upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Ah yeah! Deze week een pedaltrain 2 binnen gekregen en van mijn lieftallige vriendin de EHX Bad Stone gekregen. Tevens kan ik mijn EHX Memory Boy weer kwijt op m'n board. Thuis heb ik alles voor de versterker aangezien mijn Fender broodtrommel geen FX loop heeft. Live en in de oefenruimte gaat alles door een buizenbak en gebruik ik de footswitch voor het clean en drive kanaal van de amp. Voor de amp: Tuner, Bad Stone en Fulldrive. In de FX loop: Vibrato, EHX MB en Alter Ego. Alles is van stroom voorzien d.m.v. een Voodoo Lab Iso5.
![]()
Ik zit thuis met m'n been in het gips en heb dus wat tijd om m'n leven te overdenken en te knutselen (alleen moet ik wel mensen voor me naar de bouwmarkt gaan sturen).
Voor m'n band gebruikte ik enkel een tuner en boost, dus de rest lag te verstoffen. Wil alles weer bij elkaar in een kist, zorgt wellicht voor wat meer creativiteit bij het schrijven en arrangeren van nummer.
Alles even losgehaald en layoutje verzonnen. Het werkt. Twijfel nog over de plaatsing van de wah, deze stond altijd links, maar die voet zit nu in het gips, dus even rechts gezet. Weet nog niet waar die eindigt.
Van de week maar even wat nieuwe verhoginkjes in elkaar knutselen.
De Brat ligt er even tussen als vulling (heeft ook al 8 jaar niet aan gestaan. Volgens mij klonk ie niet zo lekker/was ie stuk) en eigenlijk wilde ik m'n H&K Warp Factor ook ertussen kwijt, maar dat past niet en hij moet toch eerst nog uit elkaar (switch stuk).
Wel m'n oude patchbay (netjes bij het luikje met locking jacks en powercon) eruit moeten slopen, omdat dat teveel ruimte vrat.
Volgorde nu:
............................/ Tuner
Gitaar -> Crybaby {
............................\ Super Comp -> Tube Factor -> Boost -> PreSonus Firepod+Reaper+BIAS Desktop+ReaIns -> Palmer DACCAPO -> M5
Eigenlijk wil ik er nog een expressiepedaal bij voor de M5, maar er is geen ruimte meer voor
(en vind die dingen eigenlijk ook overpriced)
Pedalboard Update (nr zoveel)
Jawel, dus toch weer een wah. Op de gok via MP het wah assortiment bekeken en dan maar een Dunlop mc404 gekocht. Tot mijn verrassing kan ik iets met deze wahIk zet 'm naast mijn pedalboard en dat vind ik al veel fijner. Voeding gaat via de uitgang van mijn stemapparaat (handig!). Ook fijn dat ie geboost kan worden, dus bij een scheursolo hoef ik alleen die wah in te trappen. Leuk speledingetje!
Ja, je hebt wel wat te kiezen, je kunt alleerst uit 2 'types' wah kiezen (rood of geel). Ik doe die gele, want die rode vind ik te donker.
En dan kun je dus kiezen of je boost wil intrappen of niet. En het volume van de boost is ook instelbaar. Binnenin zitten ook nog trim pots. Ik heb die van de overall gain (oversturing) van de wah iets naar beneden gedraaid, maar verder alles zo gelaten.
Ik heb weer een pedalboard sinds een heeeele lange tijd...
Hier het draadje naar de 'bouw'
MOOER YELLOW COMP
Qua ruimte was er al niet veel te kiezen meer, maar lekkere optische compressor,
die voorbij 2 uur ook (iets) begint te bijten. Ik gebruik hem eigenlijk als een soort
channel-strip.
BOSS NS-2
Noodzakelijk kwaad, De loop is in mijn set-up onbruikbaar, maar in andere situaties
waarschijnlijk best een aanvulling. Boss buffers zijn en blijven matig helaas.
CRY BABY ZAKK WYLDE WAH
Helemaal mijn ding, ik heb verder niet zo heel veel met 'Zakk' maar die wah is voor
mij echt een vinding. Het bereik en de steilheid van het filter is precies wat ik (al jaren)
zocht..
RADIAL LONDON BONES
Uiteindelijk gekozen uit Wampler Pinnacle, Catalinbread DLS en deze dus. Eigenlijk
was ik onder de indruk van alle drie, maar de London Bones had mijn (lichte) voorkeur.
Het is wel een (heel) gainy pedaal, minder voor crunchy sounds geschikt imo, eerder
een heel vette JCM. En nevermind het ronduit foute Piet Piraat logootje...
VISUAL SOUND VS/XO OVERDRIVE
Absolute aanrader, rechts een (donker)groene TS-achtige drive, met de nodige (diode)
switches, links een meer amp-like overdrive. Met name combinaties van beide leverde veel
verrassende (en bruikbare) sounds op. XO staat hier voor 'experimental overdrive' maar
dat is dan weer wat teveel van het goede...
BOSS LOOPSTATION RC2
Tja, waarschijnlijk best een leuk apparaat, maar die bediening...., hier is Boss duidelijk
doorgeschoten. Ik had (achteraf) gezien voor een Ditto moeten gaan. Ik wilde gewoon
even een riffje kunnen opslaan, voordat ik hem vergeet... that's it. Nou ja we zullen zien of
deze de kerst haalt.
MXR M234 ANALOG CHORUS
De TC Corona was de 'runner up', maar op de een of andere manier klonk de MXR iets
warmer ofzo. Ook de hi en low filtertjes (uitsluitend op het wet signaal) maken het een
veelzijdig apparaat. Eenmaal op het board en in een loop van de G-Labs looper bleek dat
de MXR een behoorlijke tone-suck heeft. Helaas is dit inherent aan de M234, zegt men..
TC SUSTAINER PARA EQ (REISSUE)
De meningen over dit pedaal lopen nogal uiteen. Inderdaad is de sustainer niet of nauwlijks
te beteugelen. Maar dit is voor mij juist helemaal prima! Bovendien, in mijn herinnering had
het origineel dit ook. De EQ is echt een van de meest 'muzikale' filters in pedaalformaat.
De noise-gate, die er ook nog op zit..., is in deze onbeholpen vorm domweg misplaatst.
MXR FULLBORE METAL.
Alweer zo'n 'besproken' trappertje. Ik wilde perse (wellicht uit sentiment..) iets van een
metaldrive erbij hebben. Uiteraard onbeperkte gain, een ronduit uitstekende EQ, en ditmaal
een werkende 'ingebouwde' noise-gate. Beetje jammer alleen dat treshold binnenin zit....
Grappig genoeg 'laagt' de Fullbore ook uitstekend met de Fulldrive (!?!)
FULLTONE FULLDRIVE 2 (RED ED.)
Welbekend denk ik. Zonder dit pedaal tekort te willen doen, toch eigenlijk een TS met wat meer
mogelijkheden.... Wel een aanwinst op ieder pedalboard wat mij betreft.
VHT MELOVERB
Surf's on dude.., Prima (analoge) tremelo met levelcontrol, eigenlijk gek dat niet iedere tremelo
dit heeft. Ook de spring (emulatie) is wat mij betreft geslaagd, reverb gebruik ik ook eigenlijk
alleen maar zodat het geluid wat 'los' komt.
JOYO D-Seed
Het was deze of de EHX Memory boy, wat natuurlijk in beginsel wel een iets ander apparaat is,
maar de D-Seed overtrof mijn verwachtingen. Echt 'dual' is het pedaal natuurlijk niet, maar omdat
je een setting kunt opslaan, heb je wel 2 (verschillende) delay's onder de knoppen beschikbaar.
Het 'tappen' moet je echter wel even onder knie krijgen.. Pedaal is verder gebouwd als een tank,
prima buffers, en heeft ext. switch optie.
LINE 6 M5 - MORLEY M2 EXPRESSION PEDAL
Tja, met name veel effectjes voor weinig zeg maar. De delay's en reverbs zijn gewoon prima,
en een aantal van de wat meer 'exotischere' geluidjes zeker bruikbaar. De Morley M2 bleek
een absolute aanvulling op dit pedaal. Vrijwel alle denkbare parameters van de M5 kun je
hiermee probleemloos besturen. Prima apparaat, maar de M9 of bijvoorbeeld M13 zou aan mij
gewoon niet besteed zijn.
G-LAB LOOPER
4 programmeerbare loops bleken voor mij meer dan voldoende, want in de praktijk schakel ik
toch vaak combinaties van pedalen tegelijk. (Het bekende tapdansen..) Bovendien stuurt de
G-labs midi naar de M5 (uitsluitend program change!), en kun je vier (latching) switches voor
bijvoorbeeld je versterker mee programmeren. Al met al meer dan genoeg schakelopties
voor mij.
De (beknopte) commentaartjes op de diverse pedalen zijn natuurlijk puur gebasseerd op mijn
persoonlijke ervaringen, en dus zo (heerlijk) subjectief als de pest! Ik heb gewoon heel veel lol
gehad met het selecteren van de trappertjes en het uiteindelijk construeren van het board,
en dacht, kom ik deel ik ook is wat..
![]()
Laatst gewijzigd door Dutch66; 30 maart 2015 om 23:22
Wauw. Netjes!
Leuk ook om je omschrijvingen van de pedalen erbij te lezen!
Favorieten/bladwijzers