De GAS voor een Jazzmaster en een LP Special ('80-er met p90) is spontaan vervangen voor de nieuwe Electric Parlor van Gun. Wat een heerlijke -volledig holle- mojoplank is dat zeg!
Diverse soundclips op Oigen zijn FB-pagina.
![]()
De GAS voor een Jazzmaster en een LP Special ('80-er met p90) is spontaan vervangen voor de nieuwe Electric Parlor van Gun. Wat een heerlijke -volledig holle- mojoplank is dat zeg!
Diverse soundclips op Oigen zijn FB-pagina.
![]()
Tussen al het electrisch geweld even een moment zonder stroom. Dit is toch wel mijn GAS,
Een Eastman E10 OM, zo'n mooi vol en warme sound..
![]()
pattesier in ruste.
Ik zit me nu eigenlijk al weer een tijdje te bedenken dat ik gas heb voor een "op maat gemaakte" gitaar.
En dan niet door mijzelf gefabriceerd, maar door een echt goede bouwer, en meer specifiek, door Patrick Koopman.
Momenteel heeft hij het heel druk (wanneer niet), maar wil er toch eens over babbelen.
Het voordeel is wel dat ik niks geef om vintage correcte specificaties, ik wil gewoon mooi en goed hout.
Mahonie -of misschien limba- body met quilted esdoorn carved top moet het worden. Niks niet chambered. Esdoorn set neck met ebben toets, compound radius. Double cutaway met goede upper fret access. Dikke hoge frets. Twee humbuckers, 5-standen superswitch, mastervolume, master tone. 25,5 of 26 inch mensuur. Floyd rose plat op body (dive only). En een brede topkam van ongeveer 43,5-44mm, Maar dat kan denk ik niet met de Floyd toplock.
Ja, ik denk dat ik wel weet wat ik wil, maar er zijn nog geen foto's![]()
Wat kost dat tegenwoordig vraag ik me af
Weet ik (nog) niet precies, maar vermoedelijk kom ik tussen de 3500 en 4000 uit.
In verhouding tot de diverse gibson en fender cs-en nog niet zo gek (en ook een usa Jackson Chris Broderick met quilted top is duurder, en de duurdere MM Petrucci gitaren zitten ook rond die koers), maar het blijft een behoorlijke bak geld (vooral als je bedenkt dat je als je er ooit van af wilt je zo ongeveer niks ervoor terug krijgt) waar je tweedehands ook nog wel wat leuks voor kan scoren. Maar ja, dan heb je niet datgene in bovenstaande omschrijving.
Laatst gewijzigd door D3nnis; 18 februari 2016 om 14:19
Dat is vrij veel . Ik kan mij nog herinneren dat je voor 2200 tot 3500 gulden een gitaar kon laten bouwen . Dat is wel dik vijf en twintig jaar geleden natuurlijk
O maar dat kan ook wel hoor. Ben een paar jaar geleden nog in gesprek geweest met de inmiddels helaas overleden henk vd heuvel. Een geweldig klinkende elektrische gitaar zonder enige opsmuk is zeker mogelijk onder de €2000,-. Maar niet exact wat ik wil, zo lijkt het.
Het is zo'n beetje 80% van de eisen kost €2000,-. De overige 20% kost ook €2000,-.
Kom er net achter dat prs op een paar details na luistert naar mijn wensen
http://www.prsguitars.com/floyd_custom24/
Haha, ik had nog nooit een prs met Floyd gezien. De prs kan het best hebben eigenlijk, vind ik.
Voor de stemvastheid is een Floyd misschien niet nodig; mijn MM silhouette special met vintage trem ontstemt ook nauwelijks om een voorbeeld aan te halen, maar ik vind een Floyd erg comfortabel om je hand op te leggen met palm mutes. En de feel wanneer je de jengelstengel gebruikt vind ik fijner dan bij andersoortige vibrato gevallen.
Favorieten/bladwijzers