Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1133 van 1260 EersteEerste ... 13363310331083112311311132113311341135114311831233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.321 t/m 11.330 van 12594

Discussie: Post je collectie

Standaard

De voornaamste gitaren

VLNR: Schecter Diamond Series Jerry Horton (Seymour Duncans) , Ibanez SZ320 (EMGs), ESP LTD EC-1000 (EMGs), Gibson Les Paul Classic Custom ('57 classic humbuckers), PRS SE (Stock PRS pups)

Slechte kwaliteit wel. Als het wat donkerder wordt, gaat mijn gsm camera flippen

Verder heb ik ook nog een Ibanez AEG, Ibanez Artstar AC100 en Keiper Les Paul met SD's.
    Dit zijn echter de gitaren waar ik mee repeteer / gig.

Senior Member

Standaard

Niet om kritiek te uiten, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: is er niet een grote overlap tussen deze gitaren?

Motto: I have to many guitars, said no one ever

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ben bang dat ze onder crisis in Afrika iets anders verstaan.....
    Wensen? Thinline Tele en een Jazzmaster
    Oja, en een Parlor

https://secure.shoeboxapp.com/photo/...43434802b6a302

Wat is die dobro/tricone voor iets?

Standaard

Niet om kritiek te uiten, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: is er niet een grote overlap tussen deze gitaren?

Motto: I have to many guitars, said no one ever
    Is dit aan mij gericht?
    Valt nog wel mee denk ik, zeker als je ziet wat voor grote collectie anderen hier tentoonstellen.
    Ik heb ook wel meestal 3/4 stemmingen mee (E, Drop D, Drop C en Drop A#), dus dan heb je al meer dan één gitaar nodig

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Wat is die dobro/tricone voor iets?
    Dat is een Recording King Tricone MT30 RM-991. Ik heb best veel resonators onder de €1000,- geprobeerd, maar vond de meeste tegenvallen. Onder de €500 echt alleen maar troep, als ik zo eerlijk mag zijn. Recording King maakt echter zowel banjo's, parlors, als resonators met een prima prijs/kwaliteitverhouding. Het was de eerste budget-resonator die er alleen al door zijn volume uitsprong. Gewoon een prima blues box die echt uitnodigt voor een stukkie country blues. Toen deze via MP voorbij kwam, was ik er dan ook snel uit. Happy mee

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    Is dit aan mij gericht?
    Valt nog wel mee denk ik, zeker als je ziet wat voor grote collectie anderen hier tentoonstellen.
    Ik heb ook wel meestal 3/4 stemmingen mee (E, Drop D, Drop C en Drop A#), dus dan heb je al meer dan één gitaar nodig
    Nogmaals geen kritiek hoor en iedereen bouwt zijn eigen collectie op. Toen ik jouw foto zag dacht ik alleen dat ze qua geluid waarschijnlijk erg dicht bij elkaar zitten. Maar als het aan mij lag, had ik zelf naast mijn huidige collectie ook 5 Telecasters hoor
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 4 december 2015 om 17:48

Standaard

Nogmaals geen kritiek hoor en iedereen bouwt zijn eigen collectie op. Toen ik jouw foto zag dacht ik alle dat ze qua geluid waarschijnlijk erg dicht bij elkaar zitten. Maar als het aan mij lag, had ik zelf naast mijn huidige collectie ook 5 Telecasters hoor
    Ach nee, no worries. Ik vat het niet op als kritiek
    Ik speel nu eenmaal graag de alternatieve en ruigere genres, vandaar dat je niet snel een gretsch of telecaster bij mij zal zien.
    Ik heb wel een semi-hollow, maar gebruik 'm zo weinig dat ik hem niet op de foto zet.

Persoonlijk vind ik nog wel een klank als speel verschil tussen een Gibson Les Paul en een LTD Eclipse.
    En tussen de PRS en de Schecter eigenlijk ook wel. Ik speel graag op beiden, maar ze voelen zo verschillend.
    De Ibby heb ik nog niet veel kunnen vergelijken -> vanavond eerst goed afstellen.

Senior Member

Standaard

Dat is een Recording King Tricone MT30 RM-991. Ik heb best veel resonators onder de €1000,- geprobeerd, maar vond de meeste tegenvallen. Onder de €500 echt alleen maar troep, als ik zo eerlijk mag zijn. Recording King maakt echter zowel banjo's, parlors, als resonators met een prima prijs/kwaliteitverhouding. Het was de eerste budget-resonator die er alleen al door zijn volume uitsprong. Gewoon een prima blues box die echt uitnodigt voor een stukkie country blues. Toen deze via MP voorbij kwam, was ik er dan ook snel uit. Happy mee
    Ik onthou hem!

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Sodeknetters, boel gitaren zeg :0. Ik ben zelf maar wat blij dat ik nu van zo'n 14 stuks incl bas en akoestische naar 7 stuks incl bas en akoestische ben gegaan. Scheelt toch veel keuzes maken tussen de minder goede en uitzonderlijke lekkere gitaren .

Dit is wat ik nog over hebt

- Epiphone Sheraton II (standaard)
    - Orville by Gibson les paul '59 RI (sheptone PAF's)
    - Gibson les paul studio gem (lollar p90's & bigsby)
    - Fender Telecaster 62 RI (Fender nocaster pickups)
    - Fender Stratocaster (Fender CS 54 pickups)
    - Fender Musicmaster/Mustang conversion (Nordstrand NM4 pickups)

Edit: Zo zeg :0, nog ff zitten spitten in dit topic en in 2008 had ik 4 van deze 6 gitaren al in huis! :0
    Beetje laat, maar goed om te zien dat je lekkerst klinkende gitaren er nog allemaal zijn
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Bij deze het grootste deel van wat ik heb.
    Twee Yamaha Pacifica 611's staan er niet op want die liggen standaard "ergens anders".

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten