Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.496

    Standaard

    Hoewel het gewoon lastig is in kleinere gelegenheden als een drummer hard mept, vind ik het niet alleen maar negatief. Dat soort drummers heeft vaak een bepaalde sound, die je ook terug hoort als je eea opneemt. Wij hebben ook zo'n houthakker. Keertje gerepeteerd met zo'n "aaierd", maar voor heavy rock vind ik het niks (tenzij wel een fenomenale techniek dan, maar ja, die spelen meestal niet in rockcover hobby bands)

  2. #12

    Standaard

    de eerste stap is om je te realiseren dat in een oefenruimte of podium waar je met meerdere muzikanten op een kluitje staat.
    Het onmogelijk kan dat alle muzikanten een hoger privevolume krijgen dan "iedereen even hard" . En bij echt goede muzikanten laten ze toe dat er bij leadstukken muzikanten harder zijn dan zijzelf.....

    "jezelf goed horen" bedoelen muzikanten meestal mee. "dat ik iets harder over de balans uit kom zodat ik mijzelf goed hoor"
    beter bekend als more me syndrome

    print op een groot stuk papier de wet van showband:
    het is onmogelijk dat er meerdere muzikanten tegelijk iets harder staan dan de rest

    laat eens een bevriende muzikant langskomen die vingerwijzend een avond tegen de hardste zegt JIJ bent nu harder dan de rest. Dus telkens als iemand de balans verstoord dat helpt te temmen.

    wanneer je dit in de groep gooit vertel er dan vooral bij dat
    als je band werkelijk aan haar volume werkt dan zul je meer boekingen krijgen!
    want.... 3/4 van de bands zullen dit nooit voor elkaar krijgen.
    Laatst gewijzigd door showband; 3 mei 2015 om 09:13
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    wanneer je dit in de groep gooit vertel er dan vooral bij dat
    als je band werkelijk aan haar volume werkt dan zul je meer boekingen krijgen!
    want.... 3/4 van de bands zullen dit nooit voor elkaar krijgen.
    Een van de dikste +1's die ik maar kan neerzetten!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top