Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Wat te spelen

Senior Member

Standaard

Laat ik voorop stellen dat Kossof een van m'n helden is, maar met goeie oren aan de kop en genoeg ervaring in het luisteren en uitzoeken moet dat toch lukken?
    Bovendien heb je tegenwoordig muziek software waar je sporen apart kunt beluisteren, kun je alles tot ik detail horen.
    Onze drummer van m'n band heeft zulke software en we luisterden laatst beat it van Michael Jackson en dan hoor je hoe briljant die compositie is en hoeveel lagen aan functioneel instrumentarium er gebruikt werd door die boys van Toto!

Standaard

Man man man ik ben er nog steeds niet hoor.ik zit uren te zoeken en kijken op youtube naar iets wat me zou triggeren om te spelen. Ik vind maar geen nummer waarbij ik echt zoiets heb van hell yeah dat wil ik nu van voor tot achter spelen.

Ik geraak er een beetje moedeloos van.
    Misschien moet ik gewoon niet nadenken en spelen.

Probleem daarbij is dat ik bij moeilijkere stukken sneller opgeef dan bij stukken die ik echt wil spelen.

Ik heb ook spotify gedownload, weer proberen wat nieuwe groepen/ gitaristen te vinden. Zo kom ik hopelijk weer weer wel iets tegen om te spelen.

In elk geval erg lastig. Ik heb echt zin om te spelen maar omdat ik niet weet wat zet ik mijn gitaar snel weer weg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Laat ik voorop stellen dat Kossof een van m'n helden is, maar met goeie oren aan de kop en genoeg ervaring in het luisteren en uitzoeken moet dat toch lukken?
    Bovendien heb je tegenwoordig muziek software waar je sporen apart kunt beluisteren, kun je alles tot ik detail horen.
    Onze drummer van m'n band heeft zulke software en we luisterden laatst beat it van Michael Jackson en dan hoor je hoe briljant die compositie is en hoeveel lagen aan functioneel instrumentarium er gebruikt werd door die boys van Toto!
    Werkt die software vanuit normale mp3's. Dus niet de multitrack opnames? Welk pakket kan dat dan?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Werkt die software vanuit normale mp3's. Dus niet de multitrack opnames? Welk pakket kan dat dan?

Dat lijkt me heel straf!

Standaard

Op zich wel, maar er is ook al software die één fout nootje in een akkoord kan fixen... Dan krijg je de partij als zo'n midi piano roll te zien, en kun je gewoon met de noten schuiven.

Standaard

Software om individuele sporen uit een mp3 te filteren bestaat niet. Een mp3 bestand bestaat immers niet meer uit sporen.

Je zou dan een mp3 van +100 mb hebben. Mp3 is net een bestand waar alles tot 1 signaal gesmolten is om het klein te maken.

Oftewel hadden jullie een ander bronbestand, oftewel een nagespeelde opgenomen versie door iemand anders. 👍

Sent from my iPhone using Tapatalk

Banned

Standaard

Wat te spelen? De acoustische slaggitaar partij van Tequila Sunrise van The Eagles. Niet al te moeilijk en lekker ontspannend.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Veel nummers zijn erg ver uitgewerkt in guitar pro.

Standaard

Doe gewoon wat gehoor traininkjes...simpele dingen als altijd is kortjakje ziek, het Wilhelmus,zakdoekje leggen, poesje mauw,drie kleine kleutertjes...
    Dat klinkt lullig maar je leert er wel van op het gehoor spelen.

En ik zou niet graag alle gitaristen op bezoek krijgen die bovengenoemde deuntjes niet uit hun gitaar kunnen krijgen durf ik te zeggen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten