Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 102 van 107 EersteEerste ... 25292100101102103104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.011 t/m 1.020 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Heerlijke speaker! Een soort Classic Lead meets G12T75, zonder enige negatieve eigenschap van de G12T75; volle body, maar een dik, strak laag; gebalanceerde mids, die nergens overheersen. En het tophoog is gedefinieerd, zonder rafeligheid of nasty scherpte.
    Ik denk wel dat ze je M25's gaan overschreeuwen ja; beter onderin de 4x12 kast stoppen.
    Ik heb ze gisteren in m'n kastje gezet; eerst 1tje en dan luisteren of hij overheerst: des te harder, des te meer hij er uit valt te pikken als luidste speaker, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat hij "cleaner" is, en voornamelijk in het laag.

Over dat laag gesproken: gaaf. Niet wollig, niet "dik" maar een goed hoorbare "onderlaag" wat de M25 niet heeft.

Behalve het laag, en het iets luider zijn viel die ene speaker niet extreem op, dus de 2e er ook maar ingezet. Niet onderaan, maar gekozen voor gekruist. Het laag was daarna nog beter waarneembaar; de "knetter" van de M25 was nog wat meer afgenomen en heeft plaatsgemaakt voor een wat milder hoog, dat ook op een iets hogere frequentie zit.

Helaas kon ik niet even snel op-en-neer schakelen tussen een kast met alleen maar M25's en een M25/K85 kast, maar ik denk dat dit de veranderingen zijn:
    * Karakter is ongeveer hetzelfde gebleven; geen dag/nacht verschil.
    * K85's voegen een mooi, niet-wollig laag toe.
    * De "knettermids" van de M25's zijn er nog, maar een stuk meer naar de achtergrond.
    * Het hoog zit wat hoger; maar gelukkig geen enorme bundel zoals de T75 heeft.
    * Meer "3D", maar dat zal vast komen omdat ze in een X-patroon zitten.

Eindoordeel:

Misschien op zoek gaan naar nog een paartje?

Senior Member

Standaard

Vandaag voor het eerst met de K85/M25-set gerepeteerd ... wat een verschil!

Ik ben alweer veel beter hoorbaar; zeker bij "leads". Ook minder "fizz" en dus meer "nootseparatie". En wat meer "krachttermen"

Senior Member

Standaard

Zal wel even werk zijn hoe te miken....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Zal wel even werk zijn hoe te miken....
    Mwah ... de M25 was ook altijd goed; maar je hebt een punt!

Ik zal wel een keer een experimentje met de twee speakers houden: zelfde mic setup op beide en verschil beluisteren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik heb een 1960AX kast met 2 greenbacks (de chinese reissues) en daar heb ik 2 G12-65's bijgezet toen destijds om wat meer body te krijgen. De G12-65 los vond ik te wollig en rond, veel wollig laag en afgerond treble. In combi met de greenbacks was het wel een lekkere combinatie die zorgde voor een goede vol en dragend geluid.
    Echter merk ik de laatste tijd dat met onze nieuwe bassist, steeds meer laag uit mijn sound draai omdat hij de ruimte beter opvult. Conclusie is dat de bass nog maar op 9 uur staat, en ik dus zit te twijfelen om de G12-65 weer uit mijn kast te halen.
    Voor thuis heb ik momenteel een 2x12 kastje met de twee overig greenbacks, dus al ik weer ga wisselen komen daar de G12-65 in. En weet niet of dat goed gaat paren met de toch al donkere sound van de blackstar HT5. Misschien maar kijken voor V30's voor in dat cabinetje.

Daarnaast loop ik met de plannen om een bijpassende 2x12 te maken voor mijn zelfbouw plexi. En die gaat schijnbaar weer erg goed gepaard met G12-65 of creambacks, dus vandaar mijn twijfel/vraag
    Mocht je nog G12-65's over houden ooit, ik kan er nog wel een stuk of 4 gebruiken.

Standaard

Hallo ,
    Stomme vraag misschien...
    Maar een tweede cabinet ? Bv een 1960 A + een 1960 b .
    Kan je dan ook harder ? Kwa volume? Of word het meer "ruimtelijk"?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Het zal allicht wat harder klinken, want hoe meer geluidsbronnen, des te harder zul je gaan.
    Ik gebruik thuis een "stereo-setup", 2 speakerkasten, 2 versterkers, maar dat doe ik met name vanwege het effect dat het ruimtelijker klinkt, en dan vooral met een stereo chorus en delay.
    Voor opnames is het ook super vind ik. Je krijgt er een lekker breed en vol geluid door.

Senior Member

Standaard

Ik heb een nieuw X-patroontje gemaakt! M25 blackbacks er uit, H100's er in

Mijn Sovtek 2x12" heeft nu ook K85's ipv de te schelle/dunne originele Eminence speakers. Die K85's zijn eigenlijk veel te dik voor zo'n klein kastje, op volume lijkt het wel of de boel uit elkaar gaat klappen! Like!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb een nieuw X-patroontje gemaakt! M25 blackbacks er uit, H100's er in
    Na een maandje zijn de H100's weer vervangen door de M25's

Vet laag, helder hoog ... maar geen "knauw" wat ik met de blackbacks wel had.

Senior Member

Standaard

Dus nog wel een mix van K85's met M25's in 1 cab in X-patroon?

Heb je ook verschil gehoord tussen H100's en K85's?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten