Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 324 van 341 EersteEerste ... 224274314322323324325326334 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.231 t/m 3.240 van 3402
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Goh, hangt er wat vanaf van winkel tot winkel. Ik had genoeg potentiële groene flappen op zak mocht ik daar een Gretsch Tennessean projectgitaar voor een faire prijs op de kop te tikken, ik het wel gedaan had. Die had ik niet gevonden (lees: ik had wel een project Tennessean gevonden, maar de verkoper vroeg daar de absolute hoofdprijs voor, iets wat die zelfs niet zou krijgen voor een perfect afgesteld exemplaar zonder issues... Dus die vlieger ging niet op). Je koopt sowieso wel een pakje snaren, wat plectra,... die dingen zijn toch veel goedkoper daar dan dat ze hier zijn.

Je kijkt in het begin sowieso de kat uit de boom. Niet te gretig zijn, maar gewoon het aanbod eens monsteren. Ik was daar met gitaarspelend vriendinlief, en was haar wat uitleg aan het geven over vintage meuk. En dan kan het alle kanten uit. Sommige verkopers kan het absoluut hun reet roesten, en blijven met hun rug naar jouw gericht G-base checken, en tegelijk houden ze je met een arendsoog in de gaten. Andere stellen al eens een prikvraagje om te voelen welk vlees ze in de kuip hebben (ik was aan het wijzen naar een Gretsch Viking, en vriendinlief vond die lederen flap aan de achterkant vreemd. Dus ik zei dat die lederen flap er zat omdat daar een groot gat onder zit via waar ze het mute-systeem installeerden. Da's iets wat niet iedereen zomaar weet, en als je dan er nog eens +- het jaargang kunt bij zeggen, dan zit het wel snor, en kan er plots veel meer). Eens ze merken dat je je pappenheimers wel kent op gitaargebied zijn ze best wel inschikkelijk.

Op 1 winkel na zijn het in de eerste plaats toch vooral gitaarliefhebbers & vintage afficionados, en dan pas verkopers. Grote uitzondering is Rudy's in Soho. Daar ging ik ook eens binnen, en ook al was het mijn eerste keer dat ik daar kwam, ik werd er verwelkomd alsof ik daar al 30 jaar kwam en 30 maandlonen achtergelaten had. Na het obligatoire plaatje dat moest bewijzen dat ik een beetje van gitaren kende (ook al zei ik direct dat ik niets kon kopen), moest nog maar naar een gitaar kijken, of een van de mensen die er rondliep wenkte me met: "go ahead, take it, strum it... and while you're at it, try this one as well, and this, and this...".
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 1 september 2015 om 10:18
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Standaard

Rudy's is een prachtzaak ja, die ervaring herken ik wel! Je zou toch verwachten dat winkels van dat soort faam zo veel pottenkijkende toeristen over de vloer krijgen, dat het personeel dat wel de strot uit zou hangen.. Had ik trouwens ook bij Matt Umanov, fijne tent, goede sfeer en een heel mooi assortiment.
    Tupelo, welke zaak is dat op die foto? Ziet er ook wel leuk uit, maar herken hem zo even niet. Het is ook alweer een paar jaar geleden voor mij, maar binnenkort ga ik weer naar NY dus wil hem wel even checken dan

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Da's Rivington. Mooi aanbod, maar gruwelijk overpriced. Als je de tijd hebt, moet je eens naar Mandolin Bros in Staten Island.
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Standaard

Heerlijke gitaar, na jaren nog steeds ontzettend blij mee!

Senior Member

Standaard

Even een VOOR - NA post.

Dit was my zelfbouw tele zoals deze tot vorige week uitzag...

En hier is dezelfde gitaar na flink wat werk wat ik eraan verzet heb.

"Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HenkHenk Bekijk bericht
    Heerlijke gitaar, na jaren nog steeds ontzettend blij mee!

Hee ?
    Goed oude Fernandes..?
    Snap ik, dat je daar blij mee bent.

Senior Member

Standaard

Zo eerste post na jaren van afwezigheid! Ik heb vorig jaar een Telecaster laten bouwen door Theo Nijssen van Nijssen Guitars. (www.guitarservice.nl) By far de beste Tele waar ik ooit op heb gespeeld!

Specs:

-Daphne blue heavy relic
    -Nitrocellulose lak
    -Swamp Ash body
    -Maple neck
    -Van Zandt true Vintage pickups
    -Benen topkam
    -CTS pots
    -Clothwire
    -Orange caps
    -Aged hardware
    -Vintage Kluson tuners

Foto's:

Senior Member

Standaard

Netjes !!
    Is 'ie gebouwd, of geassembleerd ?
    Niet dat dat mij veel uitmaakt, 't ziet er fijn uit, maar toch nieuwsgierig.

Senior Member

Standaard

Hey, das precies de tele die ik wil!

Senior Member

Standaard

Een tele in daphne blue is altijd goed. Mooie gitaar hoor!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten