Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Moesjloen, op de achtergrond een palissander piano uit 1850. niet te bespelen maar het hout is zo mooi!!
    En de gitaar is ook palissander en adirondack top. en je hebt gelijk ik weet nu idd hoe die kan klinken en ben STINKEND jaloers op iedereen die er zo'n geweldig geluid uithaalt. En ik blijf mijn best doen om ook beter te leren spelen en dat kost veel tijd. Dus ik start er weer mee nu, iedere dag zo'n kleine 2 uur soms meer, moet toch eens gaan opleveren he! Altijd even realiseren op welke sport van de ladder ik sta he. realistisch blijven en kritisch en doorzetten is mijn motto

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.458

    Standaard

    Als je er toch niet op kan spelen, zou ik de piano verkopen aan Tabula Rosa, die maakt er een gitaar van, en een leuk tuinsetje -met van die latjes, je weet wel- voor bij het kampvuur.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.458

    Standaard

    Btw. wel fijn parlourtje, wil ik ook wel.

  4. #14

    Standaard

    nee is geen Parlor, is net een maatje groter is een Eastman e20 OO ss dus een tussenmaat OO. zit wat grootte betreft onder de auditorium en orchestra. en is idd een hele mooie gitaar!!
    wat betreft de piano daar zou best een of meer gitaartjes uit kunnen, lijkt me. Wat/ Wie is Tabula Rosa????
    Laatst gewijzigd door jantjec; 1 oktober 2015 om 00:12

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Tabula Rasa is een forumlid. Vroeger mod onder een andere naam, tegenwoordig gewoon lid. En hij bouwt, niet geheel onverdienstelijk, gitaren, versterkers, pedalen en nog wat zaken.. Handige rakker, zeg maar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Rizz, lul!!!

    verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
    147-c Guitars

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard



    Eigenlijk betekent het onbeschreven blad, maar dat blad zie ik nog geen gitaren bouwen..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #18

    Standaard

    hè toch ..........ik kreeg al hoop op een paar mooie gitaren uit die piano...
    al 2 uurtjes gespeeld .. strakjes nog wat oefenen, ik heb veel moeite met tokkelen , dus extra tijd erin steken he

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Hallo.

    Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je hier probeert te bedoelen, maar waar je in dit soort gevallen (dus, dat een ander op jouw gitaar speelt, en dat je het dan ineens veel mooier vind klinken dan wanneer je zelf speelt) ook rekening mee moet houden is dat je in die situatie op een positie zit waarin je je eigen gitaar hoort zoals je 'm normaal gesproken nooit zult horen, simpelweg omdat je, als je zelf speelt, je immers niet het geluid "vanaf voren" kunt beluisteren. Klinkt een beetje vaag als ik het zo terug lees, maar het komt er op neer dat je moet aannemen dat je gitaar erg goed kan klinken zonder dat je jezelf daar bewust van bent.

    Groet, Jan.
    Niet vaag, maar een zeer juiste opmerking, Jan. Ik heb exact hetzelfde ervaren met mijn Martin D-35 uit 1973. Een echt waanzinnig klinkende gitaar die echt nooit weer weggaat. Een tijd geleden speelde er in mijn studio iemand anders op en realiseerde ik me dat de gitaar nog beter klonk dan ik "dacht". Iets dat ik ook al wel als ervaring had bij het opnemen, maar dat is toch nog iets anders dan 'm live als luisteraar te horen. Overigens speelde hij (een geweldige gitarist en dito gitaar/mandoline/dobro/viool-bouwer) op dat moment ook met een wat dikker plectrum dan ik en dat heeft er voor gezorgd dat ik sinds die tijd ook met een dikker plectrum ben gaan spelen. Veel meer toon!!!
    Off topic: hij gaat binnenkort in Engeland een beauty van een OO-gitaar voor me bouwen...
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 2 oktober 2015 om 19:55
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #20

    Standaard

    Wat leuk he zo'n ervaring zelfs als je zelf al heel goed speelt is het nog een genot om zo'n proff te horen spelen op je eigen gitaar.
    Ook leuk om van je te horen dat met plectrum en dan nog de diversiteit echt veel effect heeft op het geluid.

    Ik moet nog leren met plectrum te spelen. er gaat een wereld open als je nog maar begint met muziek zelf te spelen

    De persoon die op mijn gitaar speelde is ook Dobro speler ,gitarist pedalstring, en gitaarbouwer Peter de Smet uit Schoondijke. hij heeft onze Martin HD 28 weer optimaal kunnen krijgen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top