dus los van het feit dat ik vlakke Telebruggen met 6 zadels erg lelijk vind, is de klassieke brug voor mij functioneel. Voor het eerst heb ik wel gekozen voor een met compensated saddles, maar natuurlijk wel van koper. Mijn Cabronita Tele heeft een kleine brug zonder opstaande randen en ik kan niet zeggen dat dat beter voelt.
Ging ik naar een onbewoond eiland en mocht ik 1 gitaar (met amp) meenemen, dan was dat zonder twijfel een Tele. Mocht ik een massieve gitaar naar keuze laten bouwen, idem dito. Maak mij gerust voorzitter van de Telefanclub, ik zou leuke meetings organiseren en balen dat Roy Buchanan niet kon komen.
He Leon, hebbie een zonnebril voor me?![]()
Mooie kleur Joost, het enige nadeel van een tele body vind ik de scherpe rand waar je onderarm op/tegen rust, dat zou van mij persoonlijk best afgeschuind mogen zijn.
Thx voor de link Fred.
Lekkere kleur Joost, ben benieuwd. Optisch geef ik de voorkeur aan een vintagebrug, qua speelcomfort en tuning vind ik zes vlakke zadels veel fijner.
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Favorieten/bladwijzers