Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 105 van 107 EersteEerste ... 55595103104105106107 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.041 t/m 1.050 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Welke amp heb je?

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    H&K Statesman EL34 head.

Senior Member

Standaard Het grote speaker- en speakerkasten topic

Op basis van wat je omschrijft klinkt het als iets wat vaker bij bepaalde speakertypes voorkomt. Ik herken het in ieder geval wel.

Dit ligt niet aan het karakter van de kast.

Laatst gewijzigd door the sure thing; 5 maart 2016 om 09:15
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Het cabinet doet ook echt heel veel. Eerder genoemde voorbeeld met V30's. Die kunnen erg pinnig zijn, maar in mijn Randall XL cabinet ook totaal niet. Zelfs niet in combinatie met toch wel pinnige JCM 800's. Maar die Randall weegt helaas ook een slordige 50 kilo, net als het eerder genoemde Bogner cabinet. Lang leve goeie wiellekes.

Toch zou ik ook nog wel 's Greenbacks of de nieuwere Creambacks willen proberen, zijn interessante opties.

Senior Member

Standaard

Ik wilde ook nog even reageren op het G12H30 verhaal;
    Ik heb een 70th Anniversary gehad; scooped, pinnig hoog, moderne sound. Mixt aardig met een Vintage 30 vanwege dat mid.

Heb een paartje pre-Rola (apr. '71) G12H30-55Hz en dat is effe andere koek. Een helderder hoog dan G12-65's, maar niet pinnig. Een chunky, breed, vol laag (voller dan een g12M25 of Vintage 30), maar niet wollig of té smooth.

Ik heb ook nog een '72 (Rola, wel Pulsonic conus) G12H30 gehad; die klonk meer 'classic rock'; opener 'jangly' hoog, maar iets minder 'chunk' in het laagmid. Met moeite verkocht (om de pre Rola's te kunnen bekostigen), maar dat was ook een top-speaker.

Ik heb nu nog een G12-65 in combinatie met een Vintage 30 in Mesa 2x12 Vertical kast; die klinkt goed en vol, maar dat tikje 'te smoothe' herken ik wel. Alleen aangezien ik die cab live wil gebruiken met een EVH 5150III 50W (nogal een felle amp), komt dat wel goed uit.

EDIT: Ik heb ook een tijdje een G12M-65 (Creamback) gehad; hoewel ik het in grote lijnen eens ben met de eerdergenoemde beschrijvingen, vond ik die speaker ook wat stug, 'gorgelend' in het mid en miste het lekkere smeuïge in het laag van een G12H30 (55Hz).
    Ik ben echter wel benieuwd naar die nieuwe Lynchbacks (50W, zou als mix tussen Greenback en V30 moeten klinken. Online clips, o.a. van Tecksmusic.
    Zie:

Hier hoor je trouwens ook wat ik dat 'gorgelende' vind in de mids bij de G12M-65 (vanaf 1m22)
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 5 maart 2016 om 10:21
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Iemand bekend met de G12H-75's trouwens? Zijn ook Creambacks, maar lijken in vergelijkingsclips wat meer body te hebben.

D'n deze:

Senior Member

Standaard Het grote speaker- en speakerkasten topic

Wat een subtiel verschil! Het lijkt of de H versie toch een tikkeltje meer midhoog/hoog heeft en zo iets meer "grid" heeft.

@speeddemon: ik zou voor Metal nooit voor een Greenback achtige speaker gaan. De V30 vind ik daar juist prima geschikt voor.

Laatst gewijzigd door the sure thing; 5 maart 2016 om 13:16
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

@speeddemon: ik zou voor Metal nooit voor een Greenback achtige speaker gaan. De V30 vind ik daar juist prima geschikt voor.
    Ik ook, maar ik vind de combi's (V30+G12-65 of V30+G12K100) nog leuker dan sec Vintage 30's.
    En ik ben meer en meer bezig de juiste cab (en speakers) te kiezen die een versterker beter tot z'n recht laten komen.
    Zo'n EVH5150III (die van zichzelf heel snel heel schel en strak klinkt) hoor ik liever over een stel mildere/vollere speakers dan Vintage 30's (of G12M70's for that matter).

Met betrekking tot Brum's vraag, ik heb zelf de G12H-75's niet zelf bespeeld, maar afgaande op de video's en gebruikerservaringen lijkt de consensus te zijn dat de G12M iets meer mid focussed is en de G12H verhoudingsgewijs iets meer scooped, met extended low-end en high-end.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Ik zou nog best de G12M25 reissue pakken voor metal. Daar zit dat lekker crispy hoog mid in. Enige nadeel is wel dat het laag wat minder strak is misschien.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Bij Iron Maiden metal (is dat metal) kan ik me daar zeker iets bij voorstellen.

Senior Member

Standaard

Bij Iron Maiden metal (is dat metal) kan ik me daar zeker iets bij voorstellen.
    Die gebruiken T75's volgens mij.

M25 zie ik meer in de thrash-metal-, en rock-hoek, maar ik heb er ook jarenlang sludgemetal mee gemaakt. Hele relaxte all-round speakers dus!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten