Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1120 van 1260 EersteEerste ... 12062010201070111011181119112011211122113011701220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.191 t/m 11.200 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Ja de Epiphone heeft 500k voor alle pots, de Gibson dacht ik eigenlijk ook, maar de mantels van de (braided) draden zijn als aarde achterop de pots gesoldeerd, dus ik kan ze niet meer aflezen.

Ik zie trouwens dat ik wat snel getypt had, ik had willen zeggen "de Epiphone kan te schel klinken", even de tone-pot wat dichtdraaien is meestal voldoende om dat op te lossen. Ook speel ik vaak met de volumepot een stuk dicht en de amp wat harder, vind ik lekkerder, dus ik gebruik de volledige 500k van de volumepot zowiezo al vaak niet.

Maar het is toch de hele gitaar hoor, de Gibson resoneert gewoon anders, ik denk zelf dat het grootste verschil in de massieve mahonie hals van de Gibson vs de 5-piece ahorn (Esdoorn) hals van de Epiphone zit. En wellicht in de constructie van het middenblok aan de bovenbladen. De Epiphone heeft een middenblok dat ongeveer de bolling van boven en achterblad volgt en er direct mee verlijmd is, maar niet overal even mooi aansluit. De Gibson heeft tussen middenblok en de bladen een laag gekerfd spruce (sparren? vuren?) zitten dat de contouren exact volgt.

Dit bedoel ik:

Tsja, ik moet toch iets vinden om de meerkosten van de ES-333 te rechtvaardigen, niet?
    Maar serieus: je merkt het wel, de Gibson is gewoon een klasse beter.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Standaard

De Lochness green Jem is idd in gelimiteerde oplage gemaakt en er zijn maar 777 stuks wereldwijdt. En het word steeds moeilijker om er eentje in goede staat krijgen. Aangezien véél mensen er op gaan spelen of er aan gaan lopen knutselen (Hoe dom kan je zijn?) Die Jem die op ebay stond had trouwens een barst in de nek bij de topkam. En moest gerepareerd worden.

(Als iemand een groene jem in goede staat ziet. Waarschuw me dan ff)
    Laatst gewijzigd door 87xynneb; 5 maart 2015 om 11:28

Member

Standaard

Volgens mij heb ik nog nooit mijn collectie gitaren online gezet.

Dus bij deze de primeur in chronologische volgorde :-)

2014

2015, m'n eerste electrische 12 string!!

Laatst gewijzigd door Lantern Tree; 7 maart 2015 om 17:08

Senior Member

Standaard

Laat ik het dan ook nog maar eens een keertje doen, hier mijn snarenafdeling aan de slatwall

Fender Mex Tele
    Gibson 60s tribute goldtop P90
    Gibson ES390
    1980 Gibson Les Paul Custom 3PU Black Beauty
    Gibson Les Paul Traditional Lightburst
    1977 Ibanez 2467 Walnut (ES345)
    1963 Gibson Les Paul STD (SG)
    70s Condor ES175
    Les Paul Ukelele
    1972 Aria
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Standaard

[QUOTE=Lantern Tree;3141158]2014

Waauw!!! Wat een prachtige tele zeg!

Member

Standaard

Dank

Het is een Fender Telecaster (2004) crafted in Japan '62 Custom RI. Ergens in 2013 / 14 van iemand uit A'dam overgekocht. Erg blij mee :-)

Senior Member

Standaard

Inderdaad een prachtige Telecaster. Toch wordt je er met een binding toch weer hard geconfronteerd met dat rechte stukje waar de Jack zit, snap niet waarom Leo dat niet mooi heeft afgerond.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Inderdaad een prachtige Telecaster. Toch wordt je er met een binding toch weer hard geconfronteerd met dat rechte stukje waar de Jack zit, snap niet waarom Leo dat niet mooi heeft afgerond.
    Holy fuck, dat valt mij nu echt pas voor het eerst op. Gelijk gegoogled... Elke tele heeft het gewoon

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    als je een tele bouwt met het klassieke input kuipje, dan snap je waarom ...
    functie boven vorm, en zo hoort het

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten