Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 42 EersteEerste ... 3139404142 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 417
    Senior Member

Standaard

Ik vind het ook altijd een beetje bekrompen om iets af te gaan kraken wat men kennelijk niet begrijpt, omdat het niet zijn of haar voorkeur is. Beetje forum eigen helaas. Ik kijk ook door een bepaalde bril, omdat ik Russian Circles echt een puike band vind, maar ik durf toch wel te zeggen dat er echt wel over het geluid nagedacht is en zeker over de opbouw van een nummer en de combinatie ervan. Luister 's goed, je hoort alle details, ondanks de 'modder'. Ja, er zit giga veel laag in, dat is een keuze en dus smaakgebonden. Ik vind die surfmuziek niet geweldig. Haast een beetje simpel zelfs, zowel qua geluid als qua songwriting. Maar het is dan ook mijn tak van sport niet en ik zal met zekerheid ook bepaalde dingen niet horen/voelen, dus wie ben ik om het dan af te zeiken?

Senior Member

Standaard

Alle gitaren krijgen in zijn handen allemaal dat brave smooth 13 in een dozijn blues soundje maar deze '73 wide ranger heeft een fantastische growl.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Alle gitaren krijgen in zijn handen allemaal dat brave smooth 13 in een dozijn blues soundje maar deze '73 wide ranger heeft een fantastische growl.

Klinkt absoluut lekker. Ik ben GH wel een beetje beu. Het is idd altijd hetzelfde soundje (Okko > Vibrolux) en hij speelt ook nooit rhythm.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Nog een fijne thinline. Ik heb, naar aanleiding van dit filmpje trouwens, dezelfde amp gekocht die hier gebruikt wordt, ouwe Premier 12 watter. Het zit in de vingers natuurlijk maar een goeie amp helpt wel degelijk kan ik melden.

Laatst gewijzigd door Pepe; 18 november 2015 om 17:03

Senior Member

Standaard

Nog een fijne thinline. Ik heb, naar aanleiding van dit filmpje trouwens, dezelfde amp gekocht die hier gebruikt wordt, ouwe Premier 12 watter. Het zit in de vingers natuurlijk maar een goeie amp helpt wel degelijk kan ik melden.

De juiste gitaar in de juiste amp is vaak 1+1=3.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik vind het ook altijd een beetje bekrompen om iets af te gaan kraken wat men kennelijk niet begrijpt, omdat het niet zijn of haar voorkeur is...

... Ik vind die surfmuziek niet geweldig. Haast een beetje simpel zelfs, zowel qua geluid als qua songwriting. Maar het is dan ook mijn tak van sport niet en ik zal met zekerheid ook bepaalde dingen niet horen/voelen, dus wie ben ik om het dan af te zeiken?
    You were saying?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Beetje forum eigen helaas. Ik kijk ook door een bepaalde bril, omdat ik Russian Circles echt een puike band vind, maar ik durf toch wel te zeggen dat er echt wel over het geluid nagedacht is en zeker over de opbouw van een nummer en de combinatie ervan. Luister 's goed, je hoort alle details, ondanks de 'modder'. Ja, er zit giga veel laag in, dat is een keuze en dus smaakgebonden.
    A) volgens mij haalde ik aan dat het voor de rest een hele open mix is.
    B) mijn enige punt was het laag/modder in de gitaarsound. Ik kraakte Russian Circles an sich totaal niet af. Als jij dat er in leest, zie ik dát als bekrompen, zo van "o jee, ze zeggen IETS slechts over wat met 'mijn' bandje te maken heeft, dus is hun mening bullshit'.

Heel simpel, ik heb een opleiding tot geluidstechnicus gedaan en ben altijd bezig goed gitaargeluid te ontdekken. Dit valt daar naar MIJN MENING niet onder. Is puur mijn smaak. Punt. Ik geef (in tegenstelling tot jouw opmerking over 'simpele surf') GEEN waarde oordeel over de muziek van Russian Circles.

En waar ging dit topic ook al weer over ...
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 20 november 2015 om 12:19
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Ho, wacht even, ik heb niet gezegd dat jij het was die afkraakte. Jij onderbouwde tenminste nog, daar heb ik helemaal niet zo'n moeite mee.

Lees het stukje wat ik zei over die surfmuziek svp nog 's.

Senior Member

Standaard

Wil je echt een goed geluid, je kan niet zonder.

Het soldeerwerk is goobed, I am sure.
    wow I'm on it, thx voor de tip pepe!!

Senior Member

Standaard

Kunnen we niet samen doen? Knippen we 'm doormidden, 2 nieuwe plugjes er aan.. .hopla..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten