Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 506 van 593 EersteEerste ... 6406456496504505506507508516556 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.051 t/m 5.060 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Non staggered pickups had ik in m'n allereerste fender standard strat. Vond ik maar slappe dingen. Zijn dat trouwens keramische elementen?
    hoe bedoel je slappe dingen? Ik heb zelf altijd het gevoel dat de E en B op de meeste strat minder doorkomen, dus in dat geval zouden die non staggered dingen een gebalanceerder geluid kunnen geven?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Nou, gefeliciteerd met je unieke gitaar en het feit dat je een uniek en creatief mens bent en daarnaast ook nog eens een echte leider.

Ik ga nu stilletjes naast m'n Luke's liggen en mezelf in de foetushouding in slaap huilen.
    Dankjewel ;-)

Als jij blij bent met de Luke is er toch niets aan de hand. Een prachtige gitaar die toch wel iets 'meer' is dan de uitgekouwde strat waar we het hier over hebben. Zou je ook zo blij zijn met de nieuwe Hendrix signature strat? Ik niet, ik vind het een voorbeeld van een slechte replica die weer puur gebaseerd op uitmelken van een naam en vals sentiment...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Een strat is gewoon een soort lego. Onderdelen op elkaar schroeven. Wat zijn de lui in zelfbouw dan? Goden?
    Absoluut niet! De marketing afdeling van Fender doet goede zaken door in te spelen op nostalgie en sentiment :-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    hoe bedoel je slappe dingen? Ik heb zelf altijd het gevoel dat de E en B op de meeste strat minder doorkomen, dus in dat geval zouden die non staggered dingen een gebalanceerder geluid kunnen geven?
    Ik vond ze overstuurd te weinig mids hebben en voor leads niet lekker. Clean heel dunnetjes, niet lekker vol.
    Maar goed, smaak....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik vond ze overstuurd te weinig mids hebben en voor leads niet lekker. Clean heel dunnetjes, niet lekker vol.
    Maar goed, smaak....
    De Rand denkt daar blijkbaar anders over!
    www.gitaarschoolweert.nl

Senior Member

Standaard

Zal wel aan m'n oren liggen dan 😂

Senior Member

Standaard

Fender Road Worn 60 Stratocaster ( aangepaste Relic ) Bare Knuckle - Irish Tour Pickups

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri K Bekijk bericht
    Fender Road Worn 60 Stratocaster ( aangepaste Relic ) Bare Knuckle - Irish Tour Pickups
    Mooi stratje hoor. Ik heb ook Irish Tours in mijn swampashstrat. Crawler in the brugpositie, splitbaar, maar ook te vol te combineren met het middenelement. Geeft een extra laagje tophoog. Fijne pickups.

Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Dankjewel ;-)

Als jij blij bent met de Luke is er toch niets aan de hand. Een prachtige gitaar die toch wel iets 'meer' is dan de uitgekouwde strat waar we het hier over hebben. Zou je ook zo blij zijn met de nieuwe Hendrix signature strat? Ik niet, ik vind het een voorbeeld van een slechte replica die weer puur gebaseerd op uitmelken van een naam en vals sentiment...

Absoluut niet! De marketing afdeling van Fender doet goede zaken door in te spelen op nostalgie en sentiment :-)
    Mijn Luke 2 vind ik te gek, mijn Luke 3 is om eoa reden geen 100% match hoewel het evengoed een topgitaar is.

Zit nu te twijfelen om die Eric Johnson strat die ik gisteren posten te kopen. Niet omdat EJ's naam er aan verbonden is want ik ken die vent verder niet. Maar wel omdat de gitaar een 12" radius heeft, goede custom elementen, lichte V hals (van kwartiers gezaagd maple). Dat zijn specs die me aanspreken en de naam die er op staat boeit me niet zo. Btw op elke Fender en Les Paul staat iemands naam ;-)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Zit nu te twijfelen om die Eric Johnson strat die ik gisteren posten te kopen. Niet omdat EJ's naam er aan verbonden is want ik ken die vent verder niet. Maar wel omdat de gitaar een 12" radius heeft, goede custom elementen, lichte V hals (van kwartiers gezaagd maple). Dat zijn specs die me aanspreken en de naam die er op staat boeit me niet zo. Btw op elke Fender en Les Paul staat iemands naam ;-)
    Die EJ voor die prijs is een prachtige gitaar! Zou je die gitaar met nagenoeg dezelfde specs zelf samenstellen kom je met wat geluk rond de 1000 euro uit. Zou dan toch voor de EJ gaan :-)

Senior Member

Standaard

Ik vind die roadworns normaal gesproken heel erg lelijk en onnatuurlijk gereliced, maar deze valt wel mee.

Over de EJ: ze voelen wel wat anders aan dan andere strats, wat ik me kan herinneren was de toets erg overdreven dik en glanzend gelakt wat ik niet fijn en mooi vind. En doe jezelf een plezier en ga de goede man eens beluisteren, die kan best aardig gitaar spelen!
    Laatst gewijzigd door apekop; 25 maart 2016 om 12:59
    www.gitaarschoolweert.nl

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten