Zet die pot in de ronde uitsparing die altijd in de slagplaat van een telecaster zit. Dan hou je die herkenbare vorm in tact.
Zet die pot in de ronde uitsparing die altijd in de slagplaat van een telecaster zit. Dan hou je die herkenbare vorm in tact.
147-c Guitars
Kan, maar dan moet daar een kleine 'control plate' komen, want de pot kan niet rechtstreeks op het geperforeerde staal. Of ik moet in het bovenblad een uitstulping maken waar normaal de uitsparing voor de control plate zit. En de pot zou dan eigenlijk ook nog op de rvs slagplaat moeten zitten. Ik ga er over denken !
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 februari 2016 om 15:48
Deze zijn ook gearriveerd. Met de Wax kan je inderdaad ook metaal afwerken. Nog bedankt voor de tip, D3nnis !
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 februari 2016 om 15:46
kan je aan dun cortenstaal geraken ?
in "ieder" geval de corrosie passiveren met een base + degelijk neutraal naspoelen anders blijft je zuur actief;
en je gitaar wordt na een tijd vederlicht.
Nothing lighter than a hole, maar 't stopt ergens :-)
F.
Ik vnd TR zijn voorstel eigenlijk wel een goeie!
Even proberen op een ouwe tak van naaldhout die hier al jaren binnen staat. Het eerste dunne laagje zit er op. Ongeveer tussen de lijntjes, niet de hele tak natuurlijk !
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 februari 2016 om 21:25
ik denk aan 1,25 mm voor boven- en onderblad, zo dun mogelijk voor de zijkanten (want die moet ik in vorm buigen en weegt weer wat minder), en 0,7 mm geperforeerd rvs. Dat komt met een paar puntlasjes aan de onderkant van de bladen. Wordt een zaak van gewicht vs. 'werken' van het staal ...
Yep. Probleem wordt wel dat als ik de patina ga aanbrengen de body al af is, inclusief de houten kern. Dus echt flink afspoelen gaat 'm ook niet worden. En als ik een paar lagen wax er op breng na grondige reiniging, zou dan het roesten onder de wax toch verder gaan ?
EDIT: het houten kernstuk wordt wel gebeitst of iets dergelijks.
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 februari 2016 om 21:12
... en we sluiten deze vruchtbare dag af met het waxen van een stukkie verroest staal.
![]()
Favorieten/bladwijzers