Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 807 van 904 EersteEerste ... 307707757797805806807808809817857 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.061 t/m 8.070 van 9036
    Senior Member

Standaard

Vandaar (de verkoop van een particulier) dat ik niet snap wat een faillissement van wie dan ook er mee te maken heeft....
    Of het moet iemand zijn wiens bedrijf failliet is en die geld nodig heeft, maar dan is het vermelden daarvan niet goed voor je onderhandelingspositie en kan je 'm beter gewoon iets scherper dan marktconform (wat dat voor zo'n exoot dan ook is) wegzetten op de hoop 'm snel kwijt te zijn.

Senior Member

Standaard

Een particulier kan toch ook "failliet" gaan? Tenminste, dat is mij overkomen na een scheiding..... . Toen heb ik ook 90% van mijn spullen moeten verkopen. Maar inderdaad niet handig dat dan te vermelden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe zit dat eigenlijk?
    Omdat de vraagprijs van deze zo hoog is, mag er daarom wel gibson op de kop staan, in tegenstelling tot een aliexpress variant van €100,-?
    Nope, blijft een gevalletje Wetboek van Strafrecht artikel 337. Gewoon niet toegestaan.

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Ook een dure vervalsing blijft een vervalsing. voor dergelijk geld koop je een Gibson Collector's choice en dan heb je niet het spannende jongensboekverhaal van deze verkoper nodig.. overigens.... eerst was het een 52'er goldtop en dat zou nog te zien zijn in de pupcavities...die dus ook nog eens van P90 naar humbuckerformaat gerout zouden moeten zijn......hoeveel goud is er dan nog te zien??? de achterkant van de headstock laat ie niet zien, maar al van z'n leven dat daar ook nog 'een' serienummer in staat dat dat 'conversie' verhaal een zweem van geloofwaardigheid zou moeten geven. (naar ik heb begrepen, werden echte oude goldtops inderdaad wel vaker geconverteerd naar een Burst, waarmee de verifieerbaarheid van de 'oorsprong' van de gitaar alleen maar lastiger werd) oftewel in mijn cynische en achterdochtige geest rijst het vermoeden dat men oorspronkelijk minder nobele ideeen heeft gehad met de bouw van dit geval. Wat mij betreft mag (ook)deze van de markt verdwijnen en als afschrikwekkend voorbeeld blijvend in ketens opgehangen worden in The Hall of Fakes.

Edit..... met deze post heb ik the number of the beast bereikt.....666... toeval?
    Laatst gewijzigd door MikeD; 5 februari 2016 om 09:32
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Ik heb geen idee van de waarde van een dergelijke gitaar, maar als ze vroeger nieuw voor €5000,- werden verkocht dan is vaak 2/3 daarvan wel een beetje de limiet, behalve als ze door schaarste (meer vraag dan aanbod) meer ipv minder waard zijn geworden. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat deze gitaar een bedrag boven de €5000,- waard zou zijn, laat staan boven de €10.000,- verhandeld zou worden. Behalve leuk voer voor dit topic, heb ik verder geen enkele interesse in vervalsingen, ook niet als het een ghostbuild wordt genoemd.

Senior Member

Standaard

Voor mij is ie even veel waard als een aliexpress gibsun. Zal ik €100,- bieden?

Senior Member

Standaard

Voor mij is ie even veel waard als een aliexpress gibsun. Zal ik €100,- bieden?
    Als er geen ondergrens is voor het bieden, moet je dat doen. Dan ga ik over je bod heen met €105

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Als er geen ondergrens is voor het bieden, moet je dat doen. Dan ga ik over je bod heen met €105
    ach ja we kunnen m even gaan dollen... wil ik nog wel 150 bieden ook voor de lol als ie m dan aan mij verkoopt, sluit ik m op in een flightcase en gooi ik de sleutel weg (die gitaar dan.. niet de verkoper)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Jammer, kan niet lager dan €8000,- bieden..

Senior Member

Standaard

Jammer, kan niet lager dan €8000,- bieden..
    Bummer. En niemand kent P. Daal uit Lekkerkerk?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten