Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 37 EersteEerste ... 223031323334 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 363
    Senior Member

Standaard

Hij is mooi geworden! Reteknap dat jullie dit zo neerzetten.
    Void en Conquistador zijn voorlopige favorieten. Void lekkere trage sludge doom vol tomtoms, yum ().

Ik hoor ook inderdaad wel erg veel laag. Niet dat ik dat per se erg vind . De trompet had ook harder gemogen, maar ach. De schreeuwen voor en door Conquistador zijn gruwelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA
    Lang antwoord: onze muziek kun je alleen spelen zonder zanger. Wij schrijven 'lineaire' nummers: we houden absoluut geen rekening met begrippen als couplet, refrein, herhaling, achtergrond/ruimte voor zang, etc. Een zanger toevoegen zou betekenen dat we een andere band worden.
    Zoals ik zei vind ik het zoals het is compleet en mis ik niets, maar wat je hier zegt is natuurlijk niet helemaal geldig. Teksten kunnen net zo goed verhalend zijn zonder de gebruikelijke structuren.

Oh en.. ik heb je een PM gestuurd .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Oh en.. ik heb je een PM gestuurd .
    Ik heb nog 6 ongelezen berichten

Het zijn drukke dagen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb nog 6 ongelezen berichten

Het zijn drukke dagen.
    Hahaha, doe rustig aan .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht

Oeh ... ja, die heb ik nog wel ... maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet meer in de openbaarheid hebben

Ik heb nog een hele rits riffs/nummers/etc liggen waar ik nog altijd iets mee moet gaan doen. Ooit.
    Haha.

Ik was nog vergeten lof te spreken over de productie. Dus bij deze. Ik vind hem heerlijk geproduceerd. Lekker rauw, heavy en toch lekker transparant en dynamisch. Gitaren klinken heerlijk zwaar en rauw en toch werkt het lekker samen met de aanwezige bas.

Ik kwam toen ik luisterde even op het idee om het verschil tussen MP3 320 en Flac te proberen te horen. (had ze beiden gedownload, mp3 voor op de telefoon) Tijden terug had ik dat wel eens geprobeerd maar toen hoorde ik geen verschil. Of iig niet genoeg om het niet als placebo af te doen. Maar op 1 of andere hoor ik dat hier heel erg duidelijk. En ik heb het idee dat dat ook wat aan de productie ligt. Maar misschien zijn mijn oren ook wel beter geworden.

Senior Member

Standaard

Tjs. De opnames, mix, master, reproductie, etc zijn zo goed als het budget toestaat. Ik denk zelfs dat we "boven ons budget" hebben gepresteerd.

Je moet niet vergeten dat wij als band, natuurlijk samen met een zeer succesvolle kickstarter!!!, alles zelf doen, zelf betalen, zelf beslissen, etc. Tot en met de barbeque op de release-party hebben we alles zelf gedaan.

Dat is gaaf en tijdrovend, je hebt overal eindregie over ... maar daar zit ook het gevaar: je bent zo goed als dat je zelf bent.

Senior Member

Standaard

Denk je dat het nog een stuk beter had gekund met een groot budget dan? Ik denk niet dat daar bij jullie zoveel gevaar is, jullie zijn hier zo te horen aardig goed in. En het belangrijkste: het geeft de band een eigen geluid.
    Andy Sneap bijv. kan heel goed produceren. Maar ik hoef niet op iedere plaat zijn squeaky cleane productie te horen. Word ook wat saai.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Denk je dat het nog een stuk beter had gekund met een groot budget dan?
    Nou, we hadden wat ruwe randjes kunnen polijsten: sub-laag (blijkbaar), net iets te felle vinyl-master, etc.

Ach, wie weet verkoopt dit spul zo goed dat we nog ooit een re-release kunnen doen

Senior Member

Standaard

Een vriend van mij heeft ook de digitale download beluisterd, maar vind met name de mix t.o.v. Rise een stuk minder.
    Hij vindt de mix van Rise beter gebalanceerd, en hij heeft de indruk dat er meer laag in de gitaren zit op Rise.
    Hij is wel benieuwd hoe jullie daar tegenover staan.

Ik ben het op zich wel met hem eens, maar vind het zelf allemaal een beetje muggenzifterij, het is gewoon een goed album, en dat ie anders klinkt dan de vorige, en dat er veel sub-laag in zit neem ik op de koop toe.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Een vriend van mij heeft ook de digitale download beluisterd, maar vind met name de mix t.o.v. Rise een stuk minder.
    Hij vindt de mix van Rise beter gebalanceerd, en hij heeft de indruk dat er meer laag in de gitaren zit op Rise.
    Hij is wel benieuwd hoe jullie daar tegenover staan.

Ik ben het op zich wel met hem eens, maar vind het zelf allemaal een beetje muggenzifterij, het is gewoon een goed album, en dat ie anders klinkt dan de vorige, en dat er veel sub-laag in zit neem ik op de koop toe.
    Er zit juist meer sub in de bas, de gitaren zijn vrij droog gehouden. Kan ook zijn dat de master iets te veel in de sub-regionen zit.

Rise was voornamelijk drums, met een beetje gitaar. Nu hebben we de gitaren veel verder naar de voorgrond gehaald. Qua mix kun je dus eigenlijk niets vergelijken met Rise, iets met appels en peren

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten