Nee, dit klopt niet. Ik heb ook nooit meer dan 4-5 gitaren gehad. Die voorbeelden die ik liet zien was bedoeld om aan te geven dat duurdere gitaren niet persé goed hoeven te zijn en dat er gitaren voor minder geld zijn die minstens zo goed, zo niet beter zijn, dan de dure.
Het betekent niet dat ik al die gitaren tegelijk had die ik hier liet zien hoor!
Ik zit me net te bedenken hoe verwent we eigenlijk zijn. Belachelijk gewoon!
Eens. Ik heb momenteel 3 gitaren uit Tjaina en die bevallen echt uitstekend. Dat betreffen een Eastman, een Recording King en een Hagstrom en alle drie hebben een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. En aan alle drie voelt echt helemaal niets goedkoop aan
Er komen overigens ook gerust gitaren uit het 750-1500 segment uit China. Het is niet meer zo zeer de vraag of daar goed geproduceerd kan worden (want dat is gewoon zo), het is de vraag welke specificaties de opdrachtgever meegeeft. Zij vragen en de Chinezen draaien.
Nee niet psychisch, gewenning.
Ben gewend aan geoliede halzen bijvoorbeeld en de meeste strats van fender zijn plakkerig. Dat is al 1 voorbeeldje, daarnaast voelen die potmetertjes iel aan, zeker als je de pots van een haar strat gewend bent. Daarnaast is de hals van een classic vibe te dun en plat, ergernis alom dus...
Favorieten/bladwijzers