Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 572 van 866 EersteEerste ... 72472522562570571572573574582622672 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.711 t/m 5.720 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Deze patchkabels gebruik ik op mijn bord,
    tot nu toe geen klachten over, maar ik stel me soms wel wat vragen bij de duurbaarheid ervan.
    Vooral omdat ze soms nogal rare bochten moeten maken, bv als de ene pedaal de uitgangen opzij heeft en de andere achteraan, of met de looper switcher.

Maar tot nu toe werken ze perfect.
    Precies dit. Zeker van mijn Comp Nova naar de TU3, daar is hij bijna dubbel gevouwen. Maar de ruimtebesparing is écht significant, sound is prima, en we gaan merken hoe betrouwbaar ze zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Dat gebeurd toch best vaak, dat van een bepaald merk waar men erg tevreden over is, men het merendeel van de pedaaltjes heeft. Zo heb ik er zelf 6 van T-Rex.
    Logisch toch. Als je jaren naar volle tevredenheid een bepaald pedaal gebruikt, zul je eerder geneigd zijn bij dat merk te blijven shoppen. Ik heb dat geprobeerd, voor mij werkt het niet zo.

Senior Member

Standaard

Inderdaad, sound is prima en echt heel handig om pedalen erg dicht op elkaar te zetten.
    Maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Het valt me op dat de capacity vrij hoog is van deze kabels!
    Maar het valt me ook op dat je voor die prijs geen losse kabel en connectoren kunt kopen...

Hoe houden deze kabels zich geluidstechnisch?

Senior Member

Standaard

Ik hoor geen verschil met de kabels die ik had (cordial/rean). Ik ben vrij kritisch, maar tegelijk heb ik ook wel de nodige buffers. Weet ook niet of je nog veel verschil hoort als een kabel tussen buffers zit...

Daarnaast: zoveel spaar je nu ook weer niet uit door de boel zelf te solderen. Als dat fabrieksmatig gebeurt, kost het uiteindelijk ook geen drol. En zo goedkoop vind ik ze nou ook weer niet. Ik heb nog overwogen om mijn hele board ervan te voorzien, maar dat zou eigenlijk gewoon belachelijk zijn.

Senior Member

Standaard

4,- voor de kortste variant. Klinkt niet heel duur, maar als je 30 pedalen op je board hebt is het een hele kostenpost idd. Wel flink goedkoper dan George L, want dan ben je toch niet onder de €10,- klaar per patchkabel.

Vandeweek voor de gein, omdat ik toch geen zin had om te oefenen, wat kabel zitten vergelijken tussen pre en poweramp, en het verbaasde me hoeveel verschil er was. Natuurlijk blijft het een nuance, maar het was echt het verschil tussen een set nieuwe snaren of oude. Of een lekker vers plectrum, of zo'n afgeknauwde botte.
    Ik had een Spectraflex van 6m, monster performer van 3m, eoa Tasker van 3m en een Sommer Grindycop Beast van 3m.
    Tussen de Spectraflex van 6m en de monster van 3m hoorde ik geen verschil. De Tasker was wat doffer. De Sommer was een heel stuk helderder, "sneller", en vetter.
    Ik dacht van te voren dat het niet veel uit zou maken, maar viel nogal tegen. Ik dacht dat de grootste verschillen er waren bij instrumentenkabel, van passieve elementen naar pedalen of amp.
    Ongetwijfeld val ik in een blinde test door de mand, maar goed..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    4,- voor de kortste variant. Klinkt niet heel duur, maar als je 30 pedalen op je board hebt is het een hele kostenpost idd. Wel flink goedkoper dan George L, want dan ben je toch niet onder de €10,- klaar per patchkabel.

Vandeweek voor de gein, omdat ik toch geen zin had om te oefenen, wat kabel zitten vergelijken tussen pre en poweramp, en het verbaasde me hoeveel verschil er was. Natuurlijk blijft het een nuance, maar het was echt het verschil tussen een set nieuwe snaren of oude. Of een lekker vers plectrum, of zo'n afgeknauwde botte.
    Ik had een Spectraflex van 6m, monster performer van 3m, eoa Tasker van 3m en een Sommer Grindycop Beast van 3m.
    Tussen de Spectraflex van 6m en de monster van 3m hoorde ik geen verschil. De Tasker was wat doffer. De Sommer was een heel stuk helderder, "sneller", en vetter.
    Ik dacht van te voren dat het niet veel uit zou maken, maar viel nogal tegen. Ik dacht dat de grootste verschillen er waren bij instrumentenkabel, van passieve elementen naar pedalen of amp.
    Ongetwijfeld val ik in een blinde test door de mand, maar goed..
    Maar dan heb je het ook over lengtes.

Ik heb een paar keer getest (daarvoor heb ik m'n true bypass looper) tussen die 'redelijke' kabels en die cheape gekleurde krengen. Ik hoorde geen verschil. Niet als het gaat om wat ik tussen mijn TU3 en Pitchfork zet, beide gebufferd.

Senior Member

Standaard

Maar dan heb je het ook over lengtes.
    Klopt, maar ik vond de onderlinge verschillen toch wel groot, voor dit punt in de signaalketen, terwijl het toch allemaal geen hele beroerde budget kabel was.
    Soortgelijk iets heb ik eind jaren 90 ook ervaren toen ik van mijn toenmalige 19" preamp naar mijn poweramp ging via regenboogkabels van ca 30cm. Later vervangen door George L. Flink verschil. Maar goed, dat was van budget naar duur, dus mag ook wel.
    Nu viel het me op dat de duurste kabel (de monster) voor mij bij lange na niet de beste was, zelfs bij gebruik na een preamp.
    Maar, ik kan me voorstellen dat het bij echt korte kabel maar weinig uit maakt; dan telt de kabel vwb weerstand en capaciteit -denk ik- weinig mee in verhouding tot de pluggen.

Senior Member

Standaard

Mijn Klotz heeft veel meer hoog dan mijn Monster, ik vind de Monster fijner klinken tussen gitaar en pedalen. Tussen pedalen en amp maakt het minder uit, maar daar heb ik tegenwoordig een erg korte kabel (zet mijn amp bij mijn pedalen).

Maar de Monster is zo ontzettend fijn, ook! Stevig, levenslange garantie...

Senior Member

Standaard

Ik heb ze op mijn hele bord, intussen toch 17 pedalen, en ik hoor weinig of geen verschil tussen rechtstreeks in de versterker, of door mijn pedaalbord met alles uit rechtstreeks in de versterker.
    Ik had er eerst een palmer looper op staan maar die is sinds gisteren weg en het maakt geen verschil.
    Ik moet er wel bij vermelden dat ik aan het begin en einde van mijn keten een buffer heb staan.

Senior Member

Standaard

Maar de Monster is zo ontzettend fijn, ook! Stevig, levenslange garantie...
    Dat moet ik ze inderdaad wel nageven, de kabels zijn stevig. Ik heb een 6m Monster kabel in gebruik die reeds meer dan 10 jaar oud is (en al die tijd ook eigenlijk continu in gebruik is, op de laatste 2-3 jaar na)en heb 1x een connector moeten vervangen omdat ik met mijn 90kg op de kabel ging staan die vanaf de versterker input naar beneden hing en daardoor afbrak. Verder helemaal niks. Het vergulde is inmiddels wel van de connectors af, maar verder blijven ze het prima doen.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 24 januari 2016 om 19:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten