Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 526 van 866 EersteEerste ... 26426476516524525526527528536576626 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.251 t/m 5.260 van 8652

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Wat doet die midi verbinding dan? Stopt die Infinity dan op het einde van de loop van die BeatBuddy?

Ik zit al tijden te prakezeren of de integratie van een looper en een drumcomputer in mijn set up. Dit ziet er wel mooi uit. Ik gebruik nu een Boss RC-3 of een Zoom G3. Die Zoom heeft de looper en drumcomputer gesynchroniseerd wat wel erg gemakkelijk is om de loop op te tijd te beginnen of te eindigen.
    De Infinity start-stopt-synchroniseert automatisch met de BeatBuddy. Dus als je de BeatBuddy stopt, stopt de looper ook.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht

Weer eens afgestoft. Ben er nog steeds erg blij mee. Ik ga (bij meer gitaarspeel-activiteit) wel ff die Dr.Q vervangen door een tuner en een phaser of compressor.
    Mooi compact board Paul. Ik gebruik de Nova zelf ook en ook ik ben er nog steeds erg blij mee. Jij gebruikt hem in pedal mode neem ik aan, aangezien je 2 losse drive pedalen hebt? Hoe bevalt dat? Veel tapdansen of valt dat wel mee. Zelf gebruik ik de Nova in preset mode omdat ik er zelf ook nog bij zing. Maar ik zou de Nova nog wel eens willen proberen in combinatie met een Midi switcher. Dus wat losse drive pedalen en alle delay en modulatie uit de Nova halen. Ik lees trouwens dat je wellicht nog een losse phaser wilt aanschaffen? Die van de Nova voldoet niet?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Wat doet die midi verbinding dan? Stopt die Infinity dan op het einde van de loop van die BeatBuddy?

Ik zit al tijden te prakezeren over de integratie van een looper en een drumcomputer in mijn set up. Dit ziet er wel mooi uit. Ik gebruik nu een Boss RC-3 of een Zoom G3 maar ik zoek nog een goeie drumcomputer. Die Zoom heeft de looper en drumcomputer gesynchroniseerd wat wel erg gemakkelijk is om de loop op te tijd te beginnen of te eindigen.

Ik zit stiekem te hopen dat Roland of Korg nog eens met een goedkopere versie van dei BeatBuddy uitkomt. Of Zoom, dat zou helemaal mooi zijn; die hebben veel ervaring met drumcomputers.
    Hoe wil je die drumcomputer in gaan zetten? Zo'n Beatbuddy is op zich wel geinig, maar je stuurt t geluid je gitaar versterker ik denk ik? Gaat t niet lekkerder van klinken neem ik aan en lijkt me zeer onhandig in een live situatie. Maar misschien is de Beatbuddy ook meer bedoeld om wat mee te jammen als je in je uppie zit te oefenen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarL91 Bekijk bericht
    De Infinity start-stopt-synchroniseert automatisch met de BeatBuddy. Dus als je de BeatBuddy stopt, stopt de looper ook.
    Hoe weet de Infinity welke track hij moet starten / stoppen? Vooral in series mode lijkt me dat ingewikkeld.

Ik gebruik live ook een looper + drumcomputer (ok strikt gezien een sampler / sequencer) die ik met midi aan elkaar knoop. Mijn looper is ook een Infinity en ik gebruik hem met een MPC1000. Die kun je trouwens tweedehands krijgen voor hetzelfde geld als een Beatbuddy maar hij stuurt geen midi start stop uit, dus ik moet het doen met loops die perfect in sync zijn maar die je wel zelf aan en uit moet zetten. Vind ik geen probleem, vooral omdat ik ze voor het grootste deel toch ook live in speel.

Senior Member

Standaard

Inhoudelijk heb ik de Malekko Vibrato en Boss DS1 erbij. Maar vooral: de vorm!

De bekleding van die stagg pedalcase was na een half jaartje wel op. Dat wil zeggen, klittenband hecht er niet meer aan. Dus eruit gesneden en tapijttegels erin gelijmd. Het resultaat:

Pedalboard van onze zangergitarist:

En het mijne:

close upje:

(overigens; dat idee van die tapijttegels heb ik van een forumgenoot hier, weet niet meer wie)
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 16 april 2015 om 18:45

Senior Member

Standaard

Ik gebruik de Nova alleen in de effectloop, dus alles wat vóór de voorversterker zit, heb ik los. Vandaar ook dat ik een losse phaser wil, omdat ik hem vóór de versterker wil.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toddzilla Bekijk bericht
    Hoe wil je die drumcomputer in gaan zetten? Zo'n Beatbuddy is op zich wel geinig, maar je stuurt t geluid je gitaar versterker ik denk ik? Gaat t niet lekkerder van klinken neem ik aan en lijkt me zeer onhandig in een live situatie. Maar misschien is de Beatbuddy ook meer bedoeld om wat mee te jammen als je in je uppie zit te oefenen.

Hoe weet de Infinity welke track hij moet starten / stoppen? Vooral in series mode lijkt me dat ingewikkeld.
    Ik gebruik een modeller en een monitor amp. Dwz, ik gebruik een AMT SS-11 voorversterker en een Two Notes Torpedo cab simulator.
    Daar achter zet ik dan de Zoom G3. Die heeft effecten, een drumcomputer en een looper.
    Een groot voordeel van de Zoom is dat je gewoon vooraf kun opgeven hoeveel maten je wilt loopen. En je zit altijd perfect in sync.
    Enige nadeel is dat de drumcomputer wat beperkt is (ik dacht iets van 45 ritmes) en verder geen fills o.i.d. heeft.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 17 april 2015 om 00:07
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

The Almighty Monkey Unit linksonder naast de Rat is een zelfbouw; clones van een BJF Honeybee en een Mad Professor Sweet Honey Overdrive. Klinkt prima maar deze gaat vervangen worden door twee Timmy clones in een behuizing. Ik had een Timmy gebouwd maar deze beviel een bevriende gitarist die meteen een bod deed en ach, ik wilde toch al een tweede bouwen omdat ze zo lekker stacken...
    Laatst gewijzigd door schizo910; 17 april 2015 om 11:10

Moderator

Standaard

Cool!

@FF: hier ook tapijttegel op mijn kleine board. Of nee, een restantje verknipte mat, van vrijwel hetzelfde materiaal. Hecht prima en kost geen drol.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toddzilla Bekijk bericht

Ik gebruik live ook een looper + drumcomputer (ok strikt gezien een sampler / sequencer) die ik met midi aan elkaar knoop. Mijn looper is ook een Infinity en ik gebruik hem met een MPC1000. Die kun je trouwens tweedehands krijgen voor hetzelfde geld als een Beatbuddy maar hij stuurt geen midi start stop uit, dus ik moet het doen met loops die perfect in sync zijn maar die je wel zelf aan en uit moet zetten. Vind ik geen probleem, vooral omdat ik ze voor het grootste deel toch ook live in speel.
    Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=A5-k...ature=youtu.be

Senior Member

Standaard

Ik dacht ik zet mijn "Pedalboard" hier ook eens neer

De luidspreker die in deze budget versterker zat heb ik vervangen door eentje, die ik al jaren op zolder had liggen, maar eigenlijk als bas speaker voor in de auto bedoeld is. Paste precies en klinkt een stuk meer hifi, vooral voordelig met zo`n "virtual amp" pedal......

Laatst gewijzigd door woldhek; 19 april 2015 om 18:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten