Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard JMI tonebender cloon uit de winkel..... ???


    Ik ben op zoek naar een pedaal wat klinkt als een JMI Tonebender....
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 19 maart 2015 om 15:03
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Zou dit wat zijn?

    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.559

    Standaard

    Nee. Een tonebender is een tonebender. Daar zijn ook al een aantal variaties in maar ik zie nu vooral een onderscheid tussen Mark I en de Mark II.
    Hoewel het circuit super simpel is denk ik dat het vooral de juiste onderdelen zijn die lastig verkrijgbaar zijn, hence hoge prijzen en weinig voorkomend? Ik heb me altijd wel verbaast waarom dat pedaal zo groot moet zijn.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Ik heb wel eens gestoeid met een mk2 en mk3 (die met tone pot). Moeilijk te zeggen welke ik leuker vond, maar voor beiden gold wel (net als een fuzzface eigenlijk) dat het pas goed wordt met een lekkere losse amp op serieus bandniveau. Daaronder klinkt het al gauw een beetje bescheten.
    Ik zou zéker niet in de Danelectro hoek zoeken, eerder in de DIY hoek, bijvoorbeeld een BYOC kit of zo. Serieus goed spul.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5

    Standaard

    Holy shit, die mkIII klinkt erg nice. Ik krijg toch wel zin om wanneer ik afgestudeerd ben en wat meer tijd heb zo'n kitje in elkaar te knutselen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Fuzzkitje kan je tijdens een schijtbeurt op de plee nog in elkaar solderen. Daar heb je geen extra tijd voor nodig.

  7. #7

    Standaard

    Ik zou "uit de winkel" zoals in dit draadje al eerder gesuggereerd, echt even op een laag pitje zetten. Uit de winkel betekent of een liefdeloze clone a la joyo of danelectro of een vreselijk over de kop getrokken clone van een blije soldeersmurf die "jaaaaaaren van onderzoek heeft gedaan om de meest realistische clone te maken". Knap voor een ontwerp wat in z'n origineel gewoon werd gebouwd met toen courante en dus "gewone" onderdelen.

    Volg dus de DIY route
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Fuzzkitje kan je tijdens een schijtbeurt op de plee nog in elkaar solderen. Daar heb je geen extra tijd voor nodig.
    Hahaha. Ik heb nog wat achterstallige soldeerprojectjes liggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top