Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 819 van 904 EersteEerste ... 319719769809817818819820821829869 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.181 t/m 8.190 van 9036
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik zal nooit meer dan 1500 eu voor een strat neertellen. Alles daarboven is belachelijk.
    Sowieso ligt de grens voor een gitaar bij mij bij max. 1800.
    Daarboven zijn de verschillen in kwaliteit en bespeelbaarheid minimaal.
    Momenteel 2 elektrische gitaren die ik afwisselend gebruik met repetities en optredens. Liever een iets duurdere dan een goedkopere, vanwege het feit dat ik intensief optreed en repeteer, dus ik wil goeie kwaliteit hebben en echt wel iets meer betalen. Dus heb ik geen 5 gitaren of meer. Kwaliteit voor kwantiteit zeg maar...
    Zou jij een Chinese Fender Classic Vibe van 400,= kopen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik ben het deels wel eens met Jutter. Zeker in het segment 750-1500 zijn prima gitaren te vinden en hoef je dus niet altijd in het +2000 segment te kijken. Waar ik het absoluut mee oneens ben is zijn downsize gedrag. Jut kickt af naar 4 en godverbeterhet misschien naar nog minder. Daar trek ik echt de grens. Vijf is voor mij het absolute minimum, maar om de honger echt te stillen kom ik liever niet onder mijn huidige acht.
    Nee, dit klopt niet. Ik heb ook nooit meer dan 4-5 gitaren gehad. Die voorbeelden die ik liet zien was bedoeld om aan te geven dat duurdere gitaren niet persé goed hoeven te zijn en dat er gitaren voor minder geld zijn die minstens zo goed, zo niet beter zijn, dan de dure.

Het betekent niet dat ik al die gitaren tegelijk had die ik hier liet zien hoor!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Zou jij een Chinese Fender Classic Vibe van 400,= kopen?
    Nee, want dan ga ik me aan dingen storen. Ik heb die dingen weleens vastgehad en nee... Het voelt gewoon goedkoop aan.

Senior Member

Standaard

Dus heb ik geen 5 gitaren of meer. Kwaliteit voor kwantiteit zeg maar...
    Mijn bedoelde vijf is inclusief een akoestische gitaar en een resonator gitaar

Senior Member

Standaard

Nee, want dan ga ik me aan dingen storen. Ik heb die dingen weleens vastgehad en nee... Het voelt gewoon goedkoop aan.
    OK, maar dan ben ik nieuwsgierig wat er bij een Classic Vibe voor jou goedkoop aanvoelt. Onder de €500 zou het namelijk mijn eerste keuze zijn.

Senior Member

Standaard

Vast psychisch

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    OK, maar dan ben ik nieuwsgierig wat er bij een Classic Vibe voor jou goedkoop aanvoelt. Onder de €500 zou het namelijk mijn eerste keuze zijn.
    Zou ook mijn eerste keuze zijn Het weerhoudt misschien omdat er China op staat ben het lage prijskaartje. Een blinddoektest zou uitslag brengen!

Senior Member

Standaard

Ik zit me net te bedenken hoe verwent we eigenlijk zijn. Belachelijk gewoon!

Senior Member

Standaard

Ik zit me net te bedenken hoe verwent we eigenlijk zijn. Belachelijk gewoon!
    Eens. Ik heb momenteel 3 gitaren uit Tjaina en die bevallen echt uitstekend. Dat betreffen een Eastman, een Recording King en een Hagstrom en alle drie hebben een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. En aan alle drie voelt echt helemaal niets goedkoop aan

Er komen overigens ook gerust gitaren uit het 750-1500 segment uit China. Het is niet meer zo zeer de vraag of daar goed geproduceerd kan worden (want dat is gewoon zo), het is de vraag welke specificaties de opdrachtgever meegeeft. Zij vragen en de Chinezen draaien.

Senior Member

Standaard

Vast psychisch
    Nee niet psychisch, gewenning.
    Ben gewend aan geoliede halzen bijvoorbeeld en de meeste strats van fender zijn plakkerig. Dat is al 1 voorbeeldje, daarnaast voelen die potmetertjes iel aan, zeker als je de pots van een haar strat gewend bent. Daarnaast is de hals van een classic vibe te dun en plat, ergernis alom dus...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten