Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 19 EersteEerste ... 71516171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 184
    Senior Member

Standaard

Onzin rant in reactie.
    Inbinden grizz en zoals Pepe zegt lekker buiten wandelen
    Laatst gewijzigd door grizzly; 18 maart 2015 om 14:59
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

Zou me niet zo druk maken hoor.
    Als mijn Amsterdamse directheid enig leed heeft veroorzaakt spijt me dat.
    Even een frisse neus en dan er weer tegenaan!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zou me niet zo druk maken hoor.
    Als mijn Amsterdamse directheid enig leed heeft veroorzaakt spijt me dat.
    Even een frisse neus en dan er weer tegenaan!
    Ach Pepe., ik moet niet van die lange tenen hebben.
    Lekker genieten van de buitenlucht is een top tip.
    En ik vind je toch wel aardig hoor
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

Die onzin rant was best sterk. Gelukkig heb ik hem kunnen lezen.

Senior Member

Standaard

Voor de klassieke modellen (strat, tele enzovoorts) is het hout zeker belangrijk. Bij moderne gitaren zijn de elementen naar verhouding wat belangrijker en het hout misschien wat minder. High output pickups en zeker actieve elementen (EMG's) trekken namelijk overal nog wel een toon uit.

Senior Member

Standaard

En daar gaan we weer... Lees ff het topic door. .

Standaard

http://sem-proceedings.com/25i/sem.o...ar-Pickups.pdf

Dank voor de interessante link, Grizzly, het siert en bevestigt inderdaad jouw integriteit.

De methode hoe bepaalde frequenties inwerken op een elektrische gitaar eens nader bekeken: http://www.acs.psu.edu/drussell/guitars/coronet.html

Het blijft natuurlijk een (uitvergrote) waarneming op fysieke basis, en géén vaststelling op strikt theoretisch, natuurkundige onderbouwing. Een opstelling die dus onderhevig blijft aan twijfel en ongeloof, maar mijn visie omtrent de beïnvloeding door constructie + toonhout aardig ondersteunt.

Naar mijn gevoel zit hem daar precies het probleem bij deze bewijsvoering over toonhout: we hebben te maken met een (natuurlijk) product/materiaal waaraan moeilijk vaste parameters gekoppeld kunnen worden, zelfs binnen eenzelfde houtsoortfamilie kunnen zich behoorlijke verschillen voordoen.

Ligt dit probleem aan de basis van het Will-Gelvin-syndroom? Een fenomeen dat wel vaker in de (exacte) wetenschap opduikt: de wetenschapper die iets te voorbarig op zijn vooropgestelde conclusie afrijdt en daarbij bewust of onbewust één of meerdere factoren buiten rekening laat (in de hoop dat zijn zelfverklaard genie-schap erkend wordt?).

Of zal blijken dat we het eerder het Boris-Yellnikoff-syndroom moeten noemen?

Standaard

Toonhout en de invloed op klank.
    Na veel informatie en het bouwen van 2 elektrische gitaren uit verschilende houtsoorten,en elementen.
    Viel het mij op dat er erg weinig klank verschil te horen was.
    Ik denk dus hieruit voortvloeiend dat het gebruikte hout een niet al te grote invloed heeft op de klank.
    Eerder ben ik geneigd te geloven dat de stijfheid van de gebouwde gitaar invloed heeft (meer of minder sustain).
    en de gebruikte snaren en nut en brug,dit zijn tenslotte de oplegpunten van de snaar.

Senior Member

Standaard

het probleem met zelfverklaarde youtube preachers is vaak dat ze zo opgaan in hun dogmatische kolère dat ze blind worden voor elke vorm van nuance. Mocht Will Gavin met een iets andere attitude zijn verhaal doen, zou ie meer doordringen tot mensen. Nu stelt hij "gelijk krijgen" hoger dan een heel interessante boodschap overbrengen, waardoor hij hier en daar inderdaad enkele kleine maar belangrijke bochten afsnijdt. Zijn boodschap snijdt nochtans hout: invloed van tonewood bij electrische gitaren wordt zwaar overschat. fair enough maar die kreet absoluut maken zonder ook echt alle ins en outs in rekening te brengen, dat werkt niet bij mij Meer nog, ik ben geneigd ook de correcte stukken van zijn verhaal in twijfel te trekken. En dat kan niet de bedoeling zijn, toch, Will?

Senior Member

Standaard

Tonewood on Youtube is voornamelijk rant & rave door de self acclaimed. Hoe vaster je geloof, hoe minder humor en relativeringsvermogen zo lijkt. Het gaat al snel niet meer over de inhoud maar over elkaar.

Laatst gewijzigd door Pepe; 19 maart 2015 om 16:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten