Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 495 van 593 EersteEerste ... 395445485493494495496497505545 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.941 t/m 4.950 van 5928
    Senior Member

Standaard

oh..oh..., wat een gehannes weer meer logootjes.., Kijk is net echt..., pffff

Standaard

Mijn enige strat: De classic player 50's in shoreline gold!
    Een beetje haat/liefde-verhouding met deze gitaar... De hals speelt heerlijk maar het geluid is niet mijn ding... clean is sprankelend, overdrive wat minder in mijn oren..
    Sowieso is het 50's geluid niet zo mijn ding dus ben aan het twijfelen tussen pickup-change of verkoop/ruil voor een andere gitaar
    Trouwens wel ontzettend verbeterd in bespeelbaarheid en "stemmingsvastheid??" sinds ik dit plankje heb afgesteld

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masod Bekijk bericht
    Mijn enige strat: De classic player 50's in shoreline gold!
    Een beetje haat/liefde-verhouding met deze gitaar... De hals speelt heerlijk maar het geluid is niet mijn ding... clean is sprankelend, overdrive wat minder in mijn oren..
    Sowieso is het 50's geluid niet zo mijn ding dus ben aan het twijfelen tussen pickup-change of verkoop/ruil voor een andere gitaar
    Trouwens wel ontzettend verbeterd in bespeelbaarheid en "stemmingsvastheid??" sinds ik dit plankje heb afgesteld

Heeft hij een badkuip onder de slagplaat? Zo ja, dan kun je er een HSS-setje inzetten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Hele vette strat, masod! Erg classy

Als hij fantastisch speelt, zou ik hem niet zomaar weg doen. De gitaren die zo lekker spelen dat je eigen spel er op vooruit gaat zijn vrij zeldzaam in mijn ervaring. Pickups wisselen gaat gelukkig makkelijk op een strat en je hebt een zéér ruime keuze aan pickups tot je beschikking. Heb je een idee in welke richting je ongeveer je geluid wilt krijgen? Overdrive is een breed begrip natuurlijk.

Ik geloof niet dat de body zo uitgefreesd is dat er vol formaat humbuckers in kunnen, maar uiteraard zijn er nog zat buckers in enkelspoelsformaat.

Standaard

ja ze speelt heerlijk (heb haar trouwens Diva genoemd) en de v-shape gelakte hals is echt super
    heb alleen geen idee of er inderdaad een 'badkuip' onder zit.
    standje 4 is bij deze gitaar iets anders; de brug en neckpickup staan dan in series verbonden, geeft een gaaf geluid!

Ik zal eens kijken naar nieuwe pickups, misschien een setje texas specials of iets van seymour duncan/dimarzio?
    Oh en Lauke dankje voor je info! qua geluid... ik speel vrij veel blues en ik hou wel van john mayer-achtig geluid.. hij speelt met texas specials geloof ik maar hij heeft de hypotheekwaarde van mijn huis x3 aan spullen haha

https://www.youtube.com/watch?v=7TZfRnz9oVU dit soort geluid
    Laatst gewijzigd door Masod; 27 mei 2015 om 12:12

Standaard

John Mayer speelt met big dippers. Die zijn in principe niet los te krijgen, maar vorige week stond er een setje op mp. Misschien de moeite waard.

Standaard

Hoi Cancellara, ik heb zitten zoeken maar kon ze inderdaad niet vinden. Het geluid van John Mayer is trouwens zeker niet heilig, ik wil natuurlijk mijn eigen geluid vinden maar ik merk dus dat ik mijn huidige pickups te dun vind klinken.

Wat meer output en meer "blues/rock" zou ik vooral zoeken!

Standaard

voor en na photoshop om eens te zien hoe het bevalt, of niet.
    Iemand ooit eens zoiets gezien op een strat?

Standaard

aha!
    euhm..? Jeff Beck?
    wel lelijk gedaan zo recht afgezaagd, maar voor de originaliteit hoef ik het niet meer te doen dus :P
    Bedankt Pepe

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten