Waarom niet gewoon het standaard model langer maken ipv van die getrapte setjes van 2?
Waarom niet gewoon het standaard model langer maken ipv van die getrapte setjes van 2?
I can let you play my guitar... But then I would have to kill you
Interessant project. Bijzonder zo'n achtsnarig instrument.
Ik vraag me bij het zien van de tekeningen van de kop af of je door deze constructie niet een zwakke plek creëert in het midden van de kop.
Ik las in het begin ook iets over het gebruik van balsa hout. Ga je dat nog doen? Ik heb altijd begrepen dat balsa van alle houtsoorten de minste klankeigenschappen heeft dat het zelfs gebruikt wordt als geluidsisolatie.
Groet,
Arne
Erg mooie tekeningen voor de kop! Spreekt me zeer aan deze aanpak! Bijna fantasy architectuur. Ik vind ze erg mooi.
Maar over het "recht" lopen van de snaren, maakt dat uit? Een snaar heeft toch maar 1 dimensie, maakt niet uit hoe je 'm over het randje van de topkam laat gaan. Eventueel topkamsleufjes in de juiste hoek vijlen.
p.s. welke differentiaalvergelijking heb je het over btw?
Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome
Dank u wel, ik had zelf ook een "kathedraal-gevoel"
Weet je, ik denk hier nu al maanden over na, en toeval of niet, terwijl jij dit schreef, zat ik in bad en overpeinsde mijn posts hier, en maakte ik me net dezelfde bedenking. Ik ga dit nog eens opzoeken in het boek van Gilet wat hij precies bedoelde...
Zal eens één pagina kopieren en posten als het past...
Vibrations... dan gaan we wat krijgen.
Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome
ik kies voor B, doet me denken aan oude wolkenkrabbers en kathedralen!
no life without music
Hoi Arne,
Zou wel kunnen maar een klassieke kop draagt ook maar op 3 steunen. Ik vermoed hier geen probleem omdat er boven het midden "maar" 4 snaren komen. Dat scheelt toch +-30% spanning
Klopt, maar dit hing samen met de roosterbebalking en dat ga ik niet doen.
Weet er iemand waar afzonderlijke stemsleutels voor klassieke gitaar te kopen?
Grts,
Hans
Laatst gewijzigd door Dootch; 8 februari 2015 om 18:16 Reden: spelling
Leuk dat je de tijd neemt om het idee weer op te pakken.
Heb je enig idee welke diepte de gitaar krijgt?
Het zijn dure krengen, maar ik weet dat ze bestaan, van Schertler. Hier bijvoorbeeld.
I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...
Favorieten/bladwijzers