Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 512 van 866 EersteEerste ... 12412462502510511512513514522562612 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.111 t/m 5.120 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe neem je thuis op? Dit pedaal gewoon direct in je audio interface (ja sorry, heb echt geen kaas gegeten van gitaren icm computer)
    Jep, gewoon direct de DI in van m'n geluidskaart.

Senior Member

Standaard

Mijn bordje afgelopen week. Het moet nog een keertje wat netter uitgevoerd worden 😉

Het zelfbouwpedaal op de onderste rij is een SHO clone, maar dan met een 10k potmeter. Ik had geen 5klin liggen op het moment van bouwen.

Het schuine pedaal op de bovenste rij is een OD/distortion losjes gebaseerd op de Zvex Box of Rock. De topologie is vergelijkbaar, maar de kantelfrequenties van de gebruikte filters vrij anders. Uit
    Mijn hoofd is de input cap 3n3, de treble bleed tussen stage 1 en 2 iets dergelijks als 680p en de tone control op zijn beurt aangepast voor een paar dB mid boost. Ik overweeg nog om na alle gain stages een pietsje treble weg te snoepen, die Big Muff type tonestacks geven me naar mijn smaak een beetje te veel bass boost als je ze naar links draait. Met wat treble eruit gesnoept kan de tone pot wat verder naar rechts, en zou er minder whoofiness uit moeten komen.

Signaalpad is als volgt:
    Tuner - TS9 - SHO - Barber Gain Changer - GT-OD - Schuine scheurpedaal -Diamond MLJr

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Senior Member

Standaard

M'n pedalboard maar weer eens aangepast. De Rivera Rake Reverb head die ik sinds een tijdje heb, heeft een veel betere effectloop dan de Egnater Rebel 30 die ik hiervoor had. Als ik daar een delay of zo op aansloot, leverde dat flink wat ruis op gek genoeg.

In de loop zitten de Spark Booster, TC Repeater en de TB looper, met daaraan geknoopt links de P90 en de DFL en rechts de Zoom Multistomp. Crybaby, Pitchblack, Whammy en Super Crunch Box via de gitaarinput. Op het fotootje zie je de thuisopstelling: patchkabeltje tussen Spark en Crunch Box, zodat alles in serie m'n Fender Greta in kan. Later deze week een tweede testrun in het oefenhok...

Senior Member

Standaard

Weer een beetje verder. Heb nu een Behringer vibrato. Doet zijn werk prima maar wegens de subtiele boost en hoorbare ruis toch maar in de TB-looper.

Standaard

Nog steeds een tof plankje. Leuke verwijzing naar GY!BE ook

Senior Member

Standaard

Binnenkort ook mijn eerste pedalboard gestalte gaan geven. Ben momenteel qua pedalen wat aan het resizen, groter dan een PT3 of Pro moet het echt niet worden. Zitten namelijk paar stoeptegels tussen. Deze week mijn TC Flashback X4 mede daarom vervangen door een Alter Ego (gewone versie, niet de X4..), maar ook om meer plaats te maken voor een Boss CE-1 die nu onderweg naar mij is.
    Wellicht nog 1 of 2 drive pedalen er tussenuit.

pedalen + volgorde:

Boss FV-50 volume pedal
    Crybaby 535Q wah
    Boss CS-2 Compressor
    Boss PH-1r Phaser
    Ibanez TS9 TubeScreamer (evt er tussenuit, tenzij als gainboost voor OCD)
    Boss DS-1 Distortion (evt er tussenuit)
    Blackstar HT Dual (evt vervangen door OCD of Box Of Rock)
    EHX Deluxe Electric Mistress Flanger
    (Boss CE-1 Chorus)
    TC Alter Ego Delay
    EHX Stereo Pulsar Tremolo
    Pharaoh DIY Booster (achteraan als volumeboost)
    OneSpot + daisy chain voeding
    Moet nog een tuner bij (via Tuner Out van FV50)
    Volumepedaal wellicht na de drives, of gewoon vooraan houden?

Hele zootje gaat clean kanaal van amp in, no need voor loop/4cm.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 27 februari 2015 om 11:46

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Weer een beetje verder. Heb nu een Behringer vibrato. Doet zijn werk prima maar wegens de subtiele boost en hoorbare ruis toch maar in de TB-looper.

Haha, +1 voor alle creatieve benamingen.

Is dat nou een zakje drugs boven je delay :O?

Senior Member

Standaard

En waar zijn de groene stickers rond de schakelaars voor? Zichtbaarheid (lijkt me waarschijnlijk, maar ook weer niet, want de schakelaar zelf is ook prima zichtbaar?)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    En waar zijn de groene stickers rond de schakelaars voor? Zichtbaarheid (lijkt me waarschijnlijk, maar ook weer niet, want de schakelaar zelf is ook prima zichtbaar?)
    Niet als je in het donker speelt, en ik wil daar niet van afhankelijk zijn en niet na moeten denken over waar precies de switch zit

Senior Member

Standaard

Is dat fluorescerende tape dan?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten