Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 101
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ach, er zijn hier volgens mij al genoeg discussies geweest over assembleur vs. bouwer. Mij maakt het niet zo veel uit hoor, al noemen we 'm bouwer. Ik vind het leuke gitaren voor relatief weinig geld. De rest van het verhaal ken je ;-)

Helemaal eens, maar ik wou ff de puntjes op de welbekende i zetten

Standaard

Heel fijn J., ik heb daar nu al veel plezier in. En dan moet het feest nog beginnen.
    Willem roels natuurlijk.
    Heb zijn URL maar even opgeslagen.
    Voor de zekerheid.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Gaaf project Joost, dat ga ik eens geïnteresseerd volgen. Loop zelf ook een tijd met dat idee rond, maar ben in onhandigheid nauwelijks te overtreffen en ben dus benieuwd welke skills je nodig hebt om een enigszins bespeelbare gitaar te krijgen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    Gaaf project Joost, dat ga ik eens geïnteresseerd volgen. Loop zelf ook een tijd met dat idee rond, maar ben in onhandigheid nauwelijks te overtreffen en ben dus benieuwd welke skills je nodig hebt om een enigszins bespeelbare gitaar te krijgen
    Wat in het bestelproces belangrijk bleek te zijn, is de relatie met de onderdelenleverancier. Niet iedere hals past even lekker op iedere body en dat geldt ook voor bv de brug. De schroefgaten zijn immers voorgefreesd en dan is het wel fijn als deze echt mooi gelijk zijn met de gaten in de brug. Met andere woorden, voor verzending is het wel fijn als een en ander even gecontroleerd wordt door de leverancier. De mijne was bv ook bereid even het gewicht en resonantie van de beschikbare bodies te controleren en naar de nerftekening van de hals te kijken. Nu kijk ik reikhalzend uit naar de pakketbezorger later deze week.

De belangrijkste skill lijkt mij geduld en precisie. Dus bv de tuners netjes uitlijnen voordat je gaatjes gaat boren en de schroefjes en moertjes niet te strak aandraaien. Je kan lak maar 1x beschadigen.... of een schroefje maar 1x doldraaien

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Mighty Mite heeft prima spul (het oude amerikaanse spul maar ook de moderne made in asia) ik heb er een paar stratjes van in elkaar gezet en echt het is top spul
    voor de volgende keer kijk voor onderdelen ook eens bij www.rockinger.de daar heb je voor relatief weinig geld tophardware en doet je gitaar helemaal niet meer onder voor zijn amerikaanse tegenhanger
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Bedankt voor de tip. Denk je dat die hardware beter is (voor ongeveer hetzelfde geld), dan hetgene die ik nu gekozen heb?

Senior Member

Standaard

Deze een aantal jaren geleden geassembleerd , Rockinger bodie , Musikraft hals.

Senior Member

Standaard

Ook fraai!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip. Denk je dat die hardware beter is (voor ongeveer hetzelfde geld), dan hetgene die ik nu gekozen heb?
    nee hoor je hebt prima spul, je kunt het alleen iets goedkoper krijgen bij Rockinger (hun kluson branded hardware wordt door gotoh gemaakt maar is een stuk goedkoper)
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

En heb je ook een link voor goede en voordelige les paul body's/necks, buiten Warmoth?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten