Als je er nou is een paar inruild voor bijvoorbeekd een echte plank...![]()
Als je er nou is een paar inruild voor bijvoorbeekd een echte plank...![]()
Idd die heb ik vorig jaar nog op marktplaats zien staan voor die prijs. Is die zo duur omdat het een exclusief model is waarvan er een gelimiteerde oplage gemaakt is?
Na wat recente aan- en verkopen mn bescheiden collectie.
Had ik deze nou al eens geplaatst hier?
M'n hollows en semis:
![]()
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Manmanmanman! Dit is een droomcollectie!Kwalitatief ook vrij veelzijdig zeker? Is die natural hollow een framus? Geinig ding in ieder geval. Die Es-333 blijft ook te gek, goed gepimpt! Houdt die Sheraton zich een beetje staande..
Het is eigenlijk best een low budget collectie:
Condor ES-175 copy, voor €150 gekocht en gepimpt met wat betere electronica en een Gibson Burstbucker #1
Furch G-1 hollowbody, €350 voor betaald
Framus thinline, voor €175 meegekregen
Framus Missouri, kostte me best veel, €500
Eppiphone Sheraton, in 1994 gekocht voor fl. 1200, dus ook zo'n €500.
De ES-333 is de duurste, €1.100 maar da's echt een wereldgitaar.
De Sheraton heeft een StewMac Golden Age bij de neck en een SD59 bij de brug (de SD59 bij de neck klonk niet lekker) en komt zeker een heel eind mee met de Gibson, maar mist dat wat de Gibson een wereldgitaar maakt. Het moeilijk te omschrijven, maar het is een bepaalde diepe klankkleur en iets organisch, iets levendigs. De Epiphone kan te schel klinken, de Gibson eigenlijk nooit.
Laatst gewijzigd door Little Jay; 3 maart 2015 om 11:32
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Al eens naar de potmeterwaardes/condensatorwaardes gekeken. Kans is dat de Gibson 500/300K pots heeft, en de Epiphone 500/500K, dat doet redelijk wat qua schelheid (hoe hoger de waarde, hoe meer hoog in het signaal)
Favorieten/bladwijzers