Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 30 EersteEerste ... 162425262728 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 296
    Senior Member

Standaard

Inmiddels in eerder genoemd album wat nieuwe foto's toegevoegd. Bij deze ook de aardinglayout die ik momenteel in de versterker heb zitten. De twee zwarte rondjes bovenin zijn twee cancaps die van tekening afgevallen waren. CT is van zowel de heater als de voltage wikkeling.

Footswitch print is gewoon een simpel circuitje waar 5v AC gelijkgericht wordt en daarmee wordt een relais schakelingetje geschakeld. De relais worden dus door middel van de footswitch gekoppeld met de aarde die in de layout staat onder de naam 'footswitch'

Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Het is een aardingsprobleem denk ik, net even scope snel aan aarde gehangen en daar is duidelijk de 50hz brom zichtbaar. De vraag is nu alleen nog waar het vandaan komt...

Senior Member

Standaard

En waar heb je die andere pool dan aangehangen? M.a.w. Wat heb je nu gemeten? 50Hz brom door het chassis die als een antenne werkt of een echte meting?
    Nico

Senior Member

Standaard

Had hem met 1 pool aan de aarde gehangen. Waar zou ik de andere pool kunnen bevestigen om een juiste meting te krijgen?

Senior Member

Standaard

Is je scoop wel zwevend anders heb je bij voorbaat al een groundloop.

Ik ben niet zo zeker van een aardingsprobleem. Je brightkanaal bromt en het andere kanaal niet of nauwelijks. Deze twee ingangstrapjes hebben dezelfde aarde dus moeten allebei brommen in dat geval.

Toch even je aarding aanpassen: Haal de voortrap los van de bus en aard de ingang alleen bij de buisvoet. De ingangsjack niet ter plekke aarden maar de groundaansluiting aan de kathodeweerstand aansluiten welke dus naar het enkele massapunt bij de buisvoet zit.

Senior Member

Standaard

Potver.... schaamrood op mijn wangen. Brom is opgelost. V1 buis kapot... Weet je nog Frans toen ik bij jou geweest ben. Tien hadden we ook zo een slecht buisje. Die hebik vervangen en nu weer zelfde verhaal. Weer tungsol...
    Zit nog wel een behoorlijke ruis maar de bron is weg.

Frans, ik snap niet goed wat je bedoeld met de aard aanpassing. Kun je het nog anders uitleggen? Of eventueel schetsje of tekeningetje.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Potver.... schaamrood op mijn wangen. Brom is opgelost. V1 buis kapot...
    En ik zeg het nog speciaal, post 249 vers 3.

Als het nu opgelost is zou ik er niet meer aan kloten of ben ik nu gek?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    En ik zeg het nog speciaal, post 249 vers 3.

Als het nu opgelost is zou ik er niet meer aan kloten of ben ik nu gek?
    haha ik weet het frans, en ik had een andere geprobeerd maar dat is waarschijnlijk die oude tungsol geweest die er toen in zat.... grrrr.. haat :P

Maar de brom is nu opgelost, er zit alleen nog wel ruis in. Het liefst zou ik hem nog iets stiller hebben, dus als daar tips voor zijn is het altijd welkom. Uiteraard wacht ik eerst even dit weekend af, als het goed is komen vandaag of morgen nieuwe buisjes binnen.

Senior Member

Standaard

haha ik weet het frans, en ik had een andere geprobeerd maar dat is waarschijnlijk die oude tungsol geweest die er toen in zat.... grrrr.. haat :P

Maar de brom is nu opgelost, er zit alleen nog wel ruis in. Het liefst zou ik hem nog iets stiller hebben, dus als daar tips voor zijn is het altijd welkom. Uiteraard wacht ik eerst even dit weekend af, als het goed is komen vandaag of morgen nieuwe buisjes binnen.
    Oude buizen die niet goed werken moet je ook gewoon weggooien of goed documenteren waar je ze voor kan gebruiken. Dat had je uren zoekwerk en onze tijd kunnen besparen.

Ruis komt van onzuiverheid in de materialen. Elke geleider heeft onzuiverheid en met name hoogohmige koolweerstanden zijn een schoolvoorbeeld van onzuiverheid. Als die kleine beetjes bij elkaar zorgen voor jouw ergernis en is weinig aan te doen. Nu draait het allemaal om de signaal/ruis verhouding dus een amp met veel gain mag ook meer ruis produceren. Nu wordt de ruis van de eerste trap meeversterkt door de volgende trappen dus als je in staat bent de eerste trap veel aandacht te geven kun je veel winst behalen. Heb je ruisarme anodeweerstanden? Is het buisje van goede kwaliteit? Probeer eens een J/JECC803gold van TT, daar heb ik goede ervaringen mee hoewel het niet veel scheelt als andere componenten de pan uit ruisen. Ik heb verschillende zogenaamde V1 buisjes getest maar wordt er niet vrolijk van. De verschillen zijn niet of nauwelijks te merken terwijl de prijs een veelvoud kan zijn van een ordinaire J/JECC83.

Wat slechte buisjes betreft: Ik zie dat je die tungsol een veeg uit de pan geeft maar vergeet niet dat ook J/J slechte buisjes er tussen heeft zitten. Het geldt eigenlijk voor ieder merk. Zoals gezegd kom ik regelmatig buisjes tegen die afwijken van de standaard en pleur die dan gelijk weg want ik kan me niet veroorloven nog eens mijn vingers te branden zoals jouw nu is overkomen .
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Dit is toch een Hameg 203? Deze had ik ooit nieuw gekocht voor fl1495,-. Leuke scoop en met zijn 20mHz uitstekend geschikt voor dit werk. Kan me nog herinneren dat hij een component tester functie had, erg handig mits je er mee overweg kan.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten