Ik als niet kenner, vond de body binding eigenlijk vreemd. Te dun of zo (je weet wel, 0,6 mm ipv 1,5 oid). Is dat vertekend beeld op de foto, of ligt dat wellicht aan de ondergrond? Dacht in eerste instantie dat ik niet eens een body binding zag.
Ik als niet kenner, vond de body binding eigenlijk vreemd. Te dun of zo (je weet wel, 0,6 mm ipv 1,5 oid). Is dat vertekend beeld op de foto, of ligt dat wellicht aan de ondergrond? Dacht in eerste instantie dat ik niet eens een body binding zag.
ik denk dat het vooral aan de slechte foto's ligt Maar bij desert burst lijkt de binding ook bij andere exemplaren vrij dun dus het zal een beetje aan de kleur liggen en het bouwjaar
![]()
life sucks and then you die
Ik ga nog even geen link naar de man z'n advertentie plaatsen maar het gaat om een Tokai Love Rock LS 60 waarvan de verkoper beweert dat ie van 1980 is.
Serienummer is 0103439 (die 9 is niet helemaal goed zichtbaar op de foto..)
volgens http://www.tokairegistry.com/tokai_gibson.html wijst een serienummer dat begint met 01... op bouwjaar 2001 en dus niet op bouwjaar 1980 . Want weliswaar geeft bij de Love Rock het eerste cijfer het fabricagejaar aan, maar (....) bij een 1980-er zou het tweede cijfer altijd een 0 moeten zijn....
Zie notes, tweede bullit: Up to 1989 all serial numbers have a 0 in the second digit
Idem Notes, vijfde bullit: 1989+: 89=1989, 90=1990, 00=2000, 01=2001, etc
Als de verkoper zich vergist en ik mij niet vergis, dan gaat het dus om een Love Rock van 2001. Scheelt een slok op een borrel qua waarde... wie van de gewaardeerde GN-deskundigen gaat hier even zijn meer-dan-twee-centen bijdragen????
een aap die wel bananen eet speelt vals
Shoot Jacco een mail
Ziet er wel erg mint uit voor een gitaar van 35 jaar oud.
ik neem aan dat je die tokai gevonden hebt???? verkoper heeft nog niet gereageerd op mijn berichtjes dus die zal wel niet blij met me zijn. Overigens wat de staat betreft: ik heb een Yamaha SA 50 uit 1972 en die ziet er nog veel beter uit .... niet alles wat 35 jaar of ouder is, hoeft er afgeleefd uit te zien.
een aap die wel bananen eet speelt vals
Favorieten/bladwijzers