Ja, dat is een verhaal apart op een Les Paul.
De gitaar op je bovenbeen laten rusten, zoals Slash dat doet, is een optie om de hogere posities beter te bereiken, maar dat moet je maar net willen.
Ik betwijfel echter of het aan de upperhorn ligt. Volgens mij heeft het meer met de hiel/hals-constructie te maken.
De Les Paul Axcess heeft ook een upperhorn, maar de hogere posities zijn veel beter te bereiken heb ik gehoord/gelezen.
Het is vooral dat de body inderdaad tot verder doorloopt bij een gitaar als de Les Paul. Wel kun je met een fatsoenlijke cutaway natuurlijk langer je duim om de hals houden.
Persoonlijk vind ik het trouwens wel wat hebben. Het bereik van de gitaar wordt niet plots afgekapt, je moet steeds meer moeite doen om steeds hoger te komen.
Mayones setius of een prs 22 of een ibanez 2550z/655, eerst stond er een esp horizon in plaats van de prs op het lijstje, maar de esp heeft een mij te smal fretboard, ik vind het gewoon fijner spelen als er wat meer ruimte is(En het voelde na mijn gebruikelijke ibanez en die mayones aan alsof de nek van een kindergitaar was)
Nu nog ergens een RG testen en een setius met tremolo.
De Northfield f5-s:
De Weber Gallatin:
De Gibson f5:
Een van deze drie...nu nog een sponsor, geldschieter zoeken...of gewoon sparen(duurt het langst...)
Laatst gewijzigd door Glenny; 6 april 2015 om 08:15
Sparen duurt het langst, mooie quote Glenny, beetje van die tegelwijsheid: "Sparen duurt het langst", ik vind 'm schitterend.![]()
Op de een of andere manier denk ik dat van de drie mogelijkheden sparen vaak het snelst is?
Jatten is het snelst. Dat zou je op het tegeltje moeten zetten.
Tja...ik heb het vrouwlief nog niet verteld, die heeft sowieso niets met mandoline's, over mijn mogelijke aanschaf. Mogelijke aanschaf...klinkt zo ver weg allemaal, ik wil hem nu!
Stelen? Mijn God!
Nou Tup en Pep, pak de bivakmutsen maar...
MikeD staat op de uitkijk...c.q. chauffeur van de vluchtwagen...
M'n classic Mini is niet zo heel snel en bovendien nog niet gereed.... maar ik zal me beschikbaar houden voor The Mandolin Job. Overigens ben ik wel een fast and save driver dus dat komt helemaal goed Glenny....
een aap die wel bananen eet speelt vals
Favorieten/bladwijzers