Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 37 EersteEerste ... 212930313233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 363
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Ik heb Vault net ook geluisterd via Bandcamp. Vanaf nu hoop ik vooral heel erg dat de cd de master heeft van het Youtubefilmpje (van Vault) en niet die van Bandcamp... Mocht dat laatste wel het geval zijn, wil ik nog steeds graag wat betalen voor die digitale wél dynamische master.
    Over de muziek zelf ben ik gelukkig nog even enthousiast .
    Alle digitale media komt van dezelfde mastering af: de CD-master. De Vinyl-master is minder luid, en dat hoor je voornamelijk in dat het laag wat mooier en minder verzopen is.

Over het vinyl gesproken: we hebben de testpressing inmiddels gehad, en ook al vinden we het hoog iets te schel hebben we toch besloten deze te laten persen.

Het blijkt een heel technisch verhaal te zijn, maar het heeft ermee te maken dat we nu een "lacquer master" hebben ipv een "Direct Metal Mastering". DMM zit dichter bij het frequentiebereik van CD, en lacquer is wat 'crispier'.

Het enige wat we aan het schelle hoog konden doen is de digitaal aangeleverde master ontdoen van wat hoog en een nieuwe lacqer master laten maken, wat tijdrovend (deadline is 30 januari) en duur (geld is op) is. En nog belangrijker: de uitkomst is onduidelijk. Wie weet zou die weer dof uitvallen en ga je alsnog de eerste master persen ...

Taai materiaal, dat vinylpersen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Alle digitale media komt van dezelfde mastering af: de CD-master. De Vinyl-master is minder luid, en dat hoor je voornamelijk in dat het laag wat mooier en minder verzopen is.

Over het vinyl gesproken: we hebben de testpressing inmiddels gehad, en ook al vinden we het hoog iets te schel hebben we toch besloten deze te laten persen.

Het blijkt een heel technisch verhaal te zijn, maar het heeft ermee te maken dat we nu een "lacquer master" hebben ipv een "Direct Metal Mastering". DMM zit dichter bij het frequentiebereik van CD, en lacquer is wat 'crispier'.

Het enige wat we aan het schelle hoog konden doen is de digitaal aangeleverde master ontdoen van wat hoog en een nieuwe lacqer master laten maken, wat tijdrovend (deadline is 30 januari) en duur (geld is op) is. En nog belangrijker: de uitkomst is onduidelijk. Wie weet zou die weer dof uitvallen en ga je alsnog de eerste master persen ...

Taai materiaal, dat vinylpersen.
    Beetje vreemde zaak hoor, dat je als de laquer master (= de glassmaster voor cd ?) afwijkt van wat jij aanleverd je zelf ee nieuwe master mag betalen. Maar goed, het draagt wle bij aa de magie van vinyl .

Senior Member

Standaard

Ik heb de digitale download zo'n 2 keer beluisterd, en het draagt wel een lekker melancholisch sfeertje met zich mee, wat ik wel tof vind.
    Soms raak ik wat minder geboeid, vanwege de overdaad aan riffs en heftige stukken.
    De rustige en anderszins afwijkende passages maken het geheel toch wel de moeite waard.
    Ik ben benieuwd hoe het in de auto klinkt.

D'r zit wel veel (sub-)laag in de mix, of ligt dat aan mij?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Beetje vreemde zaak hoor, dat je als de laquer master (= de glassmaster voor cd ?) afwijkt van wat jij aanleverd je zelf ee nieuwe master mag betalen. Maar goed, het draagt wle bij aa de magie van vinyl .
    Nee, laquer is een andere techniek van het maken van een negatief voor het persen van vinyl en die klinkt anders dan een koperen DMM-master.

Verder kan ik alleen maar oplezen wat er op Wikipedia staat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik heb de digitale download zo'n 2 keer beluisterd, en het draagt wel een lekker melancholisch sfeertje met zich mee, wat ik wel tof vind.
    Soms raak ik wat minder geboeid, vanwege de overdaad aan riffs en heftige stukken.
    De rustige en anderszins afwijkende passages maken het geheel toch wel de moeite waard.
    Ik ben benieuwd hoe het in de auto klinkt.

D'r zit wel veel (sub-)laag in de mix, of ligt dat aan mij?
    Cool!

En het sub-laag? Ik heb juist de neiging om het laag wat aan te dikken als ik 'm in auto luister ...

Standaard

Nou, het eerste nummer speelt hier. Toevallig staat er een glas single malt naast me. Lekker sound overigens, valt me meteen op.

edit: Holy schmoly, Conquistador! Mooi gevonden ...
    edit2: Prima plaat. Super.
    Laatst gewijzigd door Kefding; 20 januari 2015 om 00:46

Senior Member

Standaard

Ja, helemaal vergeten; Conquistador! Kiteman meets metal.

Mooi nummer!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Nou, het eerste nummer speelt hier. Toevallig staat er een glas single malt naast me. Lekker sound overigens, valt me meteen op.

edit: Holy schmoly, Conquistador! Mooi gevonden ...
    edit2: Prima plaat. Super.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ja, helemaal vergeten; Conquistador! Kiteman meets metal.

Mooi nummer!
    Tnx!!!

De trompettist is van Pendejo! die ook op ons feestje spelen.

Senior Member

Standaard

Cool! Kaartje is gereserveerd trouwens.

Senior Member

Standaard

Lekker zeg! Na een eerste luisterbeurt op de achtergrond zijn tot nu toe de standout tracks voor mij Conquistador en vooral ook Tarhunt.
    Maar deze gaat zeker nog meer gedraaid worden, kan niet wachten op het vinyl.

Trouwens, ik heb hem even op metal-archives toegevoegd en ik zie dat je nog als eenmansbandje Molestiah hebt? Ga je daar nog wat mee doen? En is dat EPtje nog ergens te krijgen? Klinkt wel leuk op youtube, ik hou wel van dat soort obscure demotjes/eptjes.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Lekker zeg! Na een eerste luisterbeurt op de achtergrond zijn tot nu toe de standout tracks voor mij Conquistador en vooral ook Tarhunt.
    Maar deze gaat zeker nog meer gedraaid worden, kan niet wachten op het vinyl.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Trouwens, ik heb hem even op metal-archives toegevoegd en ik zie dat je nog als eenmansbandje Molestiah hebt? Ga je daar nog wat mee doen? En is dat EPtje nog ergens te krijgen? Klinkt wel leuk op youtube, ik hou wel van dat soort obscure demotjes/eptjes.
    Oeh ... ja, die heb ik nog wel ... maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet meer in de openbaarheid hebben

Ik heb nog een hele rits riffs/nummers/etc liggen waar ik nog altijd iets mee moet gaan doen. Ooit.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten