Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 90 EersteEerste ... 2129303132334181 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Hallo,

Ik moet het ook allemaal nog ontdekken. Maar een vriend vertelde me dat je met het cabinet heel wat goed editing werk kan doen. Met uitwisselen van cabs en amps heb je ook super veel mogelijkheden lijkt me.

Ik heb trouwens van vrienden al tonnen rigs gekregen. Via de Rig Manager kan je ofwel leden rigs downloaden, ofwel die via je eigen opgeslagen bibliotheek live preview beluisteren. Heb zo duizenden extra rigs en presets staan nu. Gaat me een hoop lol opleveren.

De JCM Slash van Erik Stam vind ik bij Rig Exchange al een ongelofelijk lekkere basis sound.

MS

Standaard

Ik ben idd met de Cabs aan de slag gegaan... Zo zeg!!!!
    Ook de manier van afluisteren is een enorm verschil.
    Mij Focusrite in en meteen afluisteren is niet lekker.... met de master out meteen op mijn Behringer stereo bodypack... VETTTTTT!!!!
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Klinkt via de koptelefoon uitgang met een goeie koptelefoon al goed, net als via Cubase en de RME FF 800 in de Studio!

MS

Senior Member

Standaard

Vandaag een powered versie van de Kemper wezen bekijken en beluisteren.
    Wat een enorm mooie, draagbare en flexibele set is dat, met name met de Kemper footcontroller erbij!
    De effecten zoals ik ze "out of the box" gehoord heb zijn zeker ok, maar absoluut bij lange na niet zoals de effecten in mijn VR PedalPro en Eventide Eclipse, maar goed, heb me hier ook niet op geconcentreerd, en de verkoper ook niet, dus daar is misschien nog wel wat te halen.
    Tevens heb ik het even voor waar aangenomen dat de geprofileerde versterker even goed zo niet beter klinkt als het origineel (hier is genoeg van op YouTube e.d. te vinden). Op het eerste gehoor denk ik dat ik de geluiden van de Kemper prefereer boven de softwareversterker-varianten die ik ken: guitar rig, amplitube, revalver, Overloud TH2, Scuffham S-Gear (alhoewel deze laatste wel erg goed is, voor wat ik van software-versterkers ken, zo right out of the box).
    Door de poweramp klonk het ook allemaal goed, fantastisch om vrij realistisch te kunnen schakelen tussen een fender, mesa, marshall, wat je ook wilt, en dat in een pakketje dat niet zwaarder weegt dan een paar pakken melk.
    Maar toch....toch "klopt" er iets niet. Ik weet niet wat ik eraan hoor, maar ondanks dat het me een ideaal ding lijkt om thuis mee te prutsen (in stilte), en tevens een superdraagbare compacte set met veel mogelijkheden en weinig onderhoud te hebben, en een zeer consistent PA geluid, is er toch niet de wauw-factor. Het is niet dat het heel erg tegen valt, maar ik had liever gehad dat het -via de poweramp en gitaarspeakers- nóg beter was, of gewoon helemaal ruk, dan was het tenminste duidelijk.
    Ongetwijfeld zal het zaalgeluid beter zijn dan wat ik nu produceer als een geluidsman tijdens een snelle wissel even een microfoon voor mijn cabinet moet pleuren, maar toch, voor mezelf mis ik wel wat, maar wist niet wat.
    Thuis meteen mijn buizending aangezwengeld, met 4x12, et voila, dát is wat ik wil horen. Een bepaalde sprankel in het hoog, in combinatie met druk, directheid, weet ik veel, dat dus
    Uiteraard hangt alles samen met de gebruikte profielen, maar heb toch ook zeer zorgvuldig samengestelde profielen beluisterd, gemaakt door iemand die ik best hoog heb zitten, en die weet wat ie doet, maar toch.....nee.
    Als ik een professional was die erg veel met het spul op pad moest dan wist ik het (denk ik) wel. Speelde ik in-ear, dan wist ik het (denk ik) ook wel, maar nu, als hobbyist die eens per maand eens ergens optreed, blijft het toch gewoon buizentop van 20kg, 6HE 19" rack van 25kg, en een 4x12 sjouwen. Wel jammer voor de geluidsman trouwens.

Nu hoor ik mensen denken: maar als je nou de non-powered versie combineert met een buizeneindtrap...kan helemaal kloppen, maar dan heb ik in mijn beleving veel minder aan het concept, namelijk een pre- en poweramp die je realistisch weergeeft (het gebruik van een gitaarspeakercabinet versus een full range systeem blijft dan nog even buiten beschouwing), zonder gek veel gesjouw, en breekbaarheid/onderhoud.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 24 april 2015 om 17:33

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Vandaag een powered versie van de Kemper wezen bekijken en beluisteren.
    Wat een enorm mooie, draagbare en flexibele set is dat ................. t/m ................ minder aan het concept, namelijk een pre- en poweramp die je realistisch weergeeft (het gebruik van een gitaarspeakercabinet versus een full range systeem blijft dan nog even buiten beschouwing), zonder gek veel gesjouw, en breekbaarheid/onderhoud.
    Ik ben eigenlijk benieuwd wat het met je onderbewuste doet, zodra je weet dat het een Kemper is, waar je naar luistert. En vice versa natuurlijk met een buizenamp. "Klopt" het niet omdat je onderbewuste invloed heeft op de waarneming? Als luisterend publiek kunnen we al jaren, zowel live als op opnames, niet meer het verschil horen tussen modeling en buizen.

Senior Member

Standaard

Dat zou zeker mee kunnen spelen. Alleen ik zie mezelf absoluut niet als buizenpurist of anti digitaal.
    Het via een microfoon opgenomen geluid denk ik ook te kunnen onderscheiden, maar feit is dat de Kemper gewoon goed klinkt, dus hier zal perceptie wel wat doen. Maar, de powered versie over een 4x12, versus mijn eigen buizenamp, weet zeker dat ik hem er uit haal, het voelt gewoon anders. Het is ook geen gebrek aan dynamiek of zo.

Senior Member

Standaard

Met onderbewuste bedoel je vooroordeel? Dat zal best maar maakt dat uit? Of iets waar is is niet belangrijk, het gaat er meer om wat voor jou werkt.

Standaard

Sinds enkele maanden spelen we met de band InEar... De Dimensie van mijn buizenamp met pedalen, wist ik maar niet te 'vangen' met de microphoons... Zou ik OldSkool met monitors spelen, zou de wens voor een Kemper wellicht minder zijn.
    NU ik 'm heb, is het echt heel gaaf op 'de oortjes'... wel veel tweaken... Tevens heerlijk handzaam! Gave effecten ook zeker!!!!
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar toch....toch "klopt" er iets niet. Ik weet niet wat ik eraan hoor, maar ondanks dat het me een ideaal ding lijkt om thuis mee te prutsen (in stilte), en tevens een superdraagbare compacte set met veel mogelijkheden en weinig onderhoud te hebben, en een zeer consistent PA geluid, is er toch niet de wauw-factor. Het is niet dat het heel erg tegen valt, maar ik had liever gehad dat het -via de poweramp en gitaarspeakers- nóg beter was, of gewoon helemaal ruk, dan was het tenminste duidelijk.
    Ongetwijfeld zal het zaalgeluid beter zijn dan wat ik nu produceer als een geluidsman tijdens een snelle wissel even een microfoon voor mijn cabinet moet pleuren, maar toch, voor mezelf mis ik wel wat, maar wist niet wat.
    Thuis meteen mijn buizending aangezwengeld, met 4x12, et voila, dát is wat ik wil horen. Een bepaalde sprankel in het hoog, in combinatie met druk, directheid, weet ik veel, dat dus
    Uiteraard hangt alles samen met de gebruikte profielen, maar heb toch ook zeer zorgvuldig samengestelde profielen beluisterd, gemaakt door iemand die ik best hoog heb zitten, en die weet wat ie doet, maar toch.....nee.
    op wat voor systeem heb je de Kemper beluisterd? op (thuis) studiomonitors?
    Wat veel mensen missen is de "amp in the room" sound. Je moet het eigenlijk niet vergelijken met je gitaar versterker als je er voor zit, maar met je gitaarversterker zoals hij klinkt als hij gemic'd is. Als je met beide opneemt en dat vergelijkt heb je al een beter beeld. Dat vergeten veel mensen bij modellers.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Ik snap je punt, maar voor mij ligt het toch wat anders.
    Ik ben een hobbyist, dus ik "moet" niet dagelijks met de zooi op pad. Opnemen heb ik een hekel aan, dus doe ik zo goed als niet. Ik wil gewoon spelen.
    Ik heb het systeem daarom heel bewust beluisterd via een 1x12" en een 4x12" speakercabinet en niet via monitors, met als reden dat als ik zelf speel, ik ook zelf een goed geluid wil hebben -of in ieder geval een geluid dat ik goed vind- en daar hangt aan vast dat ik mijn eigen geluid via gitaarspeakers wil horen (met natuurlijk de speakersim uitgeschakeld op deze output). Via full range systeem gitaar spelen heeft voor mij weinig gitaarspelen te maken ;-)
    Zoals ik al eerder schreef, dat de opgenomen geluiden redelijk met elkaar overeen komen geloof ik meteen (alhoewel ik daar ook verschillen denk te horen, maar in een volledige blind-test, en als luistermoeheid toeslaat denk ik dat ik daar nog wel in misleid kan worden).

In principe is het verhaal simpel. In de jaren heb ik (en vele anderen) duizenden euro's uitgegeven om tot een geluid te komen waar ik zelf lekker mee speel. Dat is nu eenmaal niet via een studiomonitor, maar via een 2x12 of 4x12, en daarom "moet" ik de Kemper ook zo beluisteren, want anders is het geen eerlijk vergelijk met wat ik nu heb, want dat is wat ik hoor, en ik moet wel blij worden van wat ik zelf hoor. Bij de Kemper via een cabinet was er gewoon niet de wauw factor. Niet in de droge geluiden, niet in de effecten.
    Ik wil best een PA man blij maken hoor, maar dan had ik net zo goed nooit een buizenamp kunnen hebben, en voor mijn monitorgeluid gewoon met mijn marshall valvestate door kunnen klooien, toch?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 27 april 2015 om 08:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten