Ja, laten drogen, anders krijg je een soort van rul gebakken gehakt.
Ja, laten drogen, anders krijg je een soort van rul gebakken gehakt.
BedanktIs drie dagen wachten genoeg alvorens ik begin met schuren en de volgende laag nitro uit spuitbus erop leg?
Laatst gewijzigd door louwrens; 17 april 2015 om 14:42
Zou ik rustig doen na 3 dagen. Vaak zat na 1 dag gedaan.
Thnks for the heads up
Na je laatste blanke laag zou ik wel een week of 6 wachten voor het fijnschuren en polijsten. Liefst wacht ik zelf bij meerdere dikke lagen nog langer. Nitro blijft lang inzakken.
Ik ga denk ik voor een een matte lak. Dus polijsten zit er niet in ;-) Ga wel wat eerder dan zes week(!!!??) verder met het weer in elkaar zetten denk ik
Laatst gewijzigd door louwrens; 17 april 2015 om 16:05
Hallo lak guru's,
Ik heb een vraagje. Ik heb laatst een hals met nitro gelakt, maar bij het opschuren en polijsten kreeg ik het onderstaande resultaat.
Hebben jullie enig idee waarom het mis is gegaan? Te kort laten uitharden (2 weken, ik was wat ongeduldig) of te veel kracht zetten bij het schuren ofzo?
Hals heb ik licht geschuurd en opnieuw gespoten, waarmee de schade wel hersteld, maar ik wil niet nog een keer hetzelfde probleem krijgen.
![]()
Weet iemand waar ik nitro lak in spuitbus in de kleur TV yellow kan krijgen? (dus de gele kleur van Gibson LP Juniors / Specials van vroegah).
Ik heb de mij bekende webwinkels in NL bekeken, maar daar zie ik het niet...
My Róisín Dubh is my one and only true love
Okee, dat neem ik absoluut direct van je aan dat het complex is en er is ook veel verschil onderling trouwens bij tv yellow. Om te beginnen al transparant (eigenlijk de enige echt originele) en opaque en de tinten zijn ook verschillend.
Ivm een paar houtreparaties aan de gitaar is het de bedoeling dat de finish opaque / niet-transparant wordt. Dus ik wil hem eigenlijk met wit primeren en dan tv geel. Dekkend dus, kon even niet op het woord komen.
Bij guitarsupplies heb ik wel gekeken maar volgens mij staat daar geen tv yellow tussen. Nog 1 of 2 in NL gekeken maar volgens mij ook niet.
Bij Reranch verkopen namelijk wel gewoon TV Yellow nitro in spuitbus. Nu ben ik toevallig over een paar weken in de US, en toevalligerwijs nog in Dallas ook dus ik zou ze kunnen contacten of ik 2 spuitbussen kan ophalen, maar liever koop ik het gewoon hier (weet namelijk of ik wel kan ophalen; moet er toch langs dan; spuitbussen in een koffer...ik weet niet of men dat leuk vind etc)
My Róisín Dubh is my one and only true love
Favorieten/bladwijzers