Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.828

    Standaard

    Ja maar ik geloof niet dat het zich zozeer laat vertalen in sheer volume, beetje maar. Zwakke alnico II magneet denk ik. Of zwak opgeladen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind een DCR van 9k niet zoveel zeggen. Hangt ook af van de gebruikte wire.
    Misschien is dit wat:

    http://www.fralinpickups.com/stratstyleHO.asp
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.222

    Standaard

    Ik heb 3x FAT50 in mijn strat en die heeft meer twang / belletjes dan me lief is soms.

    http://www.bax-shop.nl/gitaar-pickup...t-details.html
    Vriendelijke groet,

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.687

    Standaard

    Allen, bedankt voor de reacties.

    Een aantal van mijn HH-gitaars hebben de combi JB + '59 en die combi bevalt me eigenlijk wel heel erg goed.
    Ik weet het, het is niets bijzonders maar ik kan er mijn geluid uit halen en daar gaat het uiteindelijk om.
    Dus heb besloten voor m'n HSS-gitaar een Little '59 te kopen. De HB in deze gitaar is al een JB, in het midden zit een SSL-1 en dan komt daar later deze week een Little '59 bij.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.828

    Standaard

    Het begon met een heldere single coil en het eindigt met een warme humbucker. Didn't see that comming.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.687

    Standaard

    Snap ik
    Maar zo zie je maar weer dat een ieder toon op een andere manier ervaart. Naar mijn mening is een '59 niet echt warm, ik vind 'm juist helder (uiteraard afhankelijk van de plank waar 'ie in zit). In vergelijking met bijv. een Gibson 57 Classic is de 57 Classic m.i. een warme HB.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kan natuurlijk, maar dat geeft weinig ''belletjes'', vrees ik.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top