Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 103 van 107 EersteEerste ... 35393101102103104105 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.021 t/m 1.030 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Dus nog wel een mix van K85's met M25's in 1 cab in X-patroon?

Heb je ook verschil gehoord tussen H100's en K85's?
    Ja, en nee. Ik had wel het idee dat de H100 iets "netter" was dan de K85, maar dat kan ook komen omdat ze in de plaats van de M25's zaten.

Laatste repetitie miste ik wel het laag, maar had wel weer een constante glimlach van de crunch

Senior Member

Standaard

In februari 2012 zag ik de onderstaande vraag reeds gesteld staan in dit topic, maar toen waren er geen ervaringen (of in ieder geval niet gedeeld), maar misschien inmiddels wel!
    Is er hier iemand met ervaring met de speaker cabinetten van Palmer? Ze zijn te koop met verschillende speakers, en ook zonder speakers, zowel open als closed back, voor een bedrag waarvoor het in eerste instantie prijstechnisch eigenlijk niet de moeite is om zelf een cabinet te maken ipv deze te kopen, tot ik zag dat het geen dik berken multiplex is, maar spaanplaat voor de kast, met mdf voor de baffle.....maar toch ben ik gewoon nieuwsgierig naar deze cabs.

Senior Member

Standaard

Dennis, ik heb de 112 gehad met een V30 erin met een half open back. Ik heb 'm weggedaan omdat ik 'm te bassig vond.
    Ondanks dat was het wél een perfecte match met een Engl Thunder combo! ( nu is komt de Thunder wel iets 'oemphh' te kort, dus dit kwam goed tot z'n recht ). Dus het is afhankelijk waar je dit cabje voor wilt gebruiken.
    Ik vond 'm als stand-alone niet zo op z'n plaats maar dit is natuurlijk maar gewoon mijn mening!

Cool Goodmans speaker vervangen

Joooo de mannen!

In mijn Laney Klipp cabinet heb ik één rinkelende speaker (gek trouwens, soms zit die rinkel erin, soms niet, heb er al een paar keer laten naar kijken maar telkens niets gevonden, alle vijzen zitten ook goed vast...).

Er zitten vintage Goodmans speakers in (2 audiom 12p en 2 audiom 12p-g's. 15 ohm elk, en ik vermoed dat ze elk 50 watt zijn) en het lijkt me zonde om de niet kapotte speakers te vervangen want het cabinet klinkt echt wel goed. Ik heb ook al gezocht naar vervangspeakers maar heb eigenlijk geen zin om nog te investeren in vintage gerief waar dan ook iets mis mee is of zo...

Dussss, vervang ik dan die ene kapotte speaker of vervang ik er best toch 2 zodat ik weer met een x-patroon zit?

Wel vervelend want natuurlijk geen idee hoeveel db die oude speakers geven...

Zijn er speakers die echt wel naar die vintage sound gaan? Dacht aan de creamback G12M-65, zou vintage moeten klinken en is maar 97db, miss interessanter om geen al te luide speaker te nemen zodat de andere speakers zeker niet overstemd worden, deze is wel aan de dure kant...?
    Goedkoper is de Jensen Falcon 16 ohm, 96,6 db en maar 81 euro.
    Of Greenbacks of v30's, jensen C12K?

iemand tips of opmerkingen?
    Laatst gewijzigd door scabiosa; 29 december 2015 om 14:26

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scabiosa Bekijk bericht
    iemand tips of opmerkingen?
    Deze? http://www.ebay.nl/itm/161781548528

Senior Member

Standaard

Het moment is daar, bij mij gaan de G12-65 weg. Ik vind ze te rond en wollig, leuk voor clean maar dat speel ik eigenlijk nooit. Ik mis de bite/crisp in deze speakers. Afgelopen weekend een shootout gedaan tussen greenbacks, G12-65 en vintage 30 en voor mij kwamen de greenbacks als lekkerste uit de bus. Ik heb toen destijds de G12-65 gecombineerd met de greenback om wat meer body te krijgen, maar live worden eigenlijk alleen maar de greenbacks uitversterkt. De G12-65 zitten dus eigenlijk nutteloos in mijn 4x12 en ik draai vaak juist mijn bass terug de laatste tijd (mogelijk omdat de greenbacks nu lekkerder ingespeeld zijn ofzo).

Er is in dit topic ooit iemand geweest die zei dat als ik mijn G12-65 uit mijn kast zou halen, hij interesse zou hebben (stuur maar een pb als je nog interesse hebt).

Ik ben nu aan het kijken om een keer de G12H30 te proberen. Ik heb nu de G12M greenbacks en die vind ik lekker klinken. Afgelopen weekend ook de V30 geprobeerd en die hebben ook wel weer wat gaafs. De G12H30 is volgens celestion de kruising tussen Greenbacks en V30. Interessant om een keer te proberen dus. Hier mensen die ervaring hebben met de G12H30 (de anniversary serie bedoel ik dan).
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Ik heb G12H30 anniversary gehad in een bandmasterkast (2x12 dus) met als top een CMW plexi jr (Marshall 2061, maar dan beter ). Ik vond ze erg schel, terwijl die bandmasterkast juist de neiging had om erg bassig te zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

De H30 kan mij ook niet echt bekoren. Mijn mix van M25 en K85 daarentegen!

Ik heb eventueel nog een setje H100's liggen?

Senior Member

Standaard

Ik vind het vrij lastig. De g12m25 greenback worden ook van als schel bestempeld, terwijl ik dat juist een lekker crispy randje vind wat ik in bijvoorbeeld v30 iets mis. Maar alles is ook weer afhankelijk van eq settings en amp.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik vind het vrij lastig. De g12m25 greenback worden ook van als schel bestempeld, terwijl ik dat juist een lekker crispy randje vind wat ik in bijvoorbeeld v30 iets mis. Maar alles is ook weer afhankelijk van eq settings en amp.
    M25 vind ik niet schel, de V30 en H30 wel. M25 is veel meer mid/scheur/vintage ipv de mid-dipped V30 en H30.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten