Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33

Discussie: Mini reverb

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Pedaaltjes die ik heb gebruikt lekker n stuk tone weg te snoepen en klonken zachter dan andere pedalen op m'n board.
    dat is dus ook een reden waarom ik mooer prefereer: mix knob

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Weliswaar off topic, maar desalniettemin: een FX loop is eigenlijk een onding omdat het de keten tussen de preamp en de eindtrap van je versterker onderbreekt. Juist daar wil je niks tussen hebben zitten.
    Theoretisch heb je waarschijnlijk gelijk (is preamp output geen lijnniveau?) maar praktisch gezien vind ik het een wereld uitvinding.
    Met distortion vind ik met name chorus verschrikkelijk voor de preamp, evenals harmonizer.

Standaard

Het best is een paralelle lus net als een reverb. Een seriele lus verzwakt en versterkt het signaal weer, is vast te horen. Denk overigens dat het wel meevalt, voornamelijk de kwaliteit van de effecten in de lus.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Standaard

Als het echt mini moet zijn dan zou je de Hotone Verb eens kunnen proberen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Theoretisch heb je waarschijnlijk gelijk (is preamp output geen lijnniveau?) maar praktisch gezien vind ik het een wereld uitvinding.
    Met distortion vind ik met name chorus verschrikkelijk voor de preamp, evenals harmonizer.
    Als je een losse 19 inch preamp hebt heb je inderdaad een line niveau uitgang. Hoe dat in een top of combo zit: je zou haast zeggen precies hetzelfde natuurlijk, maar misschien wordt in een losse 19 inch het geluidsniveau ook wel teruggebracht voor het de preamp uitgaat(?) Ik weet er niet zo veel van, maar baseer mij grotendeels op Aspen Pittman (Groove Tubes en auteur van naar het schijnt de bijbel op buizengebied). Er staan op youtube een paar (hele goede) filmpjes waarin hij uitlegt hoe een buizenversterker is gebouwd en daarin vertelt hij ook over de voor en nadelen van de fx loop (en volgens mij ook over het verschil tussen serieel en parallel maar dat weet ik niet meer precies).

Senior Member

Standaard

Kan iemand me dan wel vertellen: Mooer OF TC??

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Als je een losse 19 inch preamp hebt heb je inderdaad een line niveau uitgang. Hoe dat in een top of combo zit: je zou haast zeggen precies hetzelfde natuurlijk, maar misschien wordt in een losse 19 inch het geluidsniveau ook wel teruggebracht voor het de preamp uitgaat(?) Ik weet er niet zo veel van, maar baseer mij grotendeels op Aspen Pittman (Groove Tubes en auteur van naar het schijnt de bijbel op buizengebied). Er staan op youtube een paar (hele goede) filmpjes waarin hij uitlegt hoe een buizenversterker is gebouwd en daarin vertelt hij ook over de voor en nadelen van de fx loop (en volgens mij ook over het verschil tussen serieel en parallel maar dat weet ik niet meer precies).
    Hoe het theoretisch zit weet ik simpelweg niet, maar de ervaring die ik met fx-loops heb is vooral dat het onpraktisch is door alle kabels enzo.

Qua geluid: heb je er zelf weleens mee gespeeld?

ontopic: geen idee, ken beide pedalen niet.

Senior Member

Standaard

On topic: TC, de gewone (heb ik al gezegd). Maar dat is slechts mijn (bescheiden) mening.

Wat betreft FX loop: ja, had ik hier thuis op mijn Blackstar HT 5 en beviel mij goed met mijn EHX Holiest Grail Reverb voor clean. Vervormd vond ik de Blackstar HT 5 niet goed klinken (lag niet aan de reverb of de loop maar aan de versterker). Toen ik nog in bands speelde gebruikte ik doorgaans een Fender Twin en daar zat al reverb op dus had ik het probleem niet, of oude Marshall Super Leads (maar daar gebruikte ik toen geen reverb of delay bij). Het hangt er denk ik heel erg vanaf wat voor muziek je luistert en wat voor sound je zoekt. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. De afgelopen 25 jaar zijn er talloze gitaristen geweest die FX loops hebben gebruikt en daar heel veel moois mee hebben gedaan. Ik houd zelf meer van old school dingen en ben een beetje in de jaren 70 blijven hangen. Gitaristen als Ritchie Blackmore en Mick Ronson gebruikten ook effecten (oa delay) maar niet in de loop want die bestond toen nog niet, dus dat kan ook. Als je een oude amp hebt is het ook een beetje zonde om er zo'n loop in te laten bouwen (vind ik dan).
    Laatst gewijzigd door NLF; 2 mei 2015 om 17:37

Senior Member

Standaard

Haha ik ga toch, op jullie bescheiden advies, voor de HOF. Heb de xl delay van tc, bevalt prima. Maar ga lkkr door met het offtopic fight. Zonder gekheid, best interessant!

Senior Member

Standaard

Haha, nou vooruit dan.

Ik heb de video even zitten zoeken. Het was niet de serie filmpjes over hoe een buizenamp werkt (overigens zeer sterk aanbevolen!) maar een andere over de nieuwe producten van Groove Tubes indertijd. Je kunt de hele video gaan zitten kijken (als je een buizenfreak bent: beslist doen!), als je geen buizenfreak wilt worden: niet doen.

Vanaf (ongeveer) minuut 22 legt hij de parallelle fx loop uit (waarom? probleem met digitale processors "turns your tube preamp into a solid state preamp" etc.) die volgens mij door Groove Tubes verzonnen is (maar weet ik niet zeker, Aspen zegt dat hier in ieder geval dat zij 'm als eerste gebruiken). Verderop, vanaf zo'n beetje minuut 31 gaat hij er nog verder op in.

Maar eeh ... dit is wel echt een video voor de nerds hoor :-)

Laatst gewijzigd door NLF; 2 mei 2015 om 21:08

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten