Auw!!!! Dit is de derde keer dadt de kop eraf gebroken is op exact dezelfde manier. Duidelijk het probleem van geen scarfjoint gebruiken.
Auw!!!! Dit is de derde keer dadt de kop eraf gebroken is op exact dezelfde manier. Duidelijk het probleem van geen scarfjoint gebruiken.
147-c Guitars
Twee iemanden waarvan ik niet het idee heb dat ze onvoorzichtig zijn.
147-c Guitars
Vandaag "op de werkbank" een Ikea keuken meubel, welke ik als werkbank ga gebruiken.
Zat geen bouwtekening bij, dus maar zonder inelkaar gezet...
"Werkbank" 2 staat voor aankomende week op de planning:
![]()
Dat zijn ideale werkbanken.
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."Het boek "Making Masonite Guitars"
Franciscus van Assisi
Blog --> "The Dutch Luthier"
www.javaca.eu
Tevreden. Is nog een beetje vlekkerig. De stain is hier nog niet helemaal droog.
Nu aan het uitzoeken hoe ik het ga afwerken. Waarschijnlijk een hardwax olie of danish olie.
![]()
Wellicht schuren tot korrel 1000, opnieuw stainen, porienvullen, nogmaals tot korrel 1000 schuren, stainen en dan olie eroverheen.
Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome
Ik heb het proefstukje tot korrel 800 geschuurd. Daarna poriënvuller en toen gestaind. Daarna met 00 staalwol geschuurd en gestaind en het herhaalt. Ik vond het toen te donker worden.
Ik heb het nu tot 800, stain, vul, staalwol, stain.
Ik ga nu staalwol, olie en dat een aantal lagen...
Het hoeft geen spiegel te worden. Ik heb inmiddels veel opgezocht, gelezen en langzaamaan mijn voorkeur gevonden. Ik denk dat ik het mooi vind als het hout nog open is en goed te zien is.
Bij mijn thunderbird zijn de porien ook gewoon open.
wel opletten als de pores niet goed gevuld zijn: met lak krijg je die niet gevuld, op zich geen probleem maar dan ook geen polijstmiddel gebruiken (die producten zijn meestal gekleurd en kruipenn in de porieën, krijg je er nooit meer uit, tenzij schuren.
Thnx barno. Ik ga niet met lak aan de slag, maar met osmo-hard wax. Blijkt dat 1 van de grootste leveranciers van allerlei waxen en olieën en combi producten voor hout hier gewoon in het dorp te zitten. Net even langs geweest en uitgelegd wat ik wilde. Potje meegekregen en eerste laag erop gezet. Zometeen uitpoetsen.![]()
Favorieten/bladwijzers