Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 37 EersteEerste ... 233132333435 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 363

Standaard

Toe maar!

Ook even geluisterd naar de mix. Ben het eens met de kennis van Henry, Rise is beter geproduceerd. Het geheel klinkt dikker. Ik hoor duidelijk dat de bass op obey meer aandacht heeft gekregen, maar dat is ten kostte gegaan van de gitaren & drums. drums klinken beter op rise en ik denk dat dat het verschil ook wel is, voor een DIY productie hoef je geen enkel excuus te maken.

Zeker niet teveel sublaag trouwens, alleen de bass duwt echt sublaag, ik zou de kick ook nog willen voelen snapu . Daardoor wordt het wel een nette, schone mix. Hoe dan ook: ik hou van functioneel beuken en man dat kunnen jullie!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Qua mix kun je dus eigenlijk niets vergelijken met Rise, iets met appels en peren
    Nou... ach, tis je kindje he, dat geeft een wat vertekend perspectief

Senior Member

Standaard

Stan Novak houdt blijkbaar niet zo van instrumentale albums.. Een 82 voor instrumentaal album van het jaar .
    Een verhaal helemaal zonder negatief commentaar, nice.

Omdat je inbox vol zit, reageer ik hier nog even op je bericht.

Cool. Van "Vault" zou het handigst zijn, aangezien dat het Youtubeje is dat ik ook al er vanaf geript had. Het is dan alleen nog een kwestie van vergelijken met het plaatje vanuit Audacity dat ik stuurde.

Overigens maakt een verschil in bestandsindeling bij het vergelijken van dynamiek-compressie weinig tot niets uit. Een platgedrukte loude master in WAV formaat zal er qua volumepieken grotendeels hetzelfde uitzien als diezelfde loude master in 128kbps mp3. Hetzelfde geldt voor een dynamische vinylmaster in beide formaten. Dat staat los van elkaar.

O en, sowieso hebben jullie niets "fout gedaan". Het digitaal beschikbaar maken van vinylmasters is hip . Zie ook de deluxe edition van Nightingale's Retribution album, of het recentste album van Opeth (weliswaar geen vinylmaster, maar wel een cd-master die net zo dynamisch is als de gemiddelde lp).

Senior Member

Standaard

@Cageman, ja ik moet weer het een en ander beantwoorden en verwijderen

Ondertussen in Duitsland: http://www.daredevilrecords.de/Reviews

Blastbeatteile!

Senior Member

Standaard

Mooie recensie.

Ik heb vanavond samen met mijn vriend, aandachtig zitten beluisteren, en we hadden op een gegeven moment een goeie eq te pakken.
    Laat de foto's het werk maar doen.

Feit blijft: Het is een monsterlijke plaat die bol staat van monsterlijke riffs, geweldig! Petje af.

Ik heb ook nog een filmpje gemaakt.
    Die zal ik misschien nog wel posten...

Senior Member

Standaard

@HH: gaaf om te zien/horen dat jullie er zo aandachtig naar geluisterd hebben!

Inmiddels zijn we ook op de luisterpaal aanbeland: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/TANK86.html

Senior Member

Standaard

Whatever your musical preferences are, Tank86 is most definitely a band everyone out there should check out. Why? First of all, the band members are truly great musicians but not in a show-off kind of way. Instead they use their talent to weave stories using the instruments as the storytellers. Nothing is superflous as each part included is equally important as the next one. I mean, these guys could show off left, right and centre with their technical ability but they don't. Making music that moves the listener is what they aim at...and they succeed with such ease.
    Ik heb in mijn gitaarcarrière al wel 1 of 2 complimenten gehad, maar dit slaat werkelijk alles. Ik vermoed ook dat het niet helemaal klopt

Volledige review: http://thesludgelord.blogspot.com/20...um-review.html

Senior Member

Standaard

Mooie recensie, maar inderdaad ietwat over the top misschien.
    Toch denk ik dat er wel een kern van waarheid in zit.
    Jullie muziek zit vol met muzikaal interessante dingetjes.

Ik had het daar nog over met die maat van mij, dat Rise iets meer recht toe recht aan is ivm Obey.
    Hij vond Rise o.a. daarom beter, maar ik niet.

De solo's zijn ook erg lekker. Doe jij die?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    De solo's zijn ook erg lekker. Doe jij die?
    De meeste wel ja, maar de drummer heeft er ook een paar ingespeeld

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten