Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1329 van 1797 EersteEerste ... 32982912291279131913271328132913301331133913791429 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.281 t/m 13.290 van 17961

Standaard

In het begin ook nog de 7up green ( heel gaaf maar niet te vinden!) en volgens mij ook in wit.
    Zwart kwam iets later.

De gekke customkleuren: oa Antigua, Daphne blue, mercedes blue etc zijn pas van de laatste paar jaar. Dat is de serie met noiseless pick-ups.

Senior Member

Standaard

+1 😄

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Kris

Senior Member

Standaard

Kreeg een mailtje terug van hem. Hij zegt dat hij de gitaar verkoopt voor zijn vader die momenteel op vakantie is..... Pa heeft de boost en tbx eruit laten halen omdat er een storing in zat. Maar zodra pa terug is weet hij meer over de gitaar, zegt hij. (en zal dan inmiddels verkocht zijn aan de goedgelovige....)

Standaard

Ik kreeg ook zo'n fopmail....
    Pappa op vakantie.
    Verkoper claimt nu dat het een foutje van fender is....
    Doei,doei, next one....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    met goed vervalst bedoel ik dat zelfs experts als Gruhn, Ganz, Dapra het niet meer zeker weten of een gitaar echt is, de meeste 70ties fakes zijn met de kennis van nu, internet, naslagwerken etc wel te herkennen maar er zijn gitaren (meestal uit london btw) die echt tot aan de frees marks gekopieerd zijn en alleen maar ontdekt omdat bijvoorbeeld het serie nummer niet blijkt te kloppen of al eerder vast gelegd was voor een andere gitaar (gibson nummers liepen door alle modellen heen)
    Dat het verkopen van iets onder een valse naam niet deugt en mag is helder.
    De vraag die het bij mij oproept is: als de kwaliteit van de namaak niet van het origineel te onderscheiden is, wat rechtvaardigt dan eigenlijk de prijs van het origineel?

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

mee eens, ik zelf betaal daarom alleen een prijs voor een gitaar die ik het waard vind, los van enige "vintage" value. als de gitaar goed is is tie goed.
    als je geen verstand van vintage gitaren hebt en/of niet kan herkennen of iets echt vintage is moet je het gewoon niet kopen (tenzij je ongeloooooflijk veel geld over hebt en niet bang bent wat geld te verliezen), je weet dan zowieso niet wat je koopt en dan kun je net zo goed een reissue kopen.
    Op dit moment zijn les pauls waarbij het eigenaarschap terug te leiden zijn tot 1959 (of mid jaren 60) veel meer waard dan recent opgedoken "originele" 59 les pauls die er misschien prachtig uitzien en voor zover met blote oog kan zien echt zouden moeten zijn maar waar er geen trackrecord is te vinden. Op het les paul forum zijn er regelmatig discussies over deze les pauls waarbij echt ieder detail besproken wordt en door uitgebreid detective werk uiteindelijk aangetoond kan worden dat de gitaar vals is (retop, makeover of volledig vals) en dat zijn gitaren die door bekende vintagewinkels worden aangeboden.
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel2 Bekijk bericht
    De vraag die het bij mij oproept is: als de kwaliteit van de namaak niet van het origineel te onderscheiden is, wat rechtvaardigt dan eigenlijk de prijs van het origineel?
    De 100% correcte kopieën hebben een vergelijkbare prijs van het origineel. Zie o.a. Tokai.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik denk dat Marcel doelt op de vervalsingen, replica's met een waarde voor vintage strats > EUR 25.000 en voor vintage les pauls > eur 150.000
    een vintage tokai kost hoogsten eur 5000 (ik kan er 1000 naast zitten ) en is meer in lijn met een gibson historic reissue zeker niet met een vintage les paul

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

en btw een vintage tokai is erg close maar is niet 100 % correct, dat gaat echt tot het allerkleinst detail; gebruikte plastic van
    de binding en humbuckeringen (m69 ringen), materiaal van de inlays, rio palisander toets, correcte frezing in de cavities, echt tot
    het mierenneukerige af

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten