Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 580 van 869 EersteEerste ... 80480530570578579580581582590630680 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.791 t/m 5.800 van 8681

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nee, dat hoeft niet. Maar jij kunt niet voor een ander bepalen hoe nodig het wisselen van gitaren is. Als je een gitaar hebt die in een andere (open) stemming staat, moet je al wisselen, hoe groot of klein je gig ook is.
    Ik zeg toch ook niet dat hij iets op een bepaalde manier moet doen. Ik vertel alleen wat over mijn eigen situatie en waarom een ab-box in mijn geval niet handig is. Volgens mij zei iemand (was jij dat?) dat ruimte op je bord nooit een probleem mag zijn. Het enige wat ik zeg is dat ik het daar niet mee eens ben want in mijn situatie kan ruimte heel goed een probleem zijn. Ik snap echt niet wat er mis is met mijn opmerking.

Senior Member

Standaard

Je kunt de vaart er best inhouden. Je staat met 4, misschien 5 man op het podium. Wat doet jou denken dat jij onmisbaar bent voor het op gang houden van de set? Die andere 3 of 4 kunnen ook wel wat opvullen zonder jou, toch? Als je bijvoorbeeld de drummer alvast laat inzetten, heb jij echt wel even 10 seconden de tijd om een andere gitaar te pakken.
    Ik zeg niet dat ik onmisbaar ben. Helemaal niet.
    Dat jij vind van niet wil niet zeggen dat het niet zo is.
    Weleens gekeken naar een band waar zo'n pipo continu wisselt? Om gek van te worden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat ik onmisbaar ben. Helemaal niet.
    Dat jij vind van niet wil niet zeggen dat het niet zo is.
    Weleens gekeken naar een band waar zo'n pipo continu wisselt? Om gek van te worden.
    Ik heb een keer op een festival een optreden gezien van Björn Berge. Die was in z'n eentje met alleen maar akoestische gitaren. En ongeveer voor elk nummer pakte hij weer een andere gitaar. Maar gek genoeg was hij tussen de nummers door ook zo bezig het publiek te vermaken, dat die wissels niet eens storend waren of de vaart eruit haalden.

Wat ik maar wil zeggen, als je een keer of drie in een set moet wisselen van gitaar, zorg er dan voor dat er iets anders te doen is op het podium. De hele band kan wachten tot jij je andere gitaar om hebt hangen, maar ze kunnen ook alvast het volgende nummer inzetten of de gelegenheid nemen om het publiek toe te spreken of zo. Laat een gitaarwissel in elk geval niet domineren. Als er ergens anders op het podium iets gebeurt, let niemand op jouw wissel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ik heb drie delaypedalen, kan ik lekker mee kutten als ik van gitaar wissel

Senior Member

Standaard

Wat ik maar wil zeggen, als je een keer of drie in een set moet wisselen van gitaar, zorg er dan voor dat er iets anders te doen is op het podium. De hele band kan wachten tot jij je andere gitaar om hebt hangen, maar ze kunnen ook alvast het volgende nummer inzetten of de gelegenheid nemen om het publiek toe te spreken of zo.
    Natuurlijk, heb je helemaal gelijk in.
    Ik kies er zelf voor om niet oeverloos te wisselen, veel handiger, vooral daar waar het zo'n 90% nummers met gitaar intro betreft.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 25 februari 2016 om 12:00

Senior Member

Standaard

Out: HB Tuner
    Out: T-Rex Ghost reverb
    On: T-Rex Phaser
    On: TX Electronic Polytune 2
    On: Sommer Groove+ (8 nieuwe kabels met ultra platte plug)

Standaard

Bevalt die tremolo joost?

Senior Member

Standaard

Hoe bevalt die wah?
    Mijn eerste wah was een morley pro wah (of zoiets). Voordeel ten opzichte van al die goedkope cry baby dingen: hij kraakte nooit, want werkte met een lampje.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Bevalt die tremolo joost?
    Voor die €30

Met name geschikt voor een subtiele tremelo, maar minder goed dan bv de onboard van een Vibrolux.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe bevalt die wah?
    Mijn eerste wah was een morley pro wah (of zoiets). Voordeel ten opzichte van al die goedkope cry baby dingen: hij kraakte nooit, want werkte met een lampje.
    Het is een wah/volume, dus 2 in 1. Prima ding hoor, nadeel: nogal groot.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten