Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Niet toevallig de Vox Tonelab LE ?
    Dan zou ik naar VOX ToneLab EX / ST kunnen kijken. Ga ik doen, bedankt.
    Uh Ja .. Sorry. ;-)

  2. #22

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Weet je hoe je wilt klinken? Met andere woorden: wat zou je doen als er qua geld en ruimte geen beperkingen waren? Hoe zou je het dan doen? Welke versterker zou je kiezen? Als je op deze manier redeneert breng je in kaart welke sound je zoekt. Vervolgens ga je een compromis verzinnen. Als je dat niet doet loop je namelijk het risico dat je gewoon in het wilde weg allerlei pedalen gaat kopen en weer gaat verkopen en de frustraties gaan toenemen omdat ze niet het geluid kunnen leveren wat je zoekt.
    Als er geen beperkingen zouden zijn zou ik hier waarschijnlijk twee goed aangeschreven buizenversterkers hebben staan en die met twee SM57 mics in mijn interface hebben gepropt. Niet omdat ik die sound gewend ben / nastreef (ik heb nl. geen referentie/maatstaf) maar omdat ik weet dat de pro's deze setup prefereren en dat het de traditionele manier is om gitaar op te nemen.

    Met pedalen in het algemeen ligt een impulsaankoop inderdaad op de loer maar ik heb daar weinig last van, ben erg terughoudend in het kopen van gear en het duurt meestal een hele tijd voordat ik de trekker overhaal (misschien wel te lang).

    Echter is er nu witte rook! Ik heb maar besloten de wat duurdere route te nemen; een pod of zo'n boss apparaatje is aanlokkelijk maar de drang naar een beter geluid zal dan constant op de loer liggen, en dan blijf ik bezig.

    Er komt eerst een AMT SS-11B (modern high gain versie van de SS-11) en vervolgens gaan we doorsparen voor een Torpedo C.A.B. (kortom een schaamteloze telecastermaster imitatie ). Beide hebben mij volledig overtuigd. Na 3 miljoen youtubevideos en fora te hebben doorgespit ben ik er klaar mee, ben al zowat een half jaar intensief aan het zoeken naar een oplossing.

    Ik vind het trouwens echt geweldig hou behulpzaam jullie zijn geweest, ik ben in korte tijd heel wat wijzer geworden.

    Nogmaals dank daarvoor en !

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Nou congratz! Ik kan alleen maar beamen dat het een goede keuze is. Ik heb er geen seconde spijt van.
    Het kost je uiteindelijk 800 euro, maar een preamp + Torpedo CAB is een hele flexibele setup waar je in alle situaties mee uit de voeten kan.
    Bovendien kun je je eigen effecten houden. Eigenlijk is mijn hele setup: AMT SS-11 + Torpedo CAB + Zoom MS-70 CDR. Meer heb je niet nodig.

    Die AMT kun je bij Thomann in Duitsland bestellen http://www.thomann.de/nl/amt_ss11b.htm (ik zie dat die B-versie momenteel niet op voorraad is).
    Die Torpedo is idd schreeuwend duur, maar ik had geen zin om met software en een laptop te gaan zitten kutten. (Ik krijg dat soort dingen nooit goed werkend, dus ik wilde gewoon een stand alone doos die de speaker en poweramp simulaties doet).
    Mijn verwachting is dat die impuls loaders (zoals die Torpedo CAB) over de tijd nog wel wat goedkoper worden.

    Ik kwam deze trouwens nog tegen maar ik heb me er niet helemaal in verdiept wat ie nu precies kan. http://www.logidy.com/?pid=1
    Het lijkt een soort budget impuls loader zonder eigen simulaties.
    Maar ik houd het voorlopig bij mijn Torpedo CAB.
    Laat nog eens weten wat je er van vind.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Houd er overigens rekening mee dat je nog een gestabiliseerde voeding nodig hebt. http://www.thomann.de/nl/voodoo_labp...wer_2_plus.htm

    Daarmee kun je de ruis in je pedalboard nog een stuk terugdringen.
    En die AMT trekt veel stroom (575 mA) dus je hebt een flinke voeding nodig.
    Maar over dit onderwerp is veel terug te vinden op dit forum.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Die AMT kun je bij Thomann in Duitsland bestellen http://www.thomann.de/nl/amt_ss11b.htm (ik zie dat die B-versie momenteel niet op voorraad is).
    Klopt, eind april weer leverbaar. Maar ik heb nog wel wat geduld over .

    Die Torpedo is idd schreeuwend duur, maar ik had geen zin om met software en een laptop te gaan zitten kutten. (Ik krijg dat soort dingen nooit goed werkend, dus ik wilde gewoon een stand alone doos die de speaker en poweramp simulaties doet).
    Precies mijn ervaring ja, ik word er ook gek van. Ik wil zoveel mogelijk OTB blijven, vandaar dat ik ook weer met een pedalboard ben gaan spelen i.p.v. gebruik te maken van cubase effecten, vst's, Lepou ampsims en IRs.

    Tuurlijk is het digitale computergedoe goedkoper en misschien ook wel makkelijker maar de workflow is gewoon ruk, het werkt niet voor mij. Idem met synthesizers en drumcomputers; fysieke knoppen zijn heilig hier.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Houd er overigens rekening mee dat je nog een gestabiliseerde voeding nodig hebt. http://www.thomann.de/nl/voodoo_labp...wer_2_plus.htm

    Daarmee kun je de ruis in je pedalboard nog een stuk terugdringen.
    En die AMT trekt veel stroom (575 mA) dus je hebt een flinke voeding nodig.
    Maar over dit onderwerp is veel terug te vinden op dit forum.
    Klopt ook al , maar bij de AMT zit een adapter heb ik gezien op YT. Hoe zit dat eigenlijk bij de C.A.B?
    Die Voodoo's zijn zo belachelijk duur, dan ga ik liever voor twee HB powerplant jrs. o.i.d. De kans is ook groot dat ik aan één PP+ niet genoeg heb als ik 3 a 4 y-stekkertjes moet gaan gebruiken (de twee Strymons willen er ook graag bij nl.).
    Dat moet ik dus nog ff uitvogelen.

    Laat nog eens weten wat je er van vind.
    Zal ik zeker doen!
    Laatst gewijzigd door Zavo; 29 maart 2015 om 01:29

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zavo Bekijk bericht
    maar bij de AMT zit een adapter heb ik gezien op YT. Hoe zit dat eigenlijk bij de C.A.B?
    Die Voodoo's zijn zo belachelijk duur, dan ga ik liever voor twee HB powerplant jrs. o.i.d. De kans is ook groot dat ik aan één PP+ niet genoeg heb als ik 3 a 4 y-stekkertjes moet gaan gebruiken (de twee Strymons willen er ook graag bij nl.).
    Dat moet ik dus nog ff uitvogelen.
    Die AMT werkt op 12V dus met 575mA vraagt ie veel vermogen voor een pedalboard. Met een HB Power plant jr. ga je het dus niet redden. (jammer wat is zou een goedkope oplossing zijn).
    Er zit idd een netspanningsadapter bij, maar het is mijn ervaring dat een gestabiliseerde voeding wel een stuk stiller is. Na een 1 vergelijkingstest was ik igv snel overtuigd van het nut van een gestabiliseerde voeding.

    Die Torpedo CAB werkt ook op 12V (voeding bijgeleverd). Je hebt dus waarschijnlijk een mix van 9 en 12V nodig. Ik heb zelf een Cioks TC10 en daar haal ik net net mee (hoewel ik er nog wat meer effecten aan zou willen hangen [Strymon El Capistan]; maar dat gaat dus niet meer).
    Maar de powersupply is voor iedereen een beetje een lastig ding, het lijkt onzinnig om zoveel geld te investeren terwijl de bijgeleverde adapter het ook doet. Doe als de meeste hier: bite the bullet, en je hebt er decennialang plezier van.

    Hier is mijn voeding. Ik heb verder nog een buizencompressor op mijn bord staan om een beetje die natuurlijke compressie te benaderen van een buizenversterker, maar die trekt ook weer veel vermogen (350 mA, 12V), zoals alle buizen apparatuur.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 29 maart 2015 om 10:08
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top